Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2021

Vlt elbilen, Fåglar ätandes plast, Strömmar av plast och Maggie Reilly

Av Malin wiper - 27 oktober 2021 17:00

  

Min man blev uppringd av Vlt  häromdan och dom ville intevjua honom ang elbilen vi hyr från Hallstahem (Bilpool). Nu är det nog femte gången han blir intervjuad och detta i olika tidningar. I dag ville Journalisten fota honom bredvid bilen efter att hon pratat med Hallstahem. Min man står för bilen än om jag också kan sätta upp mig själv för det är gratis i och med att vi bor i Hallstahems område. Min man får ett sms när det kommer in i tidningen

 

                                                  

Clipart Library 

Efter det så blev vi så rastlösa så vi hyrde bilen i några timmar för vi hade kvar pengar på bilkontot. Vi ville inte gå hem och vädret var regnigt och trist. Vi var hemma 15.00 och nu känns det bättre då vi upplevt nåt för jag blir lätt uttråkad och skulle kunna vara ute och åka ständig och helst med en husbil.

 

 

I går då jag tittade ut genom köksfönstret så såg jag denna syn. En kråka som åt på ett smörpaket av märket Bregott. Det skedde i sandlådan i  lekparken nedanför vårt hus. Så trist att att fåglarna får i sig denna plast som inte är bra för varken dom eller miljön

 

 

Här har kajan ställt sig på smörpaketet. Vi behöver alla våra djur i naturen så det känns så sorgligt och onödigt det som händer. Alla måste ta ansvar för sitt skräp och slänga det där det hör hemma. Vi har ju miljöbodar, papperkorgar och sopsortering 

 

                           

Clipart Library 

 

Här kämpar kråkan med paketet

 

 

Sen kommer en skata och tar hand om plastlocket

 

                             

rspb 

  

Kråkan tittar in lite förvånat i smörpaketet medans skatan står på sandlådskanten. Antagligen fanns lite smör kvar där och då äter dom både smöret och kartongen. Jag tycker det blivit skräpigare bara på dom 5 åren vi bott här för vi såg inte så mycket skräp då. Allt skräp blåser omkring och hamnar lite överallt. Till slut så får vattendrag och hav ta skiten och fiskarna blir skadade. Hur har det kunnat bli så här?. Lukt lockar tydligen fåglar. Plast orsakar varje år över en miljon fåglars död

 

Klicka här för att läsa mer i NyTeknik  

 

        

Strömmar av plast  

                       

 

Detta är ju inte heller bra när en cykel ligger slängd vid en fin gångväg.


 

Det är fullt med plast lindat runt sadeln och på andra ställen

 

  

Den är helt demolerad även vad gäller hjulen. Klicka här för att se hur man gör när man cyklar på en gammal cykel  

 

      

Maggie Reilly med Everytime We Touch. Det får bli slutklämmen för detta inlägg. Nu skall vi bara ta det lugnt. Ha en skön eftermiddag och kväll kära besökare

 

Maggie Reilly är en skotsk sångerska och en av hennes mest kända låtar är Moonlight Shadow. Den är skriven av Mike Oldfield   


 

#Vlt #Elbilen #Kråka #Smörpaket #Skata #Plastlocket #Cykel #Maggie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards