Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 november 2016

Av Malin wiper - 9 november 2016 18:00


  

Eftersom jag inte har så mycket att skriva om nu i och med att jag inte varit ute på några dagar så sätter jag in bilder jag tagit som inte kommit in förut och även lite nostalgi. Detta är en cykel jag såg i ett cykelställ i Jönköping. Den lyste verkligen upp i det regngråa vädret som rådde då             


  

Ett vackert gult trähus som gömde sig bakom ett färgstarkt träd i höstskrud. Nånstans i Huskvarna               


  

Ett annat hus som också stod ut lite utefter en väg med idel gamla godingar som var upprustade


  

 Utanför butiken G-Star Raw kunde denna roliga trälogga beskådas. Skall föreställa ett par jeans i trämaterial


Lite nostalgi från en gång vi var till min son och vi åkte till Västerås som inte ligger så långt från Enköping. Deras höga skrapa "Du Kan Run"         


  

En bild från då vi bodde i eget hus. Här ser man ett av dom två köksfönstren och brädan blommorna står på är i samma trämaterial som vi hade i barbordet och köksskivorna i köket


En bild från fd Drömtårtan som är ett Konditori på Rosenlundstorget som vi verkligen saknar. Deras häftiga surrealistiska beskvien med små pepparkakor har jag aldrig sett nån annanstans, varken innan eller efterråt. 


 


                                                                       


Febern hade gått ner lite men den gick upp igen och då får jag frossa. Det dröjer nog innan förkylningen flyr sin kos. Känner bara en stor oro inför framtiden eftersom onda krafter sprider sig i världen och detta är nog bara början, och om ingen engagerar sig så ser det mörkt ut. Jag är inte rädd för min egen skull eftersom jag levt ett långt liv redan, men för dom som är unga nu, och dom som föds in till denna värld full av hat. Jag och många andra har svårt att smälta detta.

 


Jag får gåshud av Jill Johnsons tolkning av denna låt Walk. Klicka här för att höra Fläskkvartettens version. Kärlek, fred, lycka och evighet är det optimala

 

 

                                       

 

 

#Cykel #Trähus #Köpcentrum #Trälogga #Västerås #Köksfönstren #Balkonger #Pepparkakor #Sandéns #Krafter #Jill

Av Malin wiper - 9 november 2016 09:45

   

Achewood shop  


I dag vaknade man till en sorgens dag då Donald Trump blivit president. Jag trodde jag drömde en mardröm så jag var tvungen att nypa mig i armen där i soffan. Världen har blivit helt galen och jag bävar för vad som kommer att hända. Hillary var inte nåt bra alternativ heller men det hade känts mindre ont.  Snart har vi bara galningar  i maktens korridorer. Nu kommer kvinnorna att få ett helsike för vi vet ju vad han tycker om vårt släkte. Aborter skall förbjudas så vi är tillbaka på ruta ett. Överallt i världen växer ondskan och det känns som en ny "Mr H" återvänt från sin, trodde man eviga vila. 

 

Jag tycker att Crying med Roy Orbison passar in hur jag känner 

 

Jag är jätteförkyld men måste ändå få skriva av mig lite. Jag har inte varit utanför dörren på tredje dagen nu för det finns ingen kraft och Alvedon tar inte bort hela febern utan sätter ner den lite bara. Ha nu en fin dag kära läsare och sköt om er. Nu går jag tillbaka till viloläge..   

 

#Trump #Roy

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards