Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juni 2022

Åsby Hem & Trädgård, trädgårdsfontän, Kvinnoskulpturer och Henrik Freischlader

Av Malin wiper - 21 juni 2022 16:00

 

 

När min son var hit så tog vi en tur till Åsby Hem & Trädgård. Vi tog även en fika men vi glömde alla tre att fota. Utomhus finns det hur mycket som helst att titta på och nästan allt är till försäljning. Lite härligt rostiga krukor och utsmyckningar

 

Klicka här för att se ett inlägg från 2018 då vi var till Åsby Hem & Trädgård. Då hade vi bara bott här sen 24 februari 2017

  

 

En snidad träfågel i form av tror jag en örn


 

Blommor som öppnat sig och visar sin skönhet


   

Utanför ett av planthusen kan man se denna Buddha i ett litet hav av blommor


 

På ett annat ställe mitt i ett bord av grönska har dom satt dessa fina kvinnoskulpturer


 

I den största höga krukan har dom satt en liten vattenfontän och det såg så snyggt ut där allt gick att se i en dunge av träd och grönska infattat i betongstenar

 

      

En trädgårdsfontän som jag filmade hos Lars och Monica i augusti 2020. Vi var bjudna till dom på grillfest och hade det fantastiskt trevligt och allt var så ljuvligt gott.

 

Klicka här för att se i del 1 hur trevligt vi hade det hos dom på grillfest

 

 

Ett skulpterat ansikte i betong förgyllde ett annat ställe utomhus

 

Det finns massor av platser att slå sig ner på och ta med sig fikat ut från Cafét. 

 

 

Bakom ett lusthus i smide så kan man se dessa skulpturer för trädgård. Sen fortsätter man stigen mellan all grönska till nästa ställe

 

 

Då dyker man på detta fina hus där det blommar runtomkring och finns mycket att titta på

 

Där fanns även massor av hundskulpturer som är rostfärgade. Allt är till salu och passar i trädgårdar, uterum och altaner 

 

 

När man går tillbaka ner igen till stora byggnaden så finns det hur mycket sommarblommor som helst till försäljning. Det jag visat är bara ett axplock av allt som finns därute nu på sommaren. Jag har lite fler bilder från tidigare besök som jag skall göra iordning så fort jag hinner.

 

Både blommor och krukor. Krukor finns det hur många som helst att välja på i olika material, färger mm 

 

Vi kom inte ut nåt i dag för vi behöver återhämtning. I morgon stiger vi upp tidigt och tar en längre promenad. Dom flesta bilderna ovan är tagen med gamla kameran så jag hade fotat så mycket och hade turen att några blev bra. Min man håller på att ställa in min nya kamera så jag kan använda den så fort som möjligt. Bruksanvisningen var inte lätt att tyda och vi fick fel bild upp men nu har han löst problemet

 

                   

 

       

Jag avslutar med lite melankoli på låg hastighet, men jag gillar Henrik Freischlader röst och dom övriga musikerna. Han är en tysk blues gitarrist, singer-songwriter, producent och multiinstrumentalist 

 

 

#Åsby #träfågel #Blommor #Buddha #kvinnoskulpturer #krukan #trädgårdsfontän #hus #sommarblommor #Henrik 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards