Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 november 2016

Sandens Konditori på Torpa och lite runtomkring.

Av Malin wiper - 5 november 2016 09:30


I går skulle vi ha varit hemma och tagit hand om sånt som måste fixas men vi fick spader och åkte till Jönköping. Vi gick först in på Sandéns Konditori på Torpa. Kolla in bageln som jag fick nygjord, dom är otroligt bra på att dekorera smörgåsarna och att den sen gapar gillar jag..  . Trevliga tjejen som serverade oss utropade så sant: Nu är den bloggvänlig...  Det blir så mycket bättre då när man skall fota 


  

Min man slog till med en smörgåstårtbit. Vi har båda tagit såna förut och dom är magiskt goda...  


  

Här ser ni vad vi tog en gång förut då vi var dit.  Den till höger heter pärontosca. Dom bakar otroligt gott och smakrikt bröd


  

Sandéns Konditori är ett familjeföretag och här ser ni mor och dotter. Ibland är sonen där också och alla tre är jättetrevliga så trivselfaktorn är hög. Tack för att ni ville vara med på bild och är så skickliga i ert jobb.  

         


Klicka här för att ta del av ett inlägg från 2015 gällande Sandéns och dess omgivning. Klicka här för att se hur det såg ut 2014

 

   

Sandéns snygga utsida i ett vackert grönt väskött hus. Jag älskar att dom behållit dom gamla neonskyltarna som ger karaktär till huset. Dom sitter dessutom så arkitektoniskt snyggt utplacerade  


  

Snett mittemot Sandéns fanns det ett sånt här högt slutet trästaket  och innanför en fin gammal uteplats med både träd och buskar. Hur idylliskt som helst mitt på Torpa. Jag har fotat fler bilder därifrån och riktiga lyriska men hittade bara denna bild. Jag har för många bilder att gå igenom 

                    


  

När jag sen ser detta så gör det lite ont i hjärtat. Dom har rivit ner staketet mellan dom två husen och nu skall det byggas upp ett nytt hus där. Huset till vänster kommer då att få trängas med ett annat högt hus och mista sin utsikt och utegård.


Vi vaknade 08.00 i dag och sen tog vi det lugnt och tog en lång dusch innan vi gjorde iordning oss. Utanför fönstret har snön avstannat och  det är 2 grader varmt. Snön är på väg bort och det beror nog på att det regnade i går. Vi har massor att göra hemma i helgen som vi dragit oss för men nu måste nåt bli gjort. Nu önskar jag er bloggläsare en underbar helg

                                   


#Sandéns #Bageln #Smörgåstårtbit #Pärontosca #Björkallén #Familjeföretag #Arketektoniskt #Trästaket #Hjärtat 

 

 
 
Annelie

Annelie

5 november 2016 10:49

Ååååå. vilken go smörgås du åt, även om jag inte är någon vän av brieost.
Sen ska vi inte prata om smörgåstårtbiten.. *snålvattnet rinner*, jag fullkomligt ÄLSKAR smörgåstårta.
Å här sitter jag och är hungrig,,, det är ju drygt 3 timmar sedan jag åt frukost så jag får gå ta mig ett par hårda smörgåsar med en kopp hett te.

Fina bilder har du tagit..

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 november 2016 14:15

Den var supergood och härligt gapande ;)

Ja du när smörgåstårtor är som bäst så är det en favorit också

Då förstår jag att du är hungrig. Behövs ett mellanmål

Kul att du gillar bilderna

Ha en härlig lördag

kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards