Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 september 2022

Tre lite äldre systrar Komedi på Sagabiografen och auditions scene

Av Malin wiper - 20 september 2022 16:00

 

Hallstahammars Teaterförening presenterar  en vacker och vemodig komedi som heter Tre lite äldre systrar. Teaterstycket kan ses på Sagabiografen första oktober 19.00 och jag hade gärna velat gå och se den men vet inte om jag törs beställa biljetter före operationen. Vi har inte varit ute på nåt sånt sen corona gjorde sitt intåg. 

 

                                                                     

 

Av Sofia Freden för regin står Sissela Kyle och i rolerna ser vi Maria Kulle, Jessica Liedberg, Siv Carlsson och Emil Almén.

 

   

Jag träffade Maria Kulle på Helsingborgs Stadsteater då dom hade öppet hus 2009. Hon var jättetrevlig och skrev en autograf till mig som ni ser ovan. Hon är ju dotter till Jarl Kulle. Klicka här för att se ett klipp med Maria Kulle

 

Klicka här för att se inlägget jag skrev då 2009 ang detta

 

                                                           

Clipart Library

      

Ett klipp som förklarar: vad är teater?. Jag har gillat teater sen jag var barn och lyssnade ofta på radioteater och sen när televisionen gjorde sitt intåg så blev det TV teater. Jag hade velat bli skådespelare men jag insåg att jag inte kunde slappna av för jag är lite stel men blyghet stoppar inte för många skådespelare är blyga men vaknar upp på scenen. Därav namnet på min blogg Öpen Ridå

 

               Nu går ridån ner för denna gång och spotlighten dämpas ner

 

                                                             

Lampa24 

        

Nu behövs nåt roligt så jag hittade detta klipp på Youtube från 2016. Animerade djur på en auditions scene...      


 

#Teaterförening #Systrar #Sagabiografen #Sofia #Maria #Stadsteater #radioteater #auditions

 
 
wiolettan

wiolettan

21 september 2022 11:22

Oj så spännande, hoppas att du kan gå dit och lyssna. Låter intressant. Bra skådespelare är det också. Men, jag förstår att du är fundersam.
Många skådespelare är blyga, säger de och så gömmer de blygheten bakom rollen. Jag skulle gärna vilja bli sångerska, men som sagt, är också så blyg.
Trevlig onsdag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 september 2022 12:18

Jag skall fråga läkaren efter operationen hur länge efter jag behöver vara extra försiktig. Det är ju i alla fall 9 dagar senare teatern är.

Jag har märkt deras blyghet när jag fått autografer efter konserter och föreställningar. Synd att blyghet förstör så mycket. Jag hade också velat bli sångerska för jag hade en bra röst som ung

Tack för din härliga kommentar

Ha en jättefin onsdag själv
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards