Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 november 2016

Av Malin wiper - 1 november 2016 13:00

 


Nu är vårt fd hus till salu men i mycket finare skick än när vi bodde där, helt upprustat så stilfullt och estetiskt snyggt. Det härliga paret som köpte det av oss har nu två barn och då blir det lite för litet men dom har trivts väldigt bra i huset                        

 

Klicka här för att komma in på Skandiamäklarna och kolla hur snyggt dom gjort inomhus, scrolla ner och se hela huset från både utsidan och varje rum inne. Vi hade också rustat upp lite och byggt nytt kök, tapetserat mm men det går inte att jämföra det dom gjort med huset. Vi anlitade också Skandiamäklarna och Samija Hondo som var otroligt skicklig och trevlig att ha att göra med. Läget är helt underbart och det är en hörntomt.

 

 

Min man och jag på hans nybyggda trapp innan vi plåtade in skorstenen. Huset såg inte fullt så hemskt ut i verkligheten. Dålig bild.       

 

Här kommer en jämförelse hur det såg ut hos oss men då när våra bilder togs så hade vi fått ta bort en del saker så det ser lite tomt ut. Det är så numera när man säljer hus. 

 

 

Köket när vi byggt om det från ett gammalt kök med låga bänkar till ett mer fungerande.  

 

                                        

Här följer lite klickbilder

 

                            

Klickbilder 


Blev så nostalgisk när jag gick igenom bilderna i bloggen om allt jag skrivit när vi hade vårt hus. Fast jag känner inte den rätta saknaden eftersom vi blev sjuka och jag var allvarligt utbränd och orkade knappt nåt under en lång tid. Till slut fick vi sämre ekonomi och det sparkapital vi hade gick åt till både reparationer och annat. Vi sålde både bilen och husvagnen när vi flyttade in. Efter 12 år så orkade vi inte klippa gräset längre eftersom vi båda har dåliga ryggar och jag en nackskada. Glömmer ändå aldrig dom åren vi bodde i huset och satt nere vid sjön på somrarna och myste. Vi är så glada för att paret som köpte huset upprustat det så snyggt så att det får bevaras så länge som möjligt. Var sak har sin tid och jag går alltid vidare i livet mot nya äventyr..   det verkar aldrig ta slut och att rota sig är tydligen inte min lott i livet         

 

   

När jag sökte efter gamla bilder på bloggen så hittade jag denna på min man från ca 2010 där han satt på Ritz Konditori med mig. Gillar bilden som visar precis hur han är som person. Kärleksfull, trofast, omtänksam och humoristisk.   

 

 


Love Is In The Air med John Paul Young. Han föddes 1950 i Glasgow, Skottland och är en australisk popsångare. Hans familj emigrerade till Australien 1962. Denna låt Love Is In The Air hade han en megahit med 1975 

 

 


#Salu #Upprustat #Skandiamäklarna #Trapp #Jämförelse #John


Av Malin wiper - 1 november 2016 07:30

  

Vad glad man blir en grå och trist dag när man får en sån här bil framför sig. Ett kul smile som lyser mot oss där på motorvägen. Vi var så rastlösa i går så vi klättrade nästan på väggarna, därför åkte vi in till Jönköping en sväng.

 

 

 

Såg en häftig motorcykel inne på en gård på Torpa.

 

   

Vi gick förbi ett bostadshus där hela väggen utefter huset var vildvuxet av massor av olika sorters blommor. Det var som om dom ville njuta ett tag till innan vintern. Dom såg så livskraftiga ut och växterna hade blivit rätt höga. Härligt att husägaren inte röjt bort dom utan låter dom stå kvar så länge det finns liv i rabatterna, det såg ut som en äng utefter det fina huset.                                      

 

   

Jag tog ett antal närbilder på olika blommor i rabatten

 

 

 

 

 

   

 

Vi promenerade utefter huset till andra sidan och det var avslappnande och skönt

 


En gammal låt dök upp i mitt huvud då jag såg alla blommorna. Beautiful Dreamer som här sjungs i en avskalad version av Sheryl Crow. Klicka här för att höra en version av Roy Orbison. Den har sjungts in av många sångare      

 

 

 

I dag måste jag hålla mig hemma för jag skall pyssla lite med strykning av kläder, dammtorkning mm. Min man kommer att vara på Magnisa stuga och göra ett pass. Nu skriver vi första november också och då kommer ytterligare en låt upp i huvudet: Minns i november, den ljuva september. Klicka här för att höra låten med Lasse Lönndahl och John Kongshaug (gitarr). Klicka här för att höra låten med Olle Ljungström

 

 

                                                                         

 

 

 


#Smile #Motorcykel #Vildvuxet #Bommor #Promenerade

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards