Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2021

Elbilen Second hand, Sminkbord, Cat Stevens och Scorpions

Av Malin wiper - 29 oktober 2021 11:45


 

Här stannade vi till med elbilen i onsdags och gick in på Stadsmissionens second hand. Där var det inte så mycket folk så vi kunde gå runt lite men det var inget vi behövde nu i alla fall


 

Dom har mycket av möbler där och i denna soffa satt två virkade nallebjörnar och det såg så kul och gulligt ut


 

När vi gick in där så såg jag detta fantastiskt fina tidlösa sminkbord. Det hade en sån fin form och var så väl bibehållet. Det var vanligt förr att ha ett sånt i sovrummet. När jag gogglar så ser jag att det finns såna fortfarande men nu i nya uppdaterade modeller. Fast detta var nog det snyggaste jag sett. Det ville dom ha 1800 kr för så jag antar att det är nån formgivare som skapat sminkbordet (toalettbordet)

 

                                                    

Clipart Library

 

Läkarmissionens Second hand såg jag denna halvmåne som man hänger upp i nåt fönster. Jag gissar att den är rätt gammal. Tycker mig ha sett nåt liknande när jag var barn

 

        

Cat Stevens med Moon Shadow

 

    

det har dykt upp en ny second hand på Erikslund. Där kommer så småninom även finnas ett café men det har inte öppnat än. Det är Pingstkyrkan som står för detta. Vi åkte upp med rulltrappa på övervåningen där man såg att det var en otroligt stor lokal. Det som stack ut var att det var stort och luftigt så det var ingen sak att ta sig fram. Jag fotade knappt nåt för jag kände inte för att fråga och sen köpte vi ingenting i och med att vi inte behöver nåt just nu

 

 

Utanför stod denna trehjuliga scooter av märket Lyfco och lyste upp. 

 

    

Så här ser den ut bakifrån och den har en låda som man kan frakta varor i

 

 

Jag gick förbi Åsby Floristen i dag för jag hade ett ärende in dit. Det var som vanligt pyntat och fint utanför

 

 

Fotade dessa tomtekrukor. Nu är det inte långt till jul för tiden bara rusar iväg

 

 

En stor lykta. julgranar och småtomtar på en plats i skylten. 

 

I dag fick jag gå ut själv och handla lite för min man hade magbesvär. Han tror han fick i sig nåt olämpligt i går. Han har ingen feber och när jag kom hem så mådde han lite bättre. Därför äter han bara välling i dag och dricker te och vatten. Jag promenerade lite först och sen kom solen fram och det är 10 grader varmt. Efter lunchen går jag ut och går några km till. Nu önskar jag er en härlig fredag så här före helgen. Sköt om er och njut i lagomt format

 

   

      

Scorpions med Lorelei   

 

#Elbilen #Stadsmissionen #Nallebjörnar #Sminkbord #Läkarmissionen #Halvmåne #Cat #Erikslund #Lyfco #Scorpions

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 oktober 2021 11:57

Måste vara kul att titta runt därinne och toalettbordet skulle jag gärna ha, så snyggt.Jag får en sådan härlig känsla av att se julsaker har alltid älskat julen med allt som väntar med stjärnor och tomtar och så alla ljus. Åsby Floristen har alltid så mycket fint som du visar och krukorna är bara så fina.
Trehjulingen så läcker med den röda färgen lite jul där med.
Ha en fin fredag och helg!
Kram!

Malin wiper

29 oktober 2021 13:06

Det känns som man kommit ifrån detta med second hand under corona så det är så roligt att kunna gå in nu och kolla runt men bara om det är lite folk. Det var verkligen snyggt detta toalettbord

Jag tog bara några få bilder på Åsby Floristen men det fanns mycket mer. Skall fota nästa gång jag går dit för då finns det ännu mer julsaker

Som du så bra säger så känns trehjulingen lite julig ;)

Ha en fin fredag och helg själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

29 oktober 2021 14:57

Fina saker du hittade i secondhandbutiken! Sminkborstar ser ut att vara väldigt retro, det är inne med 60-talsmöbler nu. Kanske är det därför prislappen var så hög?

Ha en härlig helg!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

29 oktober 2021 15:19

Vad kul att det är inne med möbler från 1960-talet för dom är tidlösa och lite smäckrare och lättplacerade.

Ha en härlig helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards