Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2021

Åpromenaden Eköping, båtar, slipsdagen och John Lennon

Av Malin wiper - 18 oktober 2021 09:00


 

Här kommer lite fler bilder från förra söndagen då vi var till min son. Här promenerade vi på Åpromenaden i Enköping där det är så vackert. Vi steg upp 07.00 i morse och det var fortfarande lite mörkt så man kan inte se vad det blir för väder


   

Vi gick ner på denna långa brygga som hade fler bänkar än den till höger.


 

Här ser man resten av bryggan vid ån. Jag ser fram emot nästa vår och sommar för då kan vi gå dit alla tre med medhavd fika och bara sitta där och njuta


 

Träden var extra vackra då vi var till sonen men nu börjar dom glesna men än kan man njuta av det färgstarka


        

Scandinavia: Landscapes of Sweden


 

I parken finns även en liten rondell och där står denna bil som en skulptur. Det ser ut som en Volvo PV och jag har fotat den flera gånger genom åren.


 

Spetsiga granträd av nåt slag

 

 

Sen åkte vi till båthamnen och där stod två änder och spanade ut på den bryggan

 

 

Framför Enköpingsån finns en restaurang och där står en grill kvar utanför och den är full av löv och även på trägolvet. Vi har både fikat och ätit där några gånger men det var många år sedan. Restaurangen heter Hamnmagasinet 

 

 

Jag fotade även några båtar jag såg på det blanka stilla vattnet

 

 

Här kommer det åkande en stor motorbåt 

 

 

en annan motorbåt som ligger vid kajen

 

 

På restaurangkajen låg denna motorbåt som var ännu större och bebolig

 

 

En jättefin båt där det baktill stod: M/S Skärgården Vaxholm 

    

En snygg segelbåt låg vid en annan brygga på andra sidan ån. En sån skulle min son ha istället för motorbåten han nu skall sälja. Min sons pappa hade en sån och dom var ofta ute och seglade. Min son har också haft en del segelbåtar. 

 

                                                


Clipart Library 

Klicka här för att se ett sätt man kan måla på så det blir en röd akrylmålning. Klicka här för att höra Jacke Sjödins senaste video gällande corona. Klicka här för att se det näst sista klippet

 

                                        

Klicka här för att se hur man knyter en slips i och med Slipsdagen i dag

 

Nu skall jag in i duschen och sen ut och promenerar igen. Promenader har blivit som en drog och måste intas helst varje dag. En ny vecka igen och jag ser att det redan börjar skrivas om julbord och julsaker. Förra julen kunde vi inte träffas hemma hos oss som vi brukade men i år skall vi fira jul igen om det inte händer nåt och läget blir allvarligt igen. Tänk att det finns dagar för allt och i dag är det Internationella Slipsdagen. Jag kom inte ihåg sist då min man hade slips men när vi gifte oss hade han det. Det var modernt för tjejer och kvinnor att ha slips på 1980-talet och jag kom ihåg att jag hade en rosa glansig slips. Det var även poppis med fluga och jag hade en vinröd sån till en grå blus och en vinröd manchesterkjol

 

                                                     

Clipart Library   

       

Nu kände jag för denna klassiker som är tidlöst vacker. John Lennon med Woman. Ha nu en fin början på denna nya vecka. Nu kom solen och tidigare i morse hade vi minus 2 grader men nu är vi uppe i 3 varmgrader

 

#Åpromenaden #Brygga #Landscapes #Bil #Änder #Grill #Båtar #Vaxholm #Slipsdagen #John

 
 
wiolettan

wiolettan

18 oktober 2021 11:07

Härligt vackra höstbilder.
Det är både nyttigt och skönt att gå ut och vandra och det blir som du säger, en drog, ett behov helt enkelt.
Du visar så många fina bilder. Roligt med rondellvolvon, häftig, änderna som kollar in omgivningen och grillen. Tänk att den är överlövad.
Många fina båtar, många dyrgripar vad jag kan förstå.
Trevlig måndag och sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 oktober 2021 11:24

Ja du det är fortfarande vackert ute men snart så blir det kalt. Det är verkligen skönt att promenera. Kul att du gillar bilderna

Rondellvolvon är verkligen häftig och annorlunda. Det är verkligen dyrt med båt om man skall ha så stora

Ha en fin måndag själv och sköt om dig
kram

 
Inger Rozén

Inger Rozén

19 oktober 2021 16:49

Hej!
Vi,är i sorg.Fanns inget vi kunde göra för vår Elvis,Hon fick på inrådan av vetrinären att somna in.Så jag säger,she has left the building.Stor kram,inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

20 oktober 2021 09:17

Men så tråkigt, jag beklagar sorgen. Vad ledsamt att Elvis left the building. Vad tomt för dig när båda dina fina katter är borta.

Känner med dig

Stor varm kram från Malin och Mr T

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards