Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2023

Bageri April, Margot Cotten, Amaryllis och Broadway for Orlando

Av Malin wiper - 18 mars 2023 11:15



 

I går då vi promenerade ner till centrala Västerås så blev vi så kaffesugna då vi gick förbi Bageri April. Vi var så tidigt ute så det var inte packat med folk där än. Det är rätt litet men med kaffebröd och matbröd som verkligen lockar fram smaklökarna. Många står i kö för att köpa med sig både kaffebröd och matbröd.


Klicka här för att läsa storyn över detta bageri som inte funnits så länge. 


   

Vi hade tänkt ta en smörgås men när vi såg dessa semlor så slog vi till. Grädden var fluffig, krämig och mandelmassan var en dröm för tungan. Sen var brödet så lättätet och gott. Jag fick gåshud för jag njuter så enormt av allt som är extra gott. Det finns även många fördelar med att vara HSP för man känner smaker och lunkter intensivare än andra. En nackdel ibland men inte i detta sammanhang.


Bageri April och Bread & Sweets by Jennie har dom absolut godaste semlorna. 

 

                 

Eskilstuna silver

       

Margot Cotten med One more cup  of coffee (Bob Dylan cover). 


 

Lite pynt på borden. Det känns som att dom kanske kommer att växa ur denna lokal och skaffa en större så småningom. 


 

Ett runt bord med en vas där en rosa ros sticker upp så fint


 

Här en plats där man sitter på en lång bänk vid fönstret. Det går inte att fota så mycket i och med att det kommer in folk hela tiden. Vi har varit dit 2 gånger och då passat på tidigt så det inte är fullspikat


 

Lyckades fota andra sidan bänken också innan det kom fikagäster. Jag fick inga bra bilder genom glasrutan på deras bröd så jag tar lite nya nästa gång. Det blir kö direkt så man har inte mycket tid på sig   

 

 

Sen gick vi förbi en leksaksbutik där en stor nallebjörn satt med en mindre i famnen


 

Efter det så gick vi ner på en gata där det finns en blomsterbutik som heter Amaryllis. På utsidan har dom ett litet fint växthus och där såg jag dessa krukor i form av harar med påskliljor. Vi går ju mot påsken och påskafton infaller 8 april.

 

                                   

Clipart Library

 

Lite fler krukor som stod utanför växthuset på en bred bänk


 

Utanför växthuset en liten utsirad trapp i smide och lite material för att binda en krans


  

Utanför butiken såg det ut så här

 

 

Så här fin och retro är blombutikens skylt. Det är så kul att dom har den kvar och inte förändrat allt som dom gör nu och det blir mycket tråkigare

 

Jag har svårt att hinna med bloggen och att komma in på era bloggar just nu, men det blir bättre lite längre fram. Det är sån kaos i vardagsrummet så vi har tagit tag i detta nu men det tar sån tid innan vi får bort kartonger så vi kan sätta upp möblerna därinne. Vi vet inte ens hur vi skall ha det riktigt och vi funderar på att kanske sälja våra gula fotöljer för att köpa nåt smidigare så småningom i och med att det är svårt att få plats med allt för rummet är egentligen  ett sovrum med en hel vägg full med garderober.. Vi skall ställa ut möblerna och se hur det ser ut innan vi bestämmer oss. Vi kallar det inte vardagsrum längre utan TV-rum. Tur att vi gjorde oss av med flera bokhyllor för ett antal år sedan så vi har numera bara en hög hylla med glasdörrar och en tv-bänk, 

 

Det blir nog ingen promenad före lunch i och med kaoset. Det har regnat här och är molningt med 4 grader varmt. Nu önskar jag er en härlig lördag med både njuning, upplevelser och kanske lite vila

 

                        Varm och hjärtlig hälsning från Malin           

 

        

Broadway for Orlando - What the world needs now Is love. Det behöver vi verkligen för det ser inte hoppfullt ut för mänskligheten. Det känns i hela kroppen att vi har så mycket nu som tynger oss i världen. Det onda får mer spelrum än det goda vad vi än gör känns det som. 


#April #semlor #Margot #bänk #nallebjörn #påskliljor #skylt #Broadway

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

18 mars 2023 17:46

Vad rädd jag blev när jag läste att du skrev att påsken va 3e april, tänkte att jag hade missat något, men va påsklovet som började då som tur är.
Här regnar det med, är glad att stormvindarna har slutat, va lite obehagligt igår när det blåste så mycket.

Malin wiper

19 mars 2023 08:03

Jag skall ändra i bloggen för jag såg lite fel. Påskafton infaller 8 april

I dag har vi inget regn och det verkar som solen skall komma fram. Ja du det är ingen höjdare när det stormar. Förstår att det var obehagligt för man får ju svårt för att ta sig fram

Ha nu en skön söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards