Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 juni 2022

Mel's Garage Enköping, Magnus Uggla och The Rolling Stones

Av Malin wiper - 3 juni 2022 09:30


 

Sist vi var till min son så besökte vi även Mel's Garage och det var packat med bilar denna gång. Den röda bilen är en VOLKSWAGEN 1302 från 1971. Såg på Mel's facebook att bilen nu är såld och den gick för  250.000 Tänk vilket värde dom gamla bilarna fått och allrahelst när dom är upprustade till tänderna 


 

Vet inte vad det är för märke på denna bil men gissar på Ford. Den lyste också upp med sin färg och sin glans


 

Detta är en FORD FAIRL SUNLINER CAB från 1956

 

 

Det är alltid så snyggt inne i bilarna också med snygga säten och kuddar mm

 

 

Denna långa juvel är en DE SOTO FIREFLITE SPORTS från 1958. Sist jag åkte i en veteranbil så var jag ca 14-15 år och då I centrum av Sundsvall. Då hade dom en raggarsväng där det nu är gågata. Jag kände två killar som hade veteranbilar som jag vågade åka med. Kom ihåg att det var en upplevelse och efter att man fått åka med lite så stod man resten av tiden på gatan och kollade. Då var torget fullt med korvkioskar så dom konkurrerade verkligen. Kom ihåg att det var ett ställe som var mer populärt så där var korven mycket godare. Då fanns det bara kokt och grillad korv med bröd. Sen fanns det nåt som kallades för parisare och det var en korvskiva i ett grillat bröd. Jag börjar känna mig som ett stycke historia så varför blir vi inte insatta på museum istället för servicehus...   

 

 

Här har det smugit sig in En katt bland hermelinerna som Karl Gerhard sjöng i sin kuplett. Bilen är en Hundkoja men går under beteckningen BMC 1000 AUSTIN MK II och den är från 1968. Det är inte ofta man ser såna nu men dom är verkligen veteranbilar

 

      

Jag väljer att sätta in Magnus Ugglas verson av En katt bland hermelinerna 

 

 

Läckert blå VW KARMANN-GHIA från 1970. Man får lite James Bond känsla

 

 

Vilken snygg CHEVROLET, gillar färgen och den är från 1957

 

 

Skönheter på rad och den oranga närmast är en PONTIAC från 1971

 

 

Här har det smygit sig in en lite nyare bil, den röda och det är en PONTIAC från 2006

 

 

En skylt som stod på en hylla där det stod Route 66. Jag fick inte så många bra bilder för jag stressar iväg när jag har sällskap med mig. Vill ju inte förstöra tid då vi träffas alla tre. Nästa gång skall jag ta god tid på mig och gå runt och fota ur olika vinklar och verkligen anstränga mig.

 

      

The Rolling Stones med Route 66 

 

                                                   


Hej på er!. Min man är på Vårdcentralen just nu och får svar på prover gällande diabetesen och lite annat. Sen skall vi träffas i centrum och ta en lite längre promenad. Vädret skall bli bättre och senare på dan ca 18 grader. Inget regn än i sikte. Min man bodde 17 år i Trollhättan och nu har nån/några satt eld på hus där. Eländet sprider sig som en löpeld. Klicka här för att läsa. Jag skall komma in på era bloggar lite senare i dag för jag har fullt upp och har även en del telefonsamtal att ringa. Nu önskar jag er en härlig fredag vad ni än skall hitta på. 

 

#Mel's #Volkswagen #Hundkoja #Karl #Magnus #Chevrolet #Route #Rolling 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

3 juni 2022 11:06

Härliga, vackra veteraner. Tack för dem Malin, jag får aldrig nog av vackra bilar, välskötta till max.
Det är en ford på andra bilden, ja! :)
Hoppas svaren på din makes prov är av det positiva slaget och hoppas ni får en trevlig promenad denna vackra försommardag!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

3 juni 2022 11:31

Varsågod! ;) Jag får heller inte nog av dessa tjusiga och välskötta bilar. Tack för att du talade om att det är en ford.

Min man fick beröm hos läkaren och fick även sänka dosen på insulinet och en annan medicin togs ut helt. Han var överlycklig då han kom hem.

Promenader gör sitt till också plus att vi sköter oss bra båda två.

Vi har redan promenerat några km men det blir mer efter lunchen. Tack för din härliga kommentar

Ha en toppendag själv Karin
kram

 
Amanda (Swedish Passport)

Amanda (Swedish Passport)

4 juni 2022 08:46

Men wow så många häftiga bilar :)

http://swedishpassport.com

Malin wiper

4 juni 2022 08:53

Dom är verkligen tjusiga och häftiga

Ha en fin helg
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards