Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 juni 2022

Katt på gården, nya balkonger, Krokodilbänk och Elton John

Av Malin wiper - 29 juni 2022 14:15

 

Jag såg denna fina katt från mitt sovrumsfönster så jag tog med mig min nya kamera för att fota katten. Den var så stilla och satt bara där och lyssnade på alla ljud runtom. 

 

  

En lite närmare titt på den söta katten. Vi har fantastiskt fina grönområden mellan husen och det är kuperat så det är inte alldeles platt överallt. I många nya bostadsområden i Västerås som kostar flera miljoner så har dom så tätt mellan husen så dom ser in till varandra. Varannat hus skulle inte ha byggts för det är så rörigt så man blir yr i huvudet, i alla fall jag som HSP. 

 

                                                     

Clipart Library 

Min man ringde från sjukhuset och sa att allt gått bra hos Logopeden. Dom hade gjort många undersökningar innan han fick sina tungövningar. Det blev så sent så han bestämde sig för att äta lunch på sjukhuset restaurang. Den restaurangen är jättefin och dom lagar fantastiskt god mat. När jag var inne för för undersökningar innan ögonoperation så fikade vi där innan sjuktaxin dök upp. 

 

 

Jag har så dåligt med bilder så jag sätter in några som jag fotade med den gamla kameran. Här är vi på väg till centrum för att handla. Huset framför håller på att få nya balkonger och dom blir svarta istället för vita.

 

        

58 st fina balkongideér

 

 

Då höll dom också på med att byta på kortsidan och då får dom lite längre balkonger ser det ut som.

 

Nu kommer min man snart hem och då skall vi ta en liten promenad för nu är det lite svalare ute med 21 grader men på morgonen hade vi bara 14 grader varmt. Det är ändå rätt tryckande i luften så jag gissar på att vi får mer regn och det behövs. Ha nu en jätteskön fortsättning på dagen

 

 

En kul sittplats i form av en krokodil. Den finns hos Åsby Hem & Trädgård

 

      

Elton John med Crocodile Rock  

 

#Katt #balkonger #Elton

 
 
Ingen bild

inger rozen-chintoh

29 juni 2022 16:22

hej
med min nya dator är de svårt att hitta delet knappen.kram.inger

Malin wiper

29 juni 2022 16:37

Ingen höjdare att det är så svårt att hitta den knappen. Jag har en laptop och den är lätt att hitta på och jag har belysning i knapparna.

Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 juni 2022 23:31

Den där krokodilen kan jag tänka mig att ha på terrassen. Kul är den!

Ha en fin torsdag Malin!
Godnatt-kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 juni 2022 07:10

Den skulle verkligen passa på er fina terass. Den var så läcker.

Ha en fin torsdag själv Karin
God-morgon kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards