Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2016

Av Malin wiper - 23 november 2016 14:45

                         


  

Flaskan till vänster köpte vi förra året på Acleja, och den står på vårt barbord och lyser upp. Flaskan till höger köpte vi när jag tog bilderna till detta inlägg. Den kommer att stå i vardagsrumsfönstret i jul.         

 

   

Med min mans hjälp så fick vi fram julsakerna i vardagsrumsfönstret i förrgår. Flaskan med tjusslingan fick stå till vänster, det ser  mycket bättre ut i verkligheten än jag fick fram på bilden.   

 

   

Det finns även jättettehäftiga burkar med ljusslinga i.           

 

   

Kolla in vilken fint pyntat hjärta.  

 

   

Denna röda sköna jullykta finns i olika storlekar                      

 

 

En korg kommer lastad

 

   

Sammetskänsla 

 

   

Rött möter passande vas

 

    

Lååååånga tomtar i två storlekar                

 

   

 fina kransar utanför Aclejas ingång           


                                        



 

#Acleja #Flaskan #Julsakerna #Burkar #Hjärta #Jullykta #Korg #Snökänsla #Sammetskänsla #Vas #Tomtar 

Av Malin wiper - 23 november 2016 09:15



Detta är ett klipp min bloggläsare Lena från Göteborg skickade i ett mejl. Linda Gail med Rockin My Lyfe away. Lena har nämnligen sett henne live flera gånger och även träffat henne bakom scenen för både samtal och autografskrivning. Hon är en riktig piggelin och kommer nog att turnera länge än. Min ungdomsväninna Anki har också sett henne live flera gånger          

 

Linda Gail Lewis är syster till Jerry Lee Lewis

 

Linda Gail Lewis föddes 1947 i Ferriday, Lousiana. Hon är en amerikansk sångerska och pianist. Linda Gail Lewis började sin karriär tidigt 1960-talet. Hon började som jazzsångerska men medverkade ocskå tidigt som duettsångerska på Jerry Lee Lewis inspelningar och turnéer. Hon släppte år 2000 en framgångsrik CD tillsammans med Van Morrison. Sedan dess har hon turnerat främst i Europa med sin rock'n'roll-med inslag av country           

      

 

                     


En bild där Lena står bredvid Linda Gail Lewis. Hon vill inte vara med på bild så jag suddade ut henne i fotoprogrammet. Tyvärr var bilden lite liten men jag sätter in den ändå och infogade den i ett montage.

 

Här hör vi Linda Gail lewis i Boppin Blues. Hon är verkligen skicklig på pianot, det svänger verkligen och jag önskar att jag hade möjlighet och gå och se henne och många andra. Det värsta är att man måste köpa biljetter så långt i förväg och jag vet numera inte hur det ser ut från dag till dag tyvärr. Fast man vet aldrig för när det gäller hormonbalansen så är det "Så mycket bättre"..               



Förkylningen hade nyss släppt men nu håller den på att komma tillbaka igen. Är så hes så jag kan knappt prata och har fått rethosta och ont i halsen. Tack och lov ingen feber än men jag är döless och förvånad över min dåliga motståndskraft. Influensasprutan är nu bara att glömma. Ursäkta min negativitet men jag bävar för att få feber och inte kunna promenera för då är man på ruta ett igen. Jag har ytterligare ett förskrivet tidsinställt inlägg som kommer in i dag för jag orkar inte skriva några nya. Nu önskar jag er en fin onsdag och helgen knackar snart på dörren igen. Kram till er alla..                                                                   

 

 

            

                                                             


#Linda #Jerry #Van #Förkylningen

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards