Öppen Ridå

Alla inlägg under juni 2022

Av Malin wiper - 26 juni 2022 11:00


  

För ett tag sen så såg jag Dokument Inifrån Fallet Carlos på Svt play. Tänk att komma till ett nytt land och ett litet samhälle som Strömsund och råka ut för detta som denna familj gjorde. Mobbningen av Carlos blev värre och värre och till slut försvann han bara. Polisen utredde inte ärendet ordentligt för annars hade det säkert kunnat lösas, men så många år senare så är det nästan omöjligt. Klicka här för att läsa lite mer och se gärna dokumentären. Jag blev både rörd och berörd och tycker så synd om hans mamma och bror som kanske aldrig får reda på hur hans försvinnande gick till.

 

Familjen kommer aldrig att kunna begrava en kropp och få nåt slags avslut. Ett gäng unga killar blev misstänkta för detta och var kända sen förut av polisen. I och med att han både var invandrare och utvecklingsstörd så hade han inget värde för killarna som han blev mobbad av dagligen. Gruppen av dom som då var unga killar misstänktes också för att vara nazister. Dokument Inifrån hade för avsikt att kunna gå djupare och lösa detta fall men det är inte lätt så många år senare men dom lyckades ändå få fram lite mer fakta i ljuset. Det som också slår mig är att ingen gjorde nåt när denna kille blev mobbad, nån måste ju ha sett nåt.

 

                                                       

Jag hade en klasskamrat som blev mobbad för att hon satt i rullstol och hade en sjukdom som eskalerade. Visserligen så var hon så verbal så hon gav tillbaka med ord till sina mobbare. Jag försvarade henne och blev då själv mobbad men jag brydde mig inte för jag ville skydda henne. jag blev hembjuden till hennes föräldrar och då såg jag att även hennes bror hade samma sjukdom. Kom ihåg hur glada och lyckliga dom var när dottern fått en vän. Tyvärr så blev både hon och brodern sämre och sämre och till slut somnade dom in. På den tiden fick man inte reda på vad som hänt när nån klasskamrat helt plötsligt var borta från skolan. Jag frågade men fick inget svar men jag gav mig inte utan fick till slut ett svar på vad som hänt. Trots att jag bara var ca  9 år så hade jag nog inte gett mig. Jag kan säga som så att jag vet hur mobbning känns men det har jag berättat om förut i bloggen. 

 

Klicka här för att läsa berättelser om mobbning. Tyvärr har mobbning eskalerat istället för att minska. Klicka här för att läsa lite mer om mobbning

 

        

Friends förklarar, vad är mobbning. Man måste även fånga upp dom som mobbar för att få bukt med detta problem. Den som mobbar kan inte heller må bra och det gör att personen/personerna ger sig på andra. Vi har nu 2022 och inget verkar ha hänt när det gäller mobbning och den har blivit grövre. Lärare måste väl ändå se och uppfatta vad som händer i skolan. Man måste ju ha uppsikt på raster och i korridorerna för att stävja detta. Förr fanns det rastvakter

 

                                                    

Clipart Library  

Vi har 24 grader varmt och vindstilla vid 10.00-tiden men vi har inte kommit ut än. Jag skall först duscha och tvätta håret så det får bli promenad efter lunchen. Det är lite jobbigare att promenera när det är så varmt som nu men man kan ju sätta sig ner på nån bänk och dricka lite medhavd vatten så är det bara att fortsätta igen. Hoppas eran midsommarhelg har varit till belåtenhet. Ha nu en skön och behaglig söndag

 

      

Laid Back med Sunshine Reggae. Sången kommer en bit in i klippet. Det behövs nåt lättsamt efter ett tungt ämne. Laid Back är en dansk musikgrupp som bildades i Köpenhamn 1979 av Tim Stahl (keyboard), och John Gildberg (gitarr). Gruppen är mest känd för just Sunshine Reggae från 1982 och White Horse från 1983, 1990 gjorde gruppen comback med hitlåten Bakerman 

 

#Dokument #Carlos #klasskamrat #Laid 

Av Malin wiper - 25 juni 2022 16:00


 

Amnesty



Malins tankar:


När man går ut och läser nyheterna på nätet så känns det som att vi lever i en av dom sämsta tiderna när det gäller min generation. Ta bara detta med aborträtten som nu försvinner i USA. Kommer ihåg en tid i min uppväxt då vi hade så i Sverige också. Då var kvinnorna tvungna till att åka till Polen och utföra abort. Nu måste kvinnor börja kämpa för detta igen som är en självklar rättighet. USA är ju dubbelmoralens land där religion och galna presidenter styr. Detta drabbar bara dom som har det sämre ställt som nu inte får bestämma över sin egen kropp. Dom som bestämmer detta är psykopater utan empati och det finns många av dom. Kvinnor har fått kämpa för allt och då tänker jag även på rösträtten

 

       

The Highwomen Redesigning Women

 

Ett stort antal kvinnor blir ju även våldtagna och det är ju ingen av dom välbeställda abortmotståndarna som vill ta hand om dessa barn. Vad blir nästa steg i att försöka bestämma över kvinnor?. Det finns en anledning till att jag inte är religiös för jag har sett för mycket och så många skandaler som skett i religionens namn. Dessutom är det fler barn som dör av vapen än cancer i USA i och med vapenlagarna. Alla är människor och skall få ta del av resurserna i samhället och inte behöva svälta eller fara illa, det har alltid varit en självklarhet för mig, men tyvärr kommer det aldrig att ske. Vi börjar ju här att få ett lilla USA också sen några årtionden. Det tas inte itu med något som är fel i samhället så till slut blir det nog en kollaps. Detta är bara ett av problemen i samhället och nu är vi överhopade av sånt vi måste åtgärda. Förhoppningsvis innan det blir för sent, om det inte är det redan. På 1990-talet stod det på mitt plakat "Jämnställdhet en självklarhet" då jag gick i första majtåget i Hällefors

 

                                                       

Kvinnosymbol 

Klicka här för att få ett filmtips och recension av mig gällande filmen Suffragette från 2015

 

Detta med alla skjutningar också som eskalerat och nu även i Norge, men det har ju skett förut i och med terrorattacken på Utøya. Vi har ju tagit bort så många skyddsnät från samhällsapparaten när det gäller sk. vanligt folk som sliter på sina arbeten för låg lön och en låg pension trots hög skatt. Sen får ju inte personer som mår dåligt eller har en psykisk sjukdom nån riktig hjälp. Resurserna inom psykvården har minskat så kraftigt så många begår självmord. Det gäller att fånga upp barn i skolan innan det händer nåt. Istället måste vi numera ha låsta portar med koder. Jag växte upp då föräldrarna kunde ha sin dörr öppen till lägenheten och det fanns även alla åldrar i ett hus och det var en självklarhet. Nu är det åldersdiskriminering på hög nivå

 

Nu fick jag ur mig lite av allt som finns att förfasa sig över. 

 

        

Etta James med Sufferin' till Suffrage, det är en passande låt till detta inlägg. Klicka här för att läsa om Etta James. Hon dog 2012 i en ålder av 73 år

 

Vi har nu 27 grader varmt men jag har inte kommit ut än så min man fick ge sig av ner till samhället och köpa det som fattades i kylskåpet. Jag har en dålig dag så jag håller mig inomhus och jag skall försöka gå upp lite tidigare i morgon så vi kommer ut innan det blivit så varmt. Jag har i alla fall fortsatt med min rensning och städning i garderober och lådor. Jag har inte så mycket mer att göra mig av med nu. Det är så skönt att ha så lite som möjligt och jag har aldrig haft nån längtan att bo stort utan vill ha uppsikt över mitt boende. Vet inte om det har nåt med min HSP att göra. Jag är medlem i en fb grupp för HSP och det är så berikande för man känner sig inte så ensam om detta då. Hoppas ni haft en fin midsommarafton och får en lika bra midsommardag. Kram på er min kära besökare 

 

PS: Min man försökte kommentera hos mig men då kom det upp en text: Att min IP adress är svartlistad på grund av misstänkt spam. Pisan lyckades få in sin kommentar  till mig men jag har en bloggvän som fick upp samma text så jag är inte ensam om detta. Dessutom har jag bra virusprogram så det är hos bloggplatsen felet ligger. 

 

    

 

 

#aborträtten #Highwomen #religionens #Etta #HSP

Av Malin wiper - 25 juni 2022 08:00


  

Trots värmen i går så promenerade vi drygt 5 km i går på Midsommarafton. Vi har inte haft några festligheter utan bara tagit det lugnt. Vi åt sill med tillbehör men vi har så mycket mat i frysen som vi måste äta upp så vi köpte inget extra. Vi har ju nyss träffat min son och haft det toppen så vi coolar ner oss och njuter i det lilla. Det är så varmt och tryckande nu så inomhus har vi fläktar igång och jag har en liten toppenbra fläkt vid min datorplats och jag har flera små handfläktar och även en solfjäder och det hjälper jättebra. 

 

 

Jag såg denna fina hare en dag som stod i lite högt gräs i ett bostadsområde och åt av det höga gräset.

 

 

Jag fick använda mig av zoomen men till slut smög jag lite närmare men haren stod kvar lite avvaktande. Maten var för god för att fly ifrån

 

  

Jag närmade mig ännu mer och då började haren att göra sig beredd på flykt men då avlägsnade jag mig och haren fortsatte sitt ätande. Den var så gullig så man hade velat ta upp den i famnen  Den måste vara van vid människor för så här nära brukar man inte komma en hare

 

 

När vi promenerade förbi OKQ8 så bestämde vi oss för att unna oss en glass. Jag äter så sällan glass numera men nu i värmen så kändes det rätt. Vi hade velat ha mjukglass men deras glassmaskin var trasig. Jag valde då en Magnum classic med mörk choklad och den var jättegod. 

 

 

Här sitter min man och njuter av sin glass som var en glasstrut toppad med mörk choklad. Märkligt ändå att inte en enda veteranbil syndes till. Det måste väl ändå vara att bensinen gått upp så mycket så dom visar bara upp dom nu på Qruising.

 

                                  

Vägglampa i glasstrutform från Ali Express 

        

First Aid Kit med My Silver Lining'


   

Det finns hur många prästkragar som helst så dom breder ut sig lite överallt där man promenerar omkring 

 

 

Ett jättefint staket i gärdsgård stuk

 

 

Sen såg vi ett häftigt smidesstaket

 

 

Än så länge så har fiskmåsparet fått vara ifred på garagetaket nära oss. 

 

 

Här ligger nu honan eller hanen på ägg. Måspar turas om att ruva och deras första kull blev angripet men dom gav sig inte. Tyvärr så ligger det en plastpåse i boet som syns till höger. Det är inte bra för fåglar och andra djur med all plast som slängs i naturen. 

 

 

En bild på Fyrskeppet Svenska Björn som ligger förtöjt vid Öster Mälarstrand i Västerås.

 

 

En segelbåt som fått namnet Sjönheten och det med "j" istället för "k"

 

 

Stol och kudde från Åsby Hem & Trädgård. Hoppas ni hade en jätteskön och njutningsfull Midsommarafton. Hoppas ni får en lika fin midsommardag

 

        

Två fantastiskt skickliga gitarrister. Tommy Emmanuel & Joscho Stephan med Caravan 

 

#Promenerade #Hare #glass #First #prästkragar #gärdsgård #fiskmåsparet #Fyrskeppet #sjönheten #Åsby #Tommy #Joscho 

Av Malin wiper - 24 juni 2022 08:15

 

Här kommer lite fler bilder från Åsby Hem & Trädgård från i lördags då vi hade min son på besök. Träffade på Fredrik som jobbar där och har fotat honom förut. Han höll på att fixa till det så snyggt och hade just då en blomkruka i famnen. Han sa att det var en Hanky Panky ros. Han är en supertrevlig kille. Bilderna är fotade med min gamla kamera för den nya köpte jag ju på måndagen. Tur att jag ändå fick några visningsbara bilder men den nya är så mycket bättre

 

Klicka här för att se vackra blommor som jag fotade på Åsby Hem & Trädgård 14 januari 2020

 

 

Här en bättre bild på Fredrik som jag tog 19 januari 2020 och då var min gamla Lumix kamera inte så sliten. Fredrik är god vän med Shirley Clamp. Hon har jag själv träffat på Åsby Hem & Trädgård för några år sedan och hon besöker stället emellanåt. Hon var supertrevlig


 

Så här vacker är rosen på nära håll


         

Shirley Clamp med Let there be angels. Den är från Melodifestivalen 2022 och hon har ju en jättebra röst. Låten kom på sjätte plats


 

Här kommer lite fler bilder på deras vackra blommor


 

Här kan man gå utanför växthuset på en liten stig och upptäcka lite nytt. Där står även en hög med buddha figurer 


 

Utanför fanns det rustika bord där dom satt grodor som här men det fanns även sköldpaddor och annat för att dekorera med


 

Till och med en häst i naturlig storlek kunde man se på ett annat ställe ovanför växthuset. Undrar om den är till salu också?


 

Ett fint lyriskt ställe där man kan slå sig ner på en betongbänk


   

Här ser man min man gå in in och min son gå vidare utomhus

 

 

Dom har alltid fina utsmyckningar bland blommorna också som här lite pinnar med lila fjärilar

 

                                                 

Clipart Library

 

På möbelavdelningen hade dom satt fram lite dricka som dekoration. Jag har fler bilder men dom ryms inte här.                     


  

Då har vi midsommarafton men vi tar det lugnt och börjar dagen med en tidig promenad för i dag mår jag lite bättre. Sen äter vi lite gott och bara slappar. Hoppas ni andra har nåt roligt att se fram emot denna dag. Det skall ju bli högsommarvärme har dom lovat men för mig går gränsen vid 25 grader om det är hög luftfuktighet men man får ju inte välja. Njut och ha det bra. Kram från Malin


                                    


        

CajsaStina Åkerström med Av Längtan till dig. Klicka här för att se när jag såg CajsaStina Åkerström på Vaggerydsdagen 2014. Jag filmade lite och det ser man i slutet av inlägget 


 

#Åsby #Hanky #Fredrik #Shirley #buddha #grodor #häst #möbelavdelningen #CajsaStina

Av Malin wiper - 23 juni 2022 08:00

 

Jag började få sån huvudvärk i går vid 11.00-tiden så jag kände mig helt "Däckad", som på bilden. Jag var inte helt i form när jag vaknade heller för jag har inte sovit så bra på natten. Jag kunde inte gå ut och promenera och det värsta var att jag hade beställt tid hos frisören men den var jag tvungen att flytta fram. Det var en migränkänsla så hela jag blev påverkad. Fick även besvär med magen så jag fick hålla mig hemma i vila. Jag är inte bra än så jag vilar även i dag så jag orkar inte med bloggen just nu. Tur att gårdagens inlägg nästan var färdigskrivet. Återkommer så fort jag känner mig bättre

 

Ha det bra och sköt om er mina kära besökare och tack för att ni tittade in  

 

    

 

#huvudvärk

Av Malin wiper - 22 juni 2022 10:30


 

Eftersom jag är känslig mot vissa parfymer så reagerar jag extra mycket när jag råkar ut för sånt. Jag har alltid fått testa mig fram när det gäller kroppsprodukter. Jag fick ett tips på Apoteket Hjärtat här i Hallstahammar vad gäller solskydd. Barnavdelningen har en som heter 50 Barn solmousse som har solskyddsfaktor 50. På nätet står det att den är slut men snart tillbaka igen. Den kan ju finnas kvar på nåt av deras Apotek. Man skakar flaskan innan användning och jag har använt mig av detta solskydd nu i två år och det har fungerat perfekt. Den skyddar, återfuktar och mjukgör. Den är mycket vattenresistent och parfymfri. Den kan jag verkligen rekommendera även till oss vuxna. 

 

                            

Clipart Library

 

Jag har även testat denna Nivea Sun Protect & moisture som har 30 i solskydd. Den hade en lukt som jag blev dålig av så stark och otäck. Den var svår att få bort så den satt i ett tag hur jag än försökte få bort lukten. Jag trodde att det bara var jag som tyckte den var obehaglig men min man kände likadant. Jag fick huvudvärk och fick rethosta och ögonbesvär. 


 

Vi testade köttfria köttbullar som växtbaserade i går. Dom är från Dafgårds men det är Leif Mannerström som gjort receptet. Dom var rätt stora och jag brukar värma frysta köttbullar i micron en stund innan stekning och då blir dom inte så brända innan dom är genomstekta. Dom var lite smaklösa och hade en doft som inte tilltalade oss. Vi fick ändå i oss några i och med att vi kryddade upp dom lite och hade röd vinbärsgelé till vego bullarna. Klicka här för att läsa om dom på Vegojakt

 

 

Så här såg dom ut i stekpannan när dom nästan var klara. Det vi åt till var potatis, morötter, palsternackor och brocolli. Vi brukar även äta Italiensk pasta till köttbullarna Sen hade vi även Erik Lallerstedts goda sås på flaska, Curry Lime och den är otroligt god

 

 

När vi har pasta till våra köttbullar så är det denna som gäller. Zeta Casa Di Luca Strozzapreti. Den är jättegod och jag gillar formen som är skön att tugga på. För mig är den aldente när jag kokat den 14 minuter istället för 10 minuter

 

                                     

Presenttips.se 

       

The Gypsy Queens med L'italiano (Toto Cutugno)

 

Dom frysta köttbullar vi annars brukar köpa är Små delikatessköttbullar från Dafgårds men med Leif Mannerströms recept. Dom är ännu godare än dom vegetariska. Dom tinar vi också upp i micron nån minut före stekning och man skall äta dom direkt för då är dom godast så låt dom inte stå och vänta tills potatis eller annat är klart. 

 

         

Annars är detta det recept vi använder när vi inte köper färdiga köttbullar. Det är egentligen julköttbullar men jag tycker dom passar året runt. 

 

 

Nån gång då och då tar vi till en hel färdigrätt då vi antingen kommit hem sent och varit ute med elbilen eller att vi inte orkar laga mat. Då blir det ofta samma små delikatessköttbullar men med potatismos, ärter och en god brunsås. Den är från Dafgårds men det är även Leif Mannerström som står för detta recept och allt är jättegott.

 

                                      

Nu är vi lite sena igen men nu skall vi ta vår promenad och den behövs verkligen. Just nu har vi 17 grader varmt och det är omväxlande sol och moln. Hoppas ni har det bra kära besökare. Varm kram från Malin

 

        

Leo Rojas med Chaski. Förskrivet tidsinställt inlägg

 

#Hjärtat #Solmousse #Nivea #Köttfria #Gypsy #Mannerström #recept #Leo

Av Malin wiper - 21 juni 2022 16:00

 

 

När min son var hit så tog vi en tur till Åsby Hem & Trädgård. Vi tog även en fika men vi glömde alla tre att fota. Utomhus finns det hur mycket som helst att titta på och nästan allt är till försäljning. Lite härligt rostiga krukor och utsmyckningar

 

Klicka här för att se ett inlägg från 2018 då vi var till Åsby Hem & Trädgård. Då hade vi bara bott här sen 24 februari 2017

  

 

En snidad träfågel i form av tror jag en örn


 

Blommor som öppnat sig och visar sin skönhet


   

Utanför ett av planthusen kan man se denna Buddha i ett litet hav av blommor


 

På ett annat ställe mitt i ett bord av grönska har dom satt dessa fina kvinnoskulpturer


 

I den största höga krukan har dom satt en liten vattenfontän och det såg så snyggt ut där allt gick att se i en dunge av träd och grönska infattat i betongstenar

 

      

En trädgårdsfontän som jag filmade hos Lars och Monica i augusti 2020. Vi var bjudna till dom på grillfest och hade det fantastiskt trevligt och allt var så ljuvligt gott.

 

Klicka här för att se i del 1 hur trevligt vi hade det hos dom på grillfest

 

 

Ett skulpterat ansikte i betong förgyllde ett annat ställe utomhus

 

Det finns massor av platser att slå sig ner på och ta med sig fikat ut från Cafét. 

 

 

Bakom ett lusthus i smide så kan man se dessa skulpturer för trädgård. Sen fortsätter man stigen mellan all grönska till nästa ställe

 

 

Då dyker man på detta fina hus där det blommar runtomkring och finns mycket att titta på

 

Där fanns även massor av hundskulpturer som är rostfärgade. Allt är till salu och passar i trädgårdar, uterum och altaner 

 

 

När man går tillbaka ner igen till stora byggnaden så finns det hur mycket sommarblommor som helst till försäljning. Det jag visat är bara ett axplock av allt som finns därute nu på sommaren. Jag har lite fler bilder från tidigare besök som jag skall göra iordning så fort jag hinner.

 

Både blommor och krukor. Krukor finns det hur många som helst att välja på i olika material, färger mm 

 

Vi kom inte ut nåt i dag för vi behöver återhämtning. I morgon stiger vi upp tidigt och tar en längre promenad. Dom flesta bilderna ovan är tagen med gamla kameran så jag hade fotat så mycket och hade turen att några blev bra. Min man håller på att ställa in min nya kamera så jag kan använda den så fort som möjligt. Bruksanvisningen var inte lätt att tyda och vi fick fel bild upp men nu har han löst problemet

 

                   

 

       

Jag avslutar med lite melankoli på låg hastighet, men jag gillar Henrik Freischlader röst och dom övriga musikerna. Han är en tysk blues gitarrist, singer-songwriter, producent och multiinstrumentalist 

 

 

#Åsby #träfågel #Blommor #Buddha #kvinnoskulpturer #krukan #trädgårdsfontän #hus #sommarblommor #Henrik 

Av Malin wiper - 21 juni 2022 10:30

 

Vi var tvungna att åka iväg i går till Elgiganten i Häggvik Handel västra Sollentuna. Det var ett rörigt och tråkigt centrum med massor av butiker men så trångt. Man fick snirkla sig in och Elgiganten låg så trångt till där man körde upp på en jättesmal väg och det fanns inte många parkeringar framför det stora huset. Tacka vet jag vårt Erikslunds Shoppingcenter. Det kändes verkligen att detta låg nära Stockholm för det var mycket trafik och svårt att hitta på alla vägar som gick åt alla håll trots dator med karta. Jag fotade mycket mer men det var ju med gamla kameran så dom flesta bilderna fick jag kasta


Pisan skrev till mig att man kunde fabriksinställa kameran och det kan lyckas ibland men inte på min kamera. Min var det mer ett mekaniskt fel på men jag tackar så mycket för ett bra tips.  

 

       

Här kommer en klassiker med Tage Danielsson Elektricitetsvisan 


 

Vi fick ju i alla fall med oss min nya kamera samma som jag hade förut en Panasonic Lumix DMC-tz 90. Den kostade 3.217 kr. Klicka här för att se vad samma kamera kostar på CDON och då är det en beställningsvara. Jag antar att det nu i och med att vi haft Corona och sen detta krig i Ukraina som gjort att det fattas reservdelar, chips och prosessorer. Därför är det nu brist på många kameror. När vi skulle hem igen så  var det som en labyrint när vi skulle försöka ta oss ut på rätta vägen igen. 

 

 

När vi sen åkte tillbaka hem så mellanlandade vi i Enköping och gick till Dinners och åt rödspetta med remolaudsås och det var supergott. Där skulle vi även ladda bilen men ingen av dom fungerade men vi var så hungriga så vi behövde lite paus och tog tag i detta sen

 

 

Dom hade väldigt många toaletter på Dinners trots att inte restaurangen var superstor. Det var även fräscht och fint där. En sak som slog mig var pappersrullehållaren där dom tänkt till lite extra. Här kom papperet ut framtill så det bara var att dra och det var lite tjockare så det inte gick sönder så fort man rev i det. På dom flesta ställena så får man gräva underifrån efter papper och sen har det för det mesta varit tunnt papper som går sönder när man drar i det. Sånt uppskattas och märks av oss besökare 

 

Klicka här för att se en annan liknande. Klicka här för att se toalettpappershållare Mr T. Den har vi men använder inte sen dom renoverade badrum och toalett. Fast vi har den kvar ändå för den är unik och har nu utgått 

 

                                                    

Rolig toarullehållare för hemmabruk från Varuhus 1

 

Elen minskade kraftigt i bilen och jag är ingen tidsoptimist så det blev också jobbigt för vi hittade ingen fungerande laddningsstation förrens vi kom till Västerås och Move About:s egna gratisladdare. Det är inte bara vi som klagat på betalladdarna. Tack och lov så fungerade detta perfekt och det fanns en plats kvar så vi kunde sitta där i 30 minuter och då hade vi tillräckligt med el för att komma hem


   

När min son var till oss så fick jag en present igen!!!. Denna jättefina mugg med texten: Världens bästa mamma, jag blev jätterörd och glad. Då säger jag: världens bästa son och jag är så glad att vi bor närmare varandra nu så vi kan träffas och umgås och ha kul. 


  

Kolla vad som står inuti..    . Tack min fina son. Jag älskar dig också 

                        

       

Detta är en av min sons favoritkompositörer John Williams och här dirigerar han Vienna Philarmoniker Theme from Jurassic Park

 

Vi vaknade lite sent i dag så vi tar det lugnt nu. Det blir nog ingen promenad före lunch. Vi har redan 19 grader varmt ute och det skall bli 30 grader till midsommar enligt väderleksrapporten. Nu har jag fixat till min nya kamera med uppladdade batterier och minneskort och jag skall försöka att inte fota lika mycket som förut utan ta tid på mig då jag fotar. Inget hysteriskt fotande längre. Nu önskar jag er mina kära besökare en härlig tisdag. Sköt om er och njut av sommarvädret ni som har semester och ni som har ständig semester som mig                                         


 


#Häggvik #Lumix #Tage #rödspetta #pappersrullehållaren #laddningsstation #mugg #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards