Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2020

Elvis Presley mynt och Carpenters

Av Malin wiper - 30 december 2020 09:00


 

Jag har fått några bilder mig tillsänt från min väninna Lena i Göteborg. Ett album som hennes son köpt till henne i somras på en butik för antikviteter. Han köpte albumet i Ystad

 

Elvis presley special 25 th anniversary edition official  colorized quarters. Klicka här för att komma in på en sida där dessa jubileumsmynt finns


 

Så här ser mynten ut med bilder av Elvis i mitten. Lena blev jätteglad för hon är ett stort fan av Elvis.

 

 

I locket finns ett certifikat. Lena har som mig varit autografjägare och har träffat många av dom stora artisterna och även sett dom på scen. När hennes man levde så var dom ute på långa resor och hade med sig sin son. Hon har nu fått en synnedsättning men hon kämpar på ändå och vi är rätt lika varandra för vi har svårt att sitta innne hela tiden. Hon har följt min blogg sen 2009 och tog kontakt med mig 2014 och på den vägen är det. Vi skulle ha åkt ner mot Göteborg i våras eller somras men då var corona som värst så vi fick ställa in. Vi hade då tänkt besöka syrran med man, Lena, Pisan och Stina som var både en arbetskamrat och granne i Angered där jag bodde 1975


      

Elvis Presley med Santa Claus Is Back In Town. Han gör låten med glimten i ögat så fint och roligt

 

               

I går hade vi det jättetrevligt och kul med våra vänner Monica och Lars som vi var ute och fikade med. En bra tid att träffas 13.30 för det är en tid då det är tunnsått med folk. Vi satt där och njöt och pratade om allt möjligt. Det var mörkt redan då vi gick mot cafét och regnade men var ganska vindstilla. Det känns konstigt att inte kunna bjuda hem folk när man känner för det men jag hoppas det kommer en tid igen då man kan umgås utan att vara rädd. I dag är det 2 grader varmt och vad jag kan se så har det regnat i natt också. Vi skall som vanligt ta en längre promenad. 

 

 

Jag fick en visningsbar bild från Hallsta Café & Restaurang men ingen där jag var med på. Jag och Monica valde blåbärsmuffins, min man morotskaka och Lars en grillad smörgås med salami och brieost. 

 

     

The Carpenters med Top of the world. En syskonduo som jag haft inne många gånger i bloggen men inte med denna låt. Karen Carpenter har en sån vacker röst. Ha nu en skön dag trots regn och mörker

 

                              


Paraplytest  

 

#Lena #Elvis #Smörgås #Carpenters

 
 
wiolettan

wiolettan

30 december 2020 10:47

Elvis, en av mina idoler, med en underbar sångröst. Jag har alltid tyckt att Elvis Presley slår alla andra inom sitt gebit. Jag njuter verkligen då jag lyssnar på en skiva av honom.
Det blev lite jobbigt detta att ha planerat en resa till vänner och bekanta, eller bara för att se något nytt och så måste allt ställas in. Men, det var inget annat vi kunde göra.
Nu ser vi framåt och hoppas på bättre tider.
Sköt om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 december 2020 11:28

Elvis är en sångare som aldrig går ur tiden, en riktig klassiker. Han får nya generationers fans hela tiden också.

Ja du det är jobbigt när man inte kan åka iväg på sånt som är planerat men så är livet nu i världen

Ja du man får hoppas på ett bättre 2021

Sköt om er ni också
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

30 december 2020 11:20

Vad fint att ni nu kunde träffa era vänner! Snart blir det dags för vaccinationen och sedan kan ni förhoppningsvis känna er lite tryggare.

Vad kul med den gamla Carpenterslåten, det var länge sedan jag hörde den - en riktig feel-good- låt.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

30 december 2020 11:32

Jag kommer inte att vaccinera mig direkt för jag tål inte ens influensavaccinet. Tog det i 3 år och hade 3-4 jobbiga förkylningar under dom åren. Har inte tagit influensavaccinet nu på 4 år och har inte haft en enda förkylning så jag väntar lite.

Jag har tack och lov fått bra gener med stor läkförmåga och ingen benskörhet och annat som många i min ålder har. Det är jag enormt tacksam för.

Håller med dig om Carpenterslåten

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Gunilla

30 december 2020 11:40

Vilket vackert album och med idolen Elvis kan det inte bli bättre.
Vi får hoppas att vi kan träffa våra vänner och kära inom en snar framtid.Själv är jag allergisk så det blir nog ingen vaccin och kanske lika bra det.
Karen Carpenter är en lisa för själen så vacker röst.
Ha en fin dag och må så gott!
Kram!






Malin wiper

30 december 2020 11:49

Hej Gunilla! God fortsättning. Hoppas du haft en fin julafton. Det var verkligen ett vackert album lena fick. Elvis är verkligen The King

Jag kommer inte heller att ta vaccinet i första taget för jag verkar vara känslig mot såna. Blev förkyld 3-4 gånger dom tre åren jag tog vaccinet. Nu har jag varit förkylningsfri 1 4 år och inte tagit nåt vaccin.

Man saknar att kunna bjuda hem folk och även bli bortbjuden. Karen har verkligen en vacker röst

Ha en fin dag själv och sköt om dig
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards