Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2022

Rollsroyce Silver Spirit, Bucks Fizz, Tändare och Coldplay

Av Malin wiper - 7 juni 2022 10:00

 

Jag fotade en ROLLSROYCE SILVER SPIRIT från 1981 när vi var ute och åkte med bilen. Synd att jag inte kunde fota den stillastående för den var så mycket snyggare i verkligheten

 

Klicka här för att se ett klipp på samma bil men i annan färg

 

    

Denna tjusiga silvriga Rolls Royce  såg Mr T och jag i Jönköping 2015 och den var av årsmodell 1959. Rolls Royse är en personbil, tillverkad av den brittiska biltillverkaren Rolls-Royce mellan 1946 och 1959. Rolls-Royce återupptog produktionen efter andra världskriget med en vidareutveckling av förkrigsmodellen Wraith. Bilen hade modifieringar av motor och bromsar. Motorn var egentligen ett steg bakåt i utvecklingen, då den nu var försedd med F-topp. Bromsarna var hydromekaniska, en typisk brittisk kompromiss, där fambromsarna var hydrauliska medans bakgromsarna fortfarande var vajer-manövrerade 

 

       

Bucks Fizz med Making your mind up. Man ser verkligen att det är 1980-talet och denna låt vann hela Eurovision song contest 1981 samma år som Rollsroycen tillverkades. Denna låt tog sig upp på förstaplatsen på brittiska singellistan. Dom var en brittisk popgrupp som varit aktiva sen 1981

 

                      


 

Häromdan när vi var ute och promenerade så funkade helt plötsligt inte mitt minneskort i kameran. Då fick min man ta 3 foton med sin rätt nya mobil. Minneskortet är rätt nytt så jag blev lite förvånad. Tur att vi hade fler minneskort hemma så nu använder jag ett annat. Så bilden ovan och dom två under är tagna med min mans mobil


 

Här stod en blommande buske bredvid en bänk i ett bostadsområde. Nu har jag bloggtorka och ont om bilder 


  

Detta såg rätt lustigt ut för dom har gjort en låda runt trädet  och det ser ut som en sandlåda vid första anblicken

 

  

Jag har rengjort tändarhyllorna och har även rensat bort en hel påse med tändare. Jag har även en påse full sen förut. Jag överväger att kanske skaffa en mer praktisk hylla där dom flesta ryms 

 

 

På höger sida har jag bara satt stora tändare. En av dom är kontrabasen till vänster och till höger tändaren jag fick av min son då vi var dit sist. Jag hade tänkt begränsa mig men vill nog behålla den samling jag har kvar och även kunna ha dom bästa av dom jag tagit bort i en hylla också. Jag får tänka på saken 

 

 

Jag avslutar med en väggklocka jag såg på Läkarmissionens second hand för ett tag sen. Den ser ut som överdelen på en öltunna. 

 

                                                        

Clipart Library   

I dag har vi solfritt men det skall bli ca 20 grader längre fram på dan och i morgon blir det regn. När jag skrev detta så har vi ännu inte kommit ut för jag har ringt ett samtal ang mitt öga som skall opereras. Kön är lång men han jag pratade med skall vidarebefodra det jag sa i telefon. Jag ställde i alla fall upp mig på återbudslistan. Nu önskar jag er en så bra tisdag som möjligt. Sköt om er

 

        

Passande låt med Coldplay Clocks


#Rollsroyce #Bucks #minneskort #trädet #väggklocka #Coldplay

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

7 juni 2022 13:16

Det där med minneskort som krånglar mitt i allt har jag också varit med om ett par gånger. Inte alltför längesedan senast men ibland hjälper det att lägga in och ta ut några gånger innan kameran ger upp och låter allt fungera som det ska igen. Undrar själv vad som händer ibland? Därför försöker jag alltid ha ett annat minneskort med mig för säkerhets skull.
Rhododendronbilderna blev ju väldigt bra!
Tack för bilar, så snygga också!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 juni 2022 13:32

Då är jag inte ensam om detta för jag har också varit med om det några gånger förut. Jag tog in och ut och blåste rent men det hjälpte inte denna gång. Jag kommer också att ha med mig ett extra minneskort då jag är ute på äventyr

Som du säger så blev blombilden rätt bra än om han, vi inte har dom dyraste mobilerna

Det är verkligen kul när man dyker på flera veteranbilar på en och samma gång.

Ha en jättefin tisdag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards