Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2021

Sagabiografen Drömmen om folkparken, Promenadbilder och Sophie Zelmani

Av Malin wiper - 15 oktober 2021 13:30


 

Detta såg jag när vi var ute och promenerade i går. Sagabiografen visar en föreställning som heter Drömmen om Folkparken. Den visas nu på söndag 17 oktober 19.00 Biljettpriset är 250 kr. Föreställningen tar oss tillbaka till 1950-1970-talet då folkparkerna hade sina glansdagar. Jag är  ju själv uppvuxen med en levande Folkpark och det glömmer man aldrig för det var ett billigt nöje men ändå varierande med både tivoli, dans och underhållning. Alla åldrar var representerade så det fanns nåt för alla

 

                                                                

Klicka här för att se när vi såg en föreställning med Görel Crona på Sagabiografen i oktober 2019. Klicka här för att se när vi såg en föreställning med Anna Bromee på Sagabiografen. Numera visas inte bara bio på Sagabiografen utan även olika föreställningar med musik, teater eller annat 

 

Klicka här för att se kommande filmer på Sagabion. Klicka här för att höra en låt med Anna-Lena Löfgren. Hon är en av dom jag sett live på Sundsvalls Folkets Park. Klicka här för att höra en mer känd låt med henne

 

                                            

I början av 1980-talet så besökte  hon vår arbetsterapi som jag då hade som arbetsplats. Hennes man var med och han kompade henne på dragspel. Jag  fick ta emot dom och hon sjön ännu bättre i verkligheten. Det finns bilder som togs då och satts i terapins album så jag tror inte jag har några egna bilder men jag skall gå igenom alla negativ så fort jag orkar

 

     

The Hep Stars med Cadillac. Precis så här såg det ut då jag såg dom på 1960-talet i Folkets Park Sundavall. Fast då dansade man för fullt och dansen hette shake. Det var inte många som stod eller satt stilla utan tjejer och killar dansade mittemot varandra och umgicks.


 

Här kommer lite bilder från gårdagens promenad. Vi gick förbi en sluss och där ser man att vattnet nu har avstannat och är lågt


 

På lite närmare håll och man njuter av att vi har slussar här 


 

Från andra hållet


 

Efter det så gick vi över en lång träbro och som ni ser var det fullt med löv 

                      

   

Här ser man en del av Bultens industrier


 

 


  

 

En fantastiskt fin dörr


 

Min man har åkt iväg till Västerås sjukhus på skiktröntgen i och med svullnaden på halsen efter hans strålning. Jag tog mig en promenad men hann bara 3 km innan det började regna och det blåste rätt kraftigt. Jag hade inget paraply med mig. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot.

 

       

Sophie Zelmani med I'll Remember You. En låt som får representera denna dag som bär sorg med sig för dom drabbade

 

                             

 

#Sagabion #Folkparken #Anna-Lena #Hep #Sluss #Dörr #Promenad #Sophie

 
 
Ingen bild

Gunilla

15 oktober 2021 14:04

Nostalgi är det verkligen, var med på Nalen och hörde många av våra artister som blev stora bland annat Anna-lena Löfgren. Så alla de stora jazzmusiker vilken tid det var, och Topsy som ägde stället var en sådan snäll man hade man inte pengar fick vi komma in ändå.
Vackra vyer som vanligt. Vad roligt att sonen kan nu få sova över.Vilka bilar tänk den röda att äga, men då måste stora portmonnän med.
Hoppas det gick bra för maken.
En fin fredag och helg önskar jag er!
kram!

Malin wiper

15 oktober 2021 14:24

Lyckost som besökt Nalen. Vilka minnen du bjuder på och så kul att du sett Anna-Lena och andra musiker där. Såg nåt program från Nalen för ett antal år sedan och då hyllade dom Topsy för han var som du säger snäll och empatisk.

Kul att du gillar bilderna. Det skall verkligen bli toppen när sonen kan sova över igen.

Den röda bilen är verkligen tjusig och som du säger så kostar det att ha en sån.

Min man är hemma nu och han får reda på röntgen resultatet så småningom då dom gått igenom allt

Tack för din helghälsning och jag önskar dig detsamma
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards