Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2021

Mel's Garage Enköping, BP Krokek och Annie Lennox

Av Malin wiper - 14 oktober 2021 17:00


     

Det första vi gjorde i söndags när vi var till min son var att ta en fika på Mels Garage. Sonen bjöd både på fika och mat så vi behövde bara stå för elbilen. Det har han gjort varje gång nu så det tackar vi för. Här sitter mor och son och njuter av fikat medans min man fotar oss. Jag och min man valde varsin god bulle och min son tog en leverpastejsmörgås. Glömde att fota kaffebrödet

 

 

Min son hade skickat efter en sån snygg hoodie på nätet. Svart med rött mönster och till detta svarta jeans och en svart väska med massor av fack

 

  

Dom har många nostalgidetaljer hos Mels Garage. Här två oljefat med Gulf och BP som var dom mackarna jag växte upp med och även Esso. Jag kom ihåg när man åkte bil med sina föräldrar upp till Umeå för att hälsa på mormor, morfar och några morbröder. När föräldrarna stannade för att tanka så dök alltid en kille med hink upp och tvättade alla rutorna, vilken service. På den tiden fanns det inget annat att köpa på bensinstationerna än olja, bensin och lite annat. Man fick även hjälp med att tanka

 

       

Ett klipp på en utflykt till BP nostalgimack i Krokek 

 

 

En låång tjusig bil stod där och bländade mig. Den var redan såld

 

 

Den röda bilen är en CHEVROLET BEL AIR från 1958

 

 

Lika snygg inuti som utanpå

 

 

Sen dök det upp en OLDSMOBILE 98 från 1968 i samma röda vackra färg

 

 

Bredvid den röda stod en CADILLAC DE VILLE från 1976.  

 

      

En filmaffisch som jag inte sett där förut. Jag fick jobbas lite med bilden för till vänster hängde en brandsläckare. Först beskar jag bilden och sen suddade jag ut brandsläckaren. Det tar lite tid för att få det snyggt. Filmen heter Den grymma vägen från 1957

 

Klicka här för att komma in på en sida där man kan köpa en sån affisch. Klicka här för att komma in på ytterligare ett ställe där man kan köpa en sån

 

  

Detta är en CHEVROLET TOURING DL från 1937. Den var lastbilsregistrerad.

 

 

På ett annat ställe i den stora lokalen stod en FORD A från 1931

 

  

Så här ser den ut bakifrån och dom får alltid in lite nya bilar för dom verkar få sälja många bilar. Det är så fräscht och välskött hos Mels 

 

 

En del av sånt som finns långt upp på väggarna i cafédelen. Jag har fler bilder men dom ryms inte i detta inlägg

 

                                      

Clipart Library

Nu tar vi det lugnt och pysslar lite hemma och sen blir det slötid vid nån film eller serie. Nu går vi mot kväll så dagarna försvinner rätt snabbt. Hoppas er dag varit till belåtenhet och att kvällen bjuder på nåt bra.

 

        

Annie Lennox med You Belong To Me. Hon har verkligen en egen klang på rösten och jag har alltid gillat henne. Klicka här för att höra en gammal version av denna låt med Jo Stafford. Klicka här för att höra låten i ytterligare en version

 

#Mels #Hoodie #Oljefat #Krokek #Chevrolet #Oldsmobile #Cadillack #Filmaffisch #Ford #Annie

 
 
wiolettan

wiolettan

14 oktober 2021 17:30

Så fina ni är där ni sitter och fikar.
Trevligt att få umgås och ha det fint.
Förstår din frustration av att bilen redan var såld. För, vilket drömåk. Undrar hur mycket den slukar i bensinkostnader.

Roligt att få se alla dessa fina och gamla bilar, jag tycker om att vandra och se och att bli bländad av vrålåk och andra bilar.

Ha en skön kväll.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2021 07:49

Tack snälla du. Det är alltid så kul när vi träffas och nästa gång kommer sonen till oss och ligger även över för första gången på nästan 2 år

Ja du den bilen hade man velat ha men det hade vi aldrig haft råd med. Som du säger så slukar den bensin

Ja du man njuter då man se dessa juveler till bilar. Dom sticker verkligen ut och dom blir aldrig omoderna.

Ha en härlig fredag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards