Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2023

Väggur, Läkarmissionens second hand, Colplay Roxette och en telefon

Av Malin wiper - 17 mars 2023 09:00


 

Nu har vi fått upp vår väggur i köket. Den köpte vi på Wahlbergs ur & Guld i Vaggeryd 2012, och den är helt tystgående och märket är Rhythm. Sen ser den så exklusiv ut i sin enkelhet och den kostade ca 400 kr då. Sen la dom ner ner denna fina butik 2016 men dom öppnade en ny i Jönköping som hette Smycka Guld


 

Vi satt den ovanför en av min svägerska Kerstins konstverk

 

         

Coldplay med Clocks

 

 

Sist vi var till Läkarmissionen så köpte vi kaffekoppar som jag visade i ett inlägg. Samtidigt tog jag lite bilder där som jag sätter in nu. Dom är bra på att sätta ihop och dekorera så det finns alltid nåt att fota


 

En gammal pigtittare som ser så oförstörd ut, nästan som nu, och lite andra saker. Jag har själv haft en pigtittare men då en vit och modernare som jag fick i present då jag var ca 9-11 år


 

Jag blev så nostalgisk då jag såg denna hela jeansdress. Jag har haft en sån men inte i jeanstyg utan bomull och i beige och den var en findress som jag till och med hade då jag gick ut och dansade i. Den var modern i slutet av 1970-talet och en bit in i 1980-talet. Jag hade skor med klack och dåtidens moderna smycken till min dress for success

 

      

Då passar ju denna låt bra med Roxette Dress for Success. Marie Fredriksson dog 2019 i en ålder av 61 år


 

Dom har flera såna här mixerbord av olika slag


 

En Bergsprängare som dessa anläggningar kallades för

 

I teknikrummet finns även böcker, filmer och lite annat


 

Nu hade dom även fått in en sån här gammal telefon och den hade dom satt priset 500 kr på.


Klicka här för att se lite gamla telefoner på facebook. Klicka här för att se en gammal telefon i form av en bil



 

Nu är min mans datorplats så gott som klar och han har 4 krukor (blir sen 5) med blommor i fönstret och en lampa. Sen har han en liten kruka på bordet, en lampa med förstoring, en papperskorg i plåt med lock och sina föräldrars bröllopsfoto. Vi vill inte ha nån gardin som stör utsikten utan vi hänger upp en ljusslinga med lite större lampor som vi har sen förut. I det lilla fönstret vid sängen skall vi bara hänga en liten gardinkappa men den får inte ta fokus från ljus och rummets karaktär


 

Så här ser huset ut vi bor i nu och det är från 1948 så många har bott där genom åren. Det är lite gulbeige puts och gröna balkonger. Jag har ingen som helst önskan att bo i insatslägenhet, inte ens om jag hade råd. Det är för ofritt för mig och jag skulle känna mig låst och sen händer så mycket och värdet går så upp och ner. 

 

                                                         

Vi har nu tappat orken lite så när vi öppnar dörren till det som skall bli vardagsrummet så vänder vi och går ut igen. Vi känner oss mentalt och fysiskt utmattade men vi bestämde oss för att göra en sak i taget och blir det bara en eller några varje dag så får det bli så. Vi har molningt i dag och 1 grad varmt, plus en svag vind. Vi är på väg ut för att ta en promenad ner till centrum och bara gå där och mysa och även handla lite. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Njut och ha det bra         

 

 

#väggur #Coldplay #pigtittare #jeansdress #Roxette #mixerbord #telefon #Datorplats

 

 
 
Ingen bild

Gunilla

17 mars 2023 13:23

En snygg klocka som är stilfull och passar fint där med de fina tavlorna.Ni har fått så fint ordnat.
In sådan gammal telefon har vi med fast våran är snyggare, så den är värd en liten slant är bra att veta. Vi skall börja och göra oss av med saker och få undan. Sönerna hjälper oss och tar tag i det svåra.Mina ben är pigga och springer fort så får hejda mig ibland så man inte trillar i språnget.
Fina bilder och mycket att se på.

Det har nu hejdat sig och vi mår bra nu, så vi ser framåt.
En fin helg önskar jag er! Tack för eran fina omtanke i förra inlägget det värmer.
Kramar!

Malin wiper

17 mars 2023 14:01

Vad kul att du också gillar klockan och det vi gjort. Vi börjar få lite hemkänsla nu. Häftigt att ni har en sån gammal telefon och att den är så välbevarad. Då är den verkligen värdefull. Den vi såg var lite sliten så därför var priset därefter

Det är så härligt att bli av med överskott av saker men blir riktigt lättad. Toppen att sönerna hjälper er att rensa lite, Sånt är guld värt

Då har vi samma fart du och jag ;) ;) Det är nåt som man fått från grunden vi är ju olika vi människor. Då är vi högvarvare båda två ;)

Kul att du gillar mina bilder och det jag visar upp. Tack snälla du

Vad glad jag blir att höra att ni båda mår bättre nu, så härligt.

Det värmer även mig av din vänliga framtoning.

Ha en härlig helg ni båda och sköt om er

Stor varm kram



 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

20 mars 2023 10:07

Helt rätt gör ni som gör lite varje dag. Till slut är ni i mål!
Fina foton som alltid här hos dig Malin, jag har läst igenom de senare inläggen också och de får hänga med i den här kommentaren idag.
Jag har inte haft den rätta tiden att läsa på ordentligt under några dagar så passar på nu istället
Ha en fin måndag!
Kramar

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 mars 2023 10:59

Precis! Det fungerar inte annars. Tack snälls du för att du tycker bilderna är fina. På större datorer blir dom inte så bra som på laptop och mobil. Det är sämre upplösning på bloggplatsen.

Det är ingen fara Karin för jag har inte den rätta tiden heller och då skall man inte pressa sig själv. I dag har jag svårt för att få till ett inlägg för vi skall fixa så mycket i dag.

Ha en fin måndag själv Karin

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards