Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2021

Åpromenaden Eköping, The Police och Layers

Av Malin wiper - 14 oktober 2021 13:15


 

Här kommer lite fler bilder från Åpromenaden i Enköing dit vi var i söndags med min son. Vi gjorde annat också men bilderna är inte klara så det kommer i ett senare inlägg. Vi har mest promenerat förut på sidan där dom brukar ha sina Idéträdgårdar men denna gång gick vi över bron till andra sidan ån

 

                                      


Clipart Library 

Vi har nyss kommit hem från en 6,5 km lång promenad här i Hallstahammar. Det händer nåt med kroppen hela tiden så jag känner det som att jag varit ett svajande träd men nu står jag stabilt.

 

Det hände en sak då vi var på väg hem då en polisbil svängde upp på trottoaren bredvid oss. Polisen sa att min man stämde in på signalementet på en person dom letade efter. Polisen förstod sen att det inte var min man men han frågade om vi sett nåt misstänkt på vår promenad. Det hade vi faktiskt för på ett ställe vi gick förbi så kom en man ut ur ett buskage och såg skygg ut och vände sen bort ansiktet. Det var som om han inte ville bli sedd. Jag som högkänslig personlighet (HSP) misstänkte nåt direkt. Han såg äldre ut än min man och var lite kortare. Vi meddelade den informationen och platsen till polisen och sen åkte dom iväg

 

      

Här passar gruppen The Police in. Låten heter Every Breath you Take. The Police var ett brittiskt reggae/rock- och new wageband som bildades i London 1977.

 

 

Det var lika vackert på andra sidan ån. Det fanns många bänkar snyggt utsatta på ställen där man gärna vill slå sig ner


 

Helt plötsligt dök dessas byxor upp på ett stålstaket. Inget förvånar mig längre


 

Här gick vi ut på en lång träbrygga med massor av bänkar. Ån flöt alldeles bredvid och försvann bakom hörnet

 

Vi fortsatte att promenera och här ser man andra sidan där vi gått förut


 

Ett lita hav av små blommor så än kan man njuta av det vackra runtom


 

Promenaden fortsätter vid ån och vi tre njuter som bara den


 

Fin utsikt med bänk bakom det fina


 

Min son uppmärksammade detta märkliga staket som var lite huller om buller (gammalt uttryck)


 

När jag såg detta så sa jag till min man: Skall vi flytta in, billigt och bra. Som samhället ser ut numera så är nog detta framtiden för dom som inte är rika. Man sätter upp en fin väggfront mot gatan och sen spänner man upp nåt tältliknande bakom. Nu är jag fullständigt galen..  . Nu måste vi förbereda för lunch så jag önskar er en härlig torsdag i vår fina höst. Löven börjar falla nu så det gäller att ta tillvara det som finns kvar för sen blir det helt kalt i och med att vi sällan får snö före julen.

 


Autumn Leaves med gruppen Layers

 

#Åpromenaden #Bänkar #Byxor #Träbrygga #Väggfront #Layers

 
 
Ingen bild

Gunilla

14 oktober 2021 13:54

Ja nu har jag fått lite vackra naturbilder att titta på jag blir glad.Du finner det mesta på promenaden till och med byxor.Ja inte blir man förvånad inte, för allt är upp och ner.
Nu så skall jag sätta fart med min städning, stegen är framme så vi skall uppåt väggarna,det blir en bit i taget.
Ha nu en fin dag!
Kram!

Malin wiper

14 oktober 2021 13:58

Ja du man kan hitta vadsomhelst när man är ute och promenerar och ibland får man sig ett gott skratt mitt i allt elände.

Ser att du/ni har storstädning och det behövs ibland. Var rädda om er. Jag har själv svårt för att stå högt på stegar.

Ha en fin dag
kram

 
Veiken

Veiken

14 oktober 2021 15:34

Tack för "Every Breath you take med Police" älskar den låten. Vilken tur att du är så uppmärksam. Hoppas dom fick tag på den människan ni såg!
Hösten är så fin och snart är det bara kala grenar på alla träd! Löven ligger som en matta på marken nu. Trots det så har många träd nästan alla löv kvar!
Ni får ha det jättebra!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

14 oktober 2021 15:41

Vad kul att du gillar den låten, det gör jag också. Jag hoppas också att dom får tag på personen än om det inte var den vi såg. Man vet ju aldrig

Håller med dig om hösten och sen blir det en trist period. Bra uttryckt detta med löven som en matta

Ha en jättefin torsdag själv

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards