Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2016

Av Malin wiper - 18 november 2016 16:15

 


Min man har länge velat ha en shaker för att skaka ihop grädde. Vi träffade Therese Fagrell som är Guld Teamledare för Tupperware och frågade henne om det fanns nån sån i deras sortiment. Vi blev så glada när hon sa att dom hade såna och beställde av henne direkt. Den kostar 129 kr 

 

                


 


Den speciellt gjord för att blanda saker. Locket är utformat så att det fungerar jättebra att skaka grädde tjockt också. Läste  att den går under namnet Eazy Shaker.  Med vanlig visp så måste man ha så mycket grädde för att det skall funka men i denna kan man ha mindre mängder

 

 

 

 

En minnesbild på Therese Fagrell då hon arbetade på fd Mimmis Magasin. Bilden är från 2012 och som ni ser är hon en glad tjej. Nu är hon som sagt på heltid hos Tupperware 

             

 


Ett av soundtracken till filmen  Fantastic Beasts. En film som visas i kväll på Folkets Hus Bio kl 19.00 Jag trodde jag skulle kunna börja gå på bio igen men att bestämma nåt i förväg är omöjligt när man börjat få besvär med ländryggen. Jag älskar att gå på bio så jag hoppas att jag kan få en bra period snart och få njuta på vårt fina Folkets Hus Bio

 

 

 

 


#Tupperware #Therese #Eazy #Folkets #Beasts

Av Malin wiper - 18 november 2016 09:45


  

När jag promenerade ut från huset i går 09.00 så såg jag en sorglig cykel stå lutad mot ett staket och kedjan hängde ner mot marken. Det finns många stulna cyklar i omlott lite överallt. När vi bodde i vårt egna hus så hittade vi en jättefin cykel som stod på en cykelväg i skogen och då tog  vi med den hem och ringde polisen. Dom ville att vi skulle förvara den nån vecka. Sen ringde dom och sa att en kvinna mist sin cykel som såg likadan ut så hon kunde beskriva den helt. Efter ett tag kom hon till oss och hämtade den. Det var en skön känsla när hon fick tillbaka sin cykel och strålade av glädje. Jag har själv mist flera stycken trots att dom varit rejält låsta.            


    


Jag valde att gå strandpromenaden där det känns skönt och avslappnat på grund av att det finns en sjö med lite båtar här och där.        


 


Baksidan av ursnygga funkishus som inte fanns när vi flyttade till Vaggeryd. 


 


När jag sen kommer upp från Strandpromenaden och har gått förbi biblioteket upp mot Preem så har värken minskat rejält. Då känner jag för en cappuccino på Preem så man kan förena nytta med nöje

 

 


Jag tog ändå den vanliga cappuccinon för jag väntar med den andra tills min man följer med på promenad så vi får njuta den tillsammans. Jag tog en fralla till men orkade bara hälften. Än om deras barstolar är jättebekväma så kunde jag inte sitta så länge nu när ryggen är dålig.



Garbage med Cup Of Coffee. 


  


Gick sen ner till Linnarbäcksparken som ligger nedanför Preem. Här har dom byggt upp ett litet "Robinson" 


 


En and står stadigt på den tunna isen som bildats på vissa ställen i bäcken                                          


 


Jag gillar deras fina röda broar som jag använt som header några gånger till bloggen 

 

 

Jag blev bättre i ryggen i går av promenader och icegelépåse som tog ner svullnaden. Nu på morgonen är jag sämre igen och håller på att dividera med mig själv om jag skall tordas ta dom starkare tabletterna. Det är inte lätt för mig efter förra gången då jag blev helt utslagen och ångestladdad av Tramedol 100 mg. Nu har jag ju fått 50 mg av samma sort men är rädd att jag kommer att känna nästan likadant. Vet ju att detta inte håller och kroppen måste få slappna av helt från värken så jag hoppas kunna ta mod till mig och ta en tablett på eftermiddagen.

 

                                            

 

 

Ja då var det fredag igen och helgen står för dörren. Här är det bara slaskväder och den snö som fanns kvar är ett minne blott. Det ser ut som det regnat i natt och det är mörkt och dystert. Jag skall snart ut på en promenad igen. Hoppas ni alla har en fin helg att se fram emot. Sköt om er kära läsare.            


     

#Cykel #Strandpromenaden #Brygga #Villaområde #Funkishus #Preem #Cappuccino #Garbage #Robinson #And #Broar #Träd #Ryggen

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards