Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2021

Skantzö Bad & Camping, Trafikmagasinet och Beth Hart

Av Malin wiper - 8 oktober 2021 14:00


 

På en av våra promenader så gick vi förbi Skantzö Bad & Camping. Den ligger inte långt från vår bostad


 

Vi gick in på området och här ser man receptionen


 

Välkommen skylt och lite kanoter


 

Dom verkar ha stor uthyrning av just kanoter för det finns hur många som helst


 

Lite kanoter på höjden


                                 

Clipart Library

 

Sen hyr dom ut både små och stora stugor och allt ser så välskött ut


 

En lite större stuga som låg så fint. Sen har dom ännu större och rätt många lite längre bort. Vi såg att en del var uthyrda för det stod bilar utanför


 

Här ser man en del av husvagns- och husbilsparken. Det är många som bor året runt i sin husvagn eller husbil numera. Jag skulle själv inte ha nåt emot att bo i en stor husbil. Då kan man åka iväg när man vill och bara upptäcka nytt och få lite mer upplevelser. När jag var barn så var det många som tältade på campingplatserna. Det fanns naturligtvis husvagnar då också men det var inte så vanligt som nu. Denna camping är väldigt stor så det finns stora ytor på flera ställen att ha sina husvagnar och husbilar

 

                             

Clipart Library
Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2020 där jag fotat olika husvagnar och husbilar. Klicka här för att komma in på ett inlägg gällande deras äventyrsgolf. Klicka här för att se ett minnesklipp från 2017 då jag fotade slussen som ligger i närheten av campingen

 

En hög vattenrutschkana och det finns flera bassänger men dom var svåra att fota i och med att dom var omgärdade av staket

 

     

BilTv med Perstad Trafikmagasinet Classic Husvagnsträff

 

Trafikmagasinet var ett svenskt motor- och trafikprogram på SVT som sändes från 15 mars 1978 till 29 december 2003. Trafikmagasinet hade en tydlig konsumentprägel med olika tester och sin betygsättning med rattsymboler. Programmet producerades i Falun. Totalt producerades över 500 avsnitt

 

                                              


 

Några grillar stod där och väntade på nästa säsong


 

En bild från 26 juni 2018 då vi fikade nere vid kanalen. Då var man ovetande om vad som komma skulle om några år


 

Nu är det bara att blicka ut och fortsätta denna dag. I dag har vi sol och 12 grader varmt i förmiddags. Fast jag la ner min promenad i dag på grund av att allt som jag skulle göra på förmiddagen tog sån tid. Det blir till att ta nya tag i morgon och promenera ut tidigt som vi brukar göra. Hoppas ni har det bra mina kära besökare

 

        

Beth Hart med Setting Me Free

 

                                                          

Clipart Library

 

#Skantzö #Kanoter #Stugor #Vattenrutschkana #Trafikmagasinet #Kanalen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards