Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 mars 2023

Lekpark, bokholk, hus, Opel Agila och Miley Cyrus och Melanie Safka

Av Malin wiper - 23 mars 2023 12:30


 

Här kommer lite bilder från några av våra promenader. Här går vi igenom en lekpark inte långt från vår bostad. Vi var på väg till Coop för att handla och då kan man ta en genväg mellan lite andra områden


 

Det är en mysig liten park som är omgärdad av träd och lite bänkar mm


 

En gungälg och längre bort ser man min man med en dramaten. Att promenera gör så mycket både för kropp och själ. Så länge det funkar så ångar jag på


 

Här kan man även slå sig ner 


 

En stor öppen gräsmatta med utspridda träd och längre bort vindskydd, bänkar och bord. 


 

Mot en husvägg elskåp  som blivit målade. Det såg ju inte allför illa ut, har sett värre


 

Sen dök det upp en Bokholk och dit skall vi gå med lite böcker som vi inte har plats för


   

Den här spruckna stenen kan man kalla en "spricka" i fasaden


 

Ett hus som kändes lite bananformat. Jag och Mr T har ju bott i ett hus som haft liknande form då i Hällefors. Det visade jag upp i bloggen för ett tag sen


 

Vi gick förbi ett område med gula tegelhus och som fått lite annan design flera år senare med gröna utbyggnader. I mitten tror jag det är en hiss 


 

Ett hus med jättefin grön färg som piggade upp


 

Inte så långt därifrån såg vi denna gröna Opel Agila som ser likadan ut som Suzuki Wagon R+. Vi har haft 3 st Suzuki Wagon R+ men vi hade sån otur med alla så dom höll inte så länge. Efter det så hade vi fått slut på vår buffert i och med alla reparationer så vi hade inte råd att skaffa egen bil igen. Dessutom blev vi gåda sjuka före pensionen så vi fick många tusenlappar mindre i pension. Då hyrde vi ju i flera år och var med i Hallstahems bilpool. Vi hyr fortfarande men nu här i Västerås hos Move About.


 

Jag avslutar med denna bild där det dök upp ett hjärta på en husfasad inte långt ifrån oss. Det var ett trevåningshus i puts. Annars är det min bloggvän Wionlettan som ofta dyker på hjärtformat lite överallt. Jag är lite bättre i ryggen i dag i och med att jag behandlat mig och inte sitter för länge vid datorn. Vi delar även upp promenaderna på två gånger. Min man tog bussen till Erikslund och City Gross för att köpa lax. Dom har hela laxsidor för 159 kr/kg och vi längtar så efter lax. Den är ju svindyr annars. Tur att jag hade lite promenadbilder klara så jag behövde bara skriva texten. Vi har sol och 9 grader varmt

 

                                                

Ha nu en skön torsdag mina härliga besökare. Tack för att ni tittade in till mig.

 

       

Här sjunger Miley Cyrus jättefint tillsammans med min ungdomsidol Melanie Safka. Låten heter Look what they've done to my song.

 

Klicka här för att att höra hur hon lät som ung

 

#lekpark #elskåp #Bokholk #grön #Opel #hjärta #Miley #Melanie

 
 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

23 mars 2023 20:03

Ny fin header, Braxen också .
Nya vägar att upptäcka, att vandra på. Livet är spännande eller hur?
Så ett hjärta som avslut.
Hjärta på dig också Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 mars 2023 07:23

Kul att du gillar headern. Livet blir verkligen mer spännande när man flyttar och får nya vyer och upplevelser. Det har du verkligen rätt i

Hjärta tillbaka härliga du ;)

Ha en fin fredag och helg
Kram!

 
wiolettan

wiolettan

24 mars 2023 11:10

Fina observationer kan man göra på promenader ute. Parken ser ju stor och fin ut. Finns en hel del för barnen att göra där och det kan behövas.
Jag har också sett elskåp som det är ritat på, men inte så fina som den du såg.
Bokholk, ett mycket bra idé. Sådan skulle jag önska att vi hade här.
Fint med ett genomgående grönt tema.
Härligt att du fick syn på ett hjärta så där och så fint det var. Det tackar jag extra för.
Bra att du känner dig lite bättre i ryggen. Det går framåt ska du se.
Ha en trevlig helg du och din man.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 mars 2023 12:03

Den var verkligen stor och fin och såg lite naturlig ut med träd och lite backigt med trappor lite överallt. Dom flesta elskåpen ser verkligen inget vidare ut med klotter

Som du säger så skulle det finnas bokholkar i alla kommuner

Tänker på dig då jag har turen att också se nåt hjärta ibland men inte så ofta som dig. Du är härligt hjärtlig

Jag gör allt för att få bukt med ryggen och det brukar ge resultat till slut. Annars blir det kiropraktor eller Fysioterapeut

Ha en trevlig helg själv ni båda
Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards