Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Spelbutiken Konfekthörnan i Vaggeryd...............

Av Malin wiper - 23 november 2011 13:21

 


Jag åkte ner till samhället för att hämta lite mer banankartonger och gick in på vår fina spelbutik "Konfekthörnan". Skulle också kolla om jag vunnit nåt för jag är alltid med i nåt spel så man inte missar nån chans...  

 

  


Här ser ni härliga Susann som är en av delägarna till spelbutiken hennes medägare heter Lena. Hon sa att det är skrapcafé igen  på måndag 28/11 men då kan jag inte vara med för vi är bjudna på mingelkväll till Maria på Café Lakatos. Skrapcafé är nåt som dom två ägarna på spelbutiken hittat på själva och det är jättekul. Man köper lotter för 200 kr sen skrapar vi alla tillsammans och det vi vinner köps det mer lotter av så vi kan hålla på och skrapa en hel kväll. Fast det har inte blivit nån storvinst än. Sen fungerar det precis som stickcafét att man fikar och pratar så det blir några härliga timmar. Det börjar till våren igen och då skall jag gå. Jag har bara varit på ett scrapcafé än så länge och hade jättekul. 


Klicka här för att se vad jag skrev när jag var på skrapcafét 15/3 2011


  


Det låg en ensam överbliven trisslott i en korg och jag kunde inte låta bli att köpa den och har inte skrapat den än. Annars är det mest lotto som gäller just nu för mig.


  


Dom har fått hem en massa jultidningar. Vi har ungdomar som kommer och tar upp beställning redan i augusti här i området. Förra året köpte vi "Hälge" och nåt jag inte kommer ihåg

  

  

Vi har redan fått våra tidningar och min man tog sin favorit som är "Fantomen"...  


  

Jag tog en kattkalender men den ger jag bort till nån för jag skall köpa en kalender av Annelie som driver Stockaryds stationscafe. Då får man en med gamla Stockarydsbilder och många över stationen. Tyvärr har det hänt nåt med hennes hemsida så jag kan inte länka dit. Klicka här så kommer ni in på Stationscafét


  

Tänk att det finns kvar en del godis sen jag var liten. Kan riktigt känna lukten och smaken av att halsa i sig en sån. Då fanns det många sorter att välja mellan och man tyckte det var så förbjudet och farligt på nåt sätt eftersom det var lite alkohol i dom...  Jag har sökt på google efter gamla tidens punschflaskor men inte hittat nåt.


Här är också ett godis som lyckats hänga sig kvar. "Center" som man åt mycket förr. Vet inte om dom smakar likadant nu som då. klicka här för att komma in på en sida för att kolla på mer från förr. Inte tyckte man då att det var så häftigt som dom tycker nu när det gäller 50-60-talet. Fast nu när man ser tillbaka så var det en helt annan värld och inte så stressigt som nu.


   


När man både rensar och packar så hittar man så mycket och detta foto ramlade ur ett album. Det är min son som då var 14 år gammal 1986. Tänk vad tiden går nu är han snart medelålders och vad är jag då....    . Jag har alltid haft med min son på caféer och restauranger från låg ålder. Vi åt på Sundsvalls första kinesrestaurang för många år sedan  och det var väldigt spännande för oss båda.  Han åt både sill och surströmming som barn...    .


 


Jag har bott så länge i huset nu så vi hunnit rota oss därför känns det lite märkligt och overkligt att denna tid har gått till ända och nåt nytt börjar. Fast jag har ju aldrig varit rädd för att börja om utan tyckt det varit spännande och berikande men denna gång känns det lite annorlunda. Det går inte riktigt att ta på men det är en känsla i kroppen.


  


Här en lite dimmig bild på mig själv (fotad från album) som liten flicka på 50-talet. Jag vet inte hur gammal jag är här men ser att det var massor av snö i min födelsestad Sundsvall



Här kommer ledmotivet till en film som heter "Never ending story". Det är en av dom filmerna som jag varit på med min son när han var 11 år gammal. Både min son och jag tyckte att filmen var fantastisk och väldigt fantasifull.


Klicka här för att komma in på Limahls hemsida


 
 
Spanaren

Spanaren

23 november 2011 18:05

Jag är imponerad av dessa 2 kvinnliga ägare till spelbutiken Konfekthörnan. Var bara tvungen att läsa om ditt första besök med att skrapa lotter. Så underbart och så fint dessa ägare hade gjort för er alla :-)

Dessa kvinnor kan verkligen driva ett företag och vet hur man får stammisar och glädje in till sin butik.

Om dom råkar läsa detta så ska dom veta att jag önskar att mer många skulle inse värdet med att sporra sina kunder och på det viset få butiken att gå runt. 5 tummar vill jag ge dessa kvinnor.

Lycka till med att vinna nu Wiper och lycka till med att ni alla drar hem en storvinst att dela på när ni skrapar nästa gång ;.)

Ha en bra kväll och ett svar på din fråga finns på min blogg/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 november 2011 18:58

Vad snällt sagt av dig och jag håller med. Det verkar vara en trend i detta samhälle att dom ordnar en massa och det händer alltid nåt kul. Dom är verkligen trevliga dessa två och att få ha en sån fin spelbutik i ett litet samhälle är en ynnest. Dom har drivit företaget jättelänge och före dom drev en annan kvinna företaget. Jag skall hälsa till dom dina fina ord du skrivit här i kommentaren. Vad snäll och gullig du är. Synd att dom hade skrapkvällen den 28:de för jag skall ju då på mingel men dom fortsätter till våren igen.

Ha en bra kväll själv kära du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards