Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 november 2016

Av Malin wiper - 17 november 2016 16:15



I onsdags var vi även in på Sandéns Koditori innan vi tog vår promenad. Kolla in vilka fina smörgåsar. Frasiga och smakrika, jag tog en källarfranska och min man en mer fullkorn. Jag sa till min man att kan vi inte sitta en lite längre stund och njuta, det tyckte han också.                                 

 

Tyvärr så funkar det inte att länka till Sandéns för det står bara: sidan kan inte visas. Jag måste prata med dom ang detta. Har testat med att ta bort en del av länken men det blir samma visa ändå


 


Kolla in deras fluffiga stora maränger..  



Detta är sockerfria kakor som är supergoda. Gulliga, alltid glada Maja  höll fram kakorna till mig så jag fick bättre bild.                                    


 


Namnet på dessa ljuvligheter är "Arak"

 


 


Förra gången vi var dit tog vi deras goda tekakor      


 


Som ni ser ovan så spårade vi ur och köpte med oss deras semlor som dom rekommenderade. Förstår nu varför, dom är lättätna och har även hemgjord mandelmassa där det ingår några lite större nötter som gör det ännu mer smakrikt. Jag har inte ätit semlor på flera år inte sen jag åt på Ritz och dom är också supergoda och omtyckta. Jag behövde tröstas lite kände jag men nu återgår det till det vanliga. 

                                            


Klicka här för att komma in på ett inlägg från maj 2015 och se bilder från både Sandéns och dess omnejd

 


Ett klipp från Sandéns Konditori där Maja som vi träffade nu sist där blev intervjuad. Klicka här för att se ett annat klipp därifrån men då bakom kulisserna

 

   

Jag blev så pass mycket bättre av mina två långpromenader i dag så jag kunde sätta in detta inlägg som jag hade färdiga bilder till. Jag sitter som vanligt ca 15 minuter och sen gör jag nåt annat. Dessutom är vi oroliga för två personer i min mans släkt, och en av dom är min svärmor som tacklar av mer och mer och har nu brutit lårbenshalsen. Det är inte mycket till vinter här nu utan ser nästan ut som en sen höst. Njut av kvällen kära läsare.      

 


#Sandens #Smörgåsar #Maränger #Sockerfria #Arak

Av Malin wiper - 17 november 2016 08:45

  

Nu är jag lite deppad och less på min situation. Skulle nog inte ha åkt ut i går eftersom jag nu har tillbaka ländryggseländet. Det är nog bilåkningen som utlöste detta och det känns även som en låsning så jag funderar på att ta en av dom starkare värktabletterna men 50 mg istället för 100 m som gjorde mig till en zoombie. Jag har varit rätt bra under viruset men nu är det roliga slut. Dessutom fick jag såna hostattacker på kvällen så jag trodde jag skulle dö. Jag började spänna upp mig och darra av värken så jag var tvungen att göra avslappningsövningar under tiden jag hade kyla på ländryggen. Nu är det bara jämmer och elände i min blogg men jag är rätt tålig så jag skall bli av med detta igen. Efter att jag skrivit inlägget så är det promenad som gäller och det flera gånger/dag igen. Gymmet får tyvärr vänta och det känns inget vidare för jag längtar till gymmet. Jag mådde så bra i kroppen i går när vi tog en lång promenad på Torpa i Jönköping. 


 


Jag kommer nog inte in på bloggen nåt mer i dag utan koncentrerar mig på att få detta i ryggen att släppa. Vi var även in till Sandéns för en fika i går men det får jag skriva om lite senare än om bilderna är klara men sen återstår att få till ett inlägg. Jag har fått säga nej till ett reportage jag skulle göra nu på lördag men det har fått skjutas på tills lite senare. En positiv sak är att jag är bättre i näsan efter att ha börjat med den avsvällande nässprayen, inte samma sega slem utan det rinner på mer nu och jag har lättare att andas.

 

Nu hoppas jag ni får en fin torsdag så här före helgen. Här är det 3 grader varmt och nästan snöfritt, ser ut att ha regnat lite.                                                                 



Candle In the Wind med  Sam Bailey                                              

          



#Ländryggseländet #Hostattacker #Näsan #Sam 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards