Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2021

Åpromenaden Enköping, Skulpturer, filmklipp och Warren Haynes

Av Malin wiper - 11 oktober 2021 14:00


 

Efter att vi varit och sett Idéträgårdar i Åpromenaden i söndags med min son så fortsatte vi promenera i parken. Här en skulptur som ser ut så här från vårt håll

 

 

Går man sen en bit fram på gångvägen så förändras skulpturen


 

Så här ser den ut från andra sidan


 

Sen dök vi på denna skulptur lite längre bort i parken. Den ser ut så här från ett håll där vi kom ifrån


 

När man sen fortsätter att gå framåt så förändras skulpturen till två och ser ut som två raketer som väntar på att bli uppskjutna           


 

Fortsätter man ännu längre fram så blir dom tre


 

Sen dök denna skulptur upp som var som en trasselsudd. Det var lite svårt att fokusera på den men rolig var den


 

Ett träd med några fågelholkar som hängde där lite lustigt men det är ju sånt som är kul och oväntat


 

Så lyriskt!. Här skulle man vilja slå sig ner med lite fika och se folk promenera förbi vid ån

 

                                       

Clipart Library

 

Såna här synintryck gillas för man vaknar till av lite oväntade saker. En balkong full med olika blommor, krukor och lådor


      

Jag filmade lite i söndags då vi var till min son. Tyvärr glömde jag att vara med lite själv också men så blir det ofta när man filmar och fotar själv. Det blev sisådär för jag har som vanligt svårt att filma för det blir lite svajigt men jag tränar på att bli bättre. Jag har ju lite dåligt tålamod

 

På slutet av klippet så befinner vi oss på Klubbholmen där min son har sin motorbåt stående. Han skall nu sälja den för har man seglat sen barn så är man alltid en seglare så nästa gång blir det en segelbåt

 

Min man och jag tränar lite på utegymmet


 

Min son tipsade om dessa tabletter som man skall suga på efter måltid. Dom stoppar syreattack mot tänderna. Det är Chewy Dents sugarfree Strawberry. Jag tyckte dom kändes väldigt bra och man kände sig fräsch i munnen efter att ha ätit och fikat

 

                                                        


Clipart Library 

När jag skriver detta så är det fortfarande lite mörkt men det ser ändå ut som det kan bli en fin dag i dag också. Fast det är bara 5 grader på morgonen och det blåser lite svagt. Snart skall vi ut igen och promenera för det kan man inte vara utan när man känner hur bra det är. Jag har mer att skriva om besöket hos min son för vi både fikade och åt mat tillsammans. Sen var vi till lite andra ställen också. Det kommer i ett annat inlägg. Ha en fin tisdag mina kära besökare och tack för att ni tittar in till mig

 

      

All Along The Watchtower (Bob Dylan) feat. Warren Haynes. Playing for Change 


#Åpromenaden #Skulptur #Raketer #Trasselsudd #Fågelholkar #Balkong #Filmade #Utegymmet #Dents #Warren

 
 
Ingen bild

Gunilla

12 oktober 2021 14:01

Trevliga skulpturer och att man kan se från olika håll så blir det annat.Vilket tålamod att räkna ut att få till det. Inget för mig som inte har så mycket tålamod, skall helst hända i går.
Är man van seglare så är det nog något man saknar och vara ute på vatten en fin dag med vinden i håret, så härligt.Har man inget hår får det gå bra ändå.
Helgen var så rolig och att få träffas, dom hade gjort så mycket kul för oss och maten var så god.
Ha en fin dag och må gott!
Kram!

Malin wiper

13 oktober 2021 08:12

Dom var verkligen annorlunda. Då är du som mig som har noll tålamod ;) Vi hade det verkligen härligt i söndags

Toppen att ni hade sån härlig och njutningsfull helg.

Ha en härlig onsdag också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards