Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2021

Fullmåne, Tunnel, Järnbro , Dire Straits och Tom Jones

Av Malin wiper - 22 oktober 2021 13:00

 

Det har varit fullmåne i några dagar och det har verkligen känts. Vi kom upp lite tidigare i morse och jag tittade ut och såg fullmånen innan vi fått helt ljust ute. Det såg så vackert ut så jag blev positivt påverkad och bestämde att detta skall bli en bra dag. I dag har vi 5 grader varmt och strålande solsken så vi promenerade 6 km i dag också. Nu har vi promenerat sammanlagt 50 dagar och vi har endast haft 2 vilodagar. Nu har det blivit ett behov och man känner hur bra man mår och att man orkar mer

 

 

Än finns det kvar löv på många träd så det är bara att njuta av dom varma fina färgerna

 

 

Då var det dags att gå igenom en tunnel till andra sidan för att fortsätta vår promenad. Det är en liten rysare för mig så jag får blunda och hålla min man under armen. Jag var sommarbarn då jag var 6 år gammal och dom upplevelserna gjorde att jag har svårt att vistas i mörka trång utrymmen men jag har utmanat mig själv många gånger genom åren. 

 

 

Ordet MAF hittar man klottrat lite överallt i samhället

 

       

Vad passar väl inte bättre då än låten Tunnel of love med Dire Straits

 

                                               

Clipart Library 

  

Detta är så gulligt så man kan inte annat än le när man ser denna skylt

 

                                                   


Clipart Library 

 

Jag fotade denna rostiga järnbro häromdan men glömde skriva lite om den.

 

 

Så här står det på en plakett över bron: A.B Karlstads Mek Werkstad 1915

 

 
No! Här får man inte rasta sina hundar

 

 

I en trädgård låg denna fina boll bland löven

 

 

En snygg dekoration ovanför ett garage

 

  

Jag avslutar inlägget med denna stenformation en bit från järnbron. Njut av det fina höstvädret och ha det så bra denna fredag

 

     

Tom Jones med It's Not Unusual från 1968. Detta är en av några låtar jag gillar med honom och en av dom första jag hörde på TV, då det på den tiden var mycket mer underhållning på TV med hela shower. Det var bara att luta sig tillbaka och låta sig underhållas.

 

Klicka här för att se ett mer aktuellt klipp med honom då han sjunger med en annan sångare. Det börjar lite lugnt men sen kommer det igång. Snyggt nummer. 

 

                                

Clipart Library 


#Fullmåne #Tunnel #Dire #Skylt #Järnbro #Hundar #Dekoration #Stenformation #Tom Jones

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 oktober 2021 16:54

Fin bild på månen och de kala grenarna.Skrattade åt skylten för eller mot hundar, mycket talande.
Fredag igen och har städat i dag igen och skulle mangla och då la den av så maken fick laga, så det tog en stund. Så hållit på hela dagen men nu är det kväll och endast vila.
Glad jag blir att du uppfattar mig som en trevlig person.
Ha nu en fin helg!
Kram!

Malin wiper

22 oktober 2021 18:02

Den var verkligen vacker. Ja du skylten är verkligen talande.

Vi har också städat och jag strök några löpare till köksbordet. Synd att mangeln lag av men tur att din man kunde laga den.

Det tycker jag du är för man kan läsa mellan raderna och du har besökt min blogg så mycket så man lär känna dig lite.

Ha nu en jätteskön fredagskväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards