Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 november 2016

Av Malin wiper - 12 november 2016 19:00



 

The Hollywood reporter


Skådespelaren Robert Vaughn har gått ur tiden i en ålder av 83 år. Honom har jag sett på tv och i film så länge jag kan minnas. Han växte upp i New York och när han dog så befann han sig i Ridgefield, Connecticut. Han fick en Oscar 1959 för sin roll i filmen De samvetslösa. Genombrottet fick Vaughn som Napoleon Solo i TV-serien Mannen från UNCLE, som jag följde med spänning. Under de senaste åren har han medverkat i den populära brittiska tv-serien Hustle, där han gör karaktären Albert Stoller, den äldste bedragaren i gänget. Dödsorsaken var leukemi

 

                   


Zazzle 



Klicka här för att se allt han varit med i. Det är en diger meritlista. Han har även medverkat i "Mord och inga visor" som går i repris på tv nu. Klicka här för att se en massa foton på honom och även läsa om serier från 1980-talet

 

 

   

 

 


Det var nåt visst över Robert Vaughn som utstrålades i hans rollkaraktärer. Han var mångsidig och proffsig.  Han var gift med skådespelerskan Linda Staab från 1974 fram till sin död. Klicka här för att se bilder från deras bröllopsalbum

 



     

 


#Robert #Uncle #Linda

Av Malin wiper - 12 november 2016 14:00



Timbuktu med Dansa (feat. Jan Lundgren & Duo Pannacotta). Känns som poesi med snygg musik i bakgrunden. Väldigt negativt men livet är inte alltid en dans på rosor. Man måste höra och se hela klippet. Jag blev då påverkad av både text, musik och även dramatiken/dynamiken i låten och ville inte missa varken text eller ton.
 
      
 
Jason Timbuktu har kommit ut med en bok som heter "En droppe midnatt". Klicka här för att läsa om boken. Han  satt i Tv 4:s soffa i morse och pratade om boken och mycket annat. En smart trevlig kille som är skön att lyssna till
 
 
 
Av Malin wiper - 12 november 2016 09:45



  

Jag hittade två bilder från början av 2001 där vår helt nya Adria husvagn står vid min kusins hus i Ängelholm. Vi hade semester och åkte ner till Skåne för att åka runt och tog då en tur till Ängelholm där pappas bror bodde med sin fru och en son. Nu är min kusins föräldrar döda sen flera år och kusinen har flyttat till Helsingborg. Han och hans föräldrar bodde i detta hus i många år. Jag hittar massor av bilder som jag helt glömt bort eller inte sett förut när jag rensar bland mammas bilder     


  

Husvagnen var rätt stor och helt ny med golvvärme, dubbelsäng, kök med allt man behövde och snygga sittplatser som kunde göras om till ytterligare en dubbelsäng. Vi åkte runt på många ställen i Sverige med husvagnen och även upp till Piteå där min mans släkt bor. När vi sen köpte hus så gjorde vi oss av med husvagnen för det blev fullt upp med att snygga till inne i huset. Jag blev så glad för att jag hittade dom två bilderna eftersom jag inte trodde dom fanns kvar

 

 

Jag har inte så mycket att skriva om nu då jag kämpar med denna förkylning och har varit inomhus nu i 5 dagar. Känner jag mig någotsånär senare i dag så åker vi ut i bilen en sväng i samhället så jag får se lite folk och känna lite stämning. I går kväll hade jag 37,4 i feber men nu på morgonen bara 36,4. Konstigt nog så håller sig ryggen rätt bra men jag har ju ätit Alvedon varje dag på grund av febern också. Här har vi minus 3 grader och lite snö ligger kvar. Det är så tyst i detta hus så man kan nästan höra en knappnål falla. Även utanför är det lugnt och stilla trots att klockan är över 09.00 när jag skriver detta. Nu önskar jag er en njutningsfull lördag         

                                       

Klicka här för att läsa om gamla ordspråk  

 


Van Morrison med Caravan live från 1973. Klicka här för att komma in på hans fb

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om vad som händer i vår Kommun. Det är full rulle.  

 


#Adria #Ängelholm  #Van #Vaggerydstorget

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards