Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2023

Jokkmokks Tenn, Stora Sjöfallsserien, Sofia Jannok, spegel och Madison ryan Ward

Av Malin wiper - 24 mars 2023 12:30


 

Min man har sett att jag inte mått så bra den sista veckan i och med nack- och ryggbesvären och en förlamande vårtrötthet. Helt plötsligt räcker han över denna ask till mig där det utanpå står Jokkmokks Tenn och jag känner så väl igen detta för jag har fått en ring av honom för flera år sedan som är från Jokkmokks Tenn. Då visade det sig att han har sparat i några månader för att kunna ge mig ett par örhängen i samma serie. Fast jag skulle få dom till vår 32:a bröllpsdag men han tyckte att det passade nu att liva upp mig lite. Jag har verkligen en fantastisk man 

 

                                               

Clipart Library 

 

Presenten var ett par örhängen i samma serie som ringen jag fick för ett antal år sedan. Tyvärr så är detta smycken som är svåra att fota för dom är helt underbara i verkligheten. Tusen tack älskling..  


 

Denna smyckeserie heter Stora sjöfallsserien. Detta kort var med i asken och det finns även halsband i denna serie och ett sånt skall jag själv spara till. Klicka här för att se halsbandet. Det är en fantastisk kvalietet på dessa smycken och det märks på ringen jag haft i så många år och är lika fin nu. Jag gillar silver mer än guld 

 

 

Så här ser ringen ut på lite närmare håll. Jag är väldigt förtjust i lite grafiska enkla former

 

      

Sofia Jannok med Sami Eatnan Duoddariid. Sofia Jannok är en svensk samisk artist, sångare, låtskrivare, skådespelare och renägare. Hon bor sedan 2011 dels i Umeå, dels i Rävudden, Luokta-Mávas Sameby. Sofia Jannoks popmusik har en blandning av olika Musikinfluenser, som visa, jazz och jojk. Hon sjunger ofta på nordsamiska och skriver sina låtar även på både svenska och engelska


 

Min förstoringsspegel tappade jag i golvet när vi höll på att flytta så den gick i tusen bitar. Bara efter nån vecka så beställde min man hem från nätet en ny spegel som ni ser på bilden till höger. Det blev också en överraskning från honom så jag blir väldigt bortskämd. Spegeln är i 5 gångers förstoring och det behöver jag nu då jag ser så dåligt när jag skall plocka ögonbrynen mm. Den har en vanlig spegel på andra sidan. Jag gillar att den är stilren med kraftfull ställning och den passade så bra på en av våra byråer där vi har en skrivare/scanner, lampa och blomma. Den ryms inte i badrummet i och med att det är mindre än vårt förra. 

 

                                   


Om man tror på skrock så kan man få 7 års otur om en spegel går sönder. Det var rätt många år sedan jag tappade en spegel sist. Klicka här för att läsa om betydelsen av detta

 

Vi har 6 grader varmt i dag men ingen sol. Vårtröttheten har slagit till lite men jag är lite bättre i ryggen så vi kunde gå sammanlagt 6 km i går. Jag har fått dra ner på värktabletterna och det känns toppen. Vi har 8 grader varmt här med lite duggregn och solfritt. Vi fortsätter att fixa i lägenheten men vi hittar inte grejerna till vår bokhylla/vitrinskåp så vi kan inte sätta ihop det. Därför letar vi nu i lådor och hoppas det dyker upp. Nu önskar jag er en härlig fredag i harmonins tecken. 

 

        

Madison Ryann Ward med Mirror 

 

#Jokkmokks #örhängen #ringen #Sofia #spegel #Madison

 
 
Ingen bild

Gunilla

24 mars 2023 13:46

En fin och rar make har du och vilken överraskning och få dessa fina örhängen. Gillar silver, och tennsmyckena var så läckra.
Har en del silverhalsband och så snyggt till svarta jumprar, och svart klär jag i. Gillar färg men konstigt nog är jag snyggast i
svarta kläder.

Ni har det så trevligt och pyntar och ordnar, så det blir jättefint.
Bra att det går framåt för ditt onda.
Varma kramar!

Malin wiper

24 mars 2023 14:02

Det är han verkligen. Vad kul att du också gillar silver och även tenn. Håller med dig om att silver är jättefint till svarta jumprar. När jag sen köpt halsbandet då skall jag köpa mig en svart fin, lite tunnare jumper. Tack för tipset

Härligt att passa så bra i svart för den färgen är ju tidlös och man kan kombinera så mycket till svart.

Kul att du gillar vårt pynt ;) det är en del kvar att göra men vi har för många tavlor i och med att förra lägenheten var lite större så vi får sätta undan några

Ja du i dag känns det lite bättre så nu skall vi gå ut igen och promenera.

Hoppas ni båda mår bra och får en fin helg
Sköt om er
Varma kramar tillbaka vännen

 
Ingen bild

Syrran

24 mars 2023 14:03

Men vilken härlig överraskning han kom med :-) Så vackra och stilrena smycken och inget som alla går omkring med.
Skönt att du börjar bli bättre i ryggen nu hoppas vi det fortsätter så!
kram från Örby

Malin wiper

24 mars 2023 14:19

Det var verkligen en överraskning och jag gillar ju denna serie. Jag skall ha dom när jag vill vara lite extra fin.

Det känns verkligen toppen att besvären börjar släppa lite.

Kram tillbaka från Västerås

 
Ingen bild

Petra

24 mars 2023 22:46

Vilka vackra smycken 😍

Malin wiper

25 mars 2023 00:44

Vad kul att du tycker det Petra. Jag gillar dom till tusen. Hoppas allt är väl med dig.

Ha en härlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards