Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Malin wiper - 24 november 2011 19:20

 


Vi blev rätt länge i Jönköping så jag har inte hunnit blogga. Jag som är en riktig second hand nörd har helt tappat greppet och känner mig lite mättad just nu. Fast nu beökte vi två Röda Korsets second hand men jag köpte bara några broscher till klädnypeklänningarna. Köpte även en ljushållare som såg ut som Cult men var lite mer bullig. Tyvärrr så fick jag inte med mig ljushållaren för den glömde jag nog på disken...  Det var synd för den var jättefin av märket höganäs


Klicka här för att komma in på Klostergatans second hand Röda Korset


  


Hittade dessa två broscher i form av en gammal kamera. Blixten är i form av en glimmrande sten. Det går inte att få fram riktigt hur dom ser ut


  


Detta är helt nya ölglas som dom hade en hel låda av. Mitt på står det "Tree Town" sen består glaset av skrift i form av kända personer. 12 glas för drygt 100 kr


  

En vattenbuffel i trä som var jättefin. Vattenbuffel är ett slidhornsdjur som tillhör underfamiljen oxdjur. Vattenbuffelndomesticerades redan för cirka 4000 år sedan och är sällsynt i det vilda. Den används som dragdjur och hålls även för mjölk och kött. Vattenbuffel kan bli upp till 3 meter lång och 150-190 cm hög


  

En liten hög med gosedjur


       


  


På möbelavdelningen hade dom 4 st såna här hyllor för 95 kr/st


  


Ett vinställ i plåt med älgar utskurna på framsidan     


   


Det var proppat med saker överallt just nu på Röda Korset, Klostergatan


     


Sov gott mina härliga bloggläsare....  


 


Här kommer Mary Anne Kennedy med låten "This is my home" Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1967 och är en skotsk musiker, sångare, kompositör, radio och Tv presentatör och musikproducent



Av Malin wiper - 24 november 2011 08:53

  

Tänk om det vore så här enkelt att gå ner i vikt. Detta vykort köpte jag för länge sen och är från ett orginalfoto från 20-talet. Jag hittar en massa saker när jag röjer och packar. Jag har visat detta förut men det var länge sen. I dag skulle vi ha åkt till Skene för att vara med på vårdplanering för min mamma. Mammas kontaktman blev tyvärr sjuk så det blev inställt. Jag vet inte hur mycket jag hinner blogga i dag för jag skall nu in i duchen sen skall jag sy en stund och när min man kommer hem så skall vi åka till Jönköping.


  

Naturligtvis har jag liknande kort men med män på. Det är också en kopia på ett orginalfoto från 30-talet. Min man och jag kämpar på och har nu klarat 12 dagar utan godis, glass och kaffebröd. Vi äter mindre portioner men oftare. Det kommer att ta tid men det gör inget huvudsaken är att man satt stopp för frosseriet....  .  Jag känner på kläderna att dom sitter lösare och då känns det redan bättre. Jag köpte mig ett par tights som mer ser ut som snäva långbyxor och drog till med för stor storlek så när jag kom hem så var dom för vida i midjan och höfterna där dom skulle sitta åt. Jag får dra åt resåren och köpa mig en storlek mindre sen. Det är dom första tightsen jag har ägt i mitt liv så det känns lite märkligt. Jag hade fått för mig att jag inte kunde ha nåt sånt till min kropp men då sa expediten att det kan du visst....  Köpte även en silkig lång tunika som ser ut som en klänning. I dag skall jag köpa ytterligare ett sånt plagg.


  


Dessa två vågar köpte jag på Habo Second hand i juli 2010 för endast 20 kr/st. Dom är tjocka och tunga men är så läckra så man kan ha dom till inredningsdetalj. Jag har en känsla av att dom är från 60-talet men jag kan ha fel. Dom är helt oförstörda men jag väger mig aldrig för jag försöker undvika negativ stress....  Det är måttbandet som gäller för mig. Vi har varit väldigt lite på second hand den sista tiden och det har vi gjort med flit för vi kan inte komma hem med nåt mer nu när vi skall flytta.  


Sen hittade jag alla mina orginalbetyg från alla mina arbeten och utbildningar i mitt liv. Redan 1987 gick jag på en datakurs på Hisingens vuxengymnasium i ord- och textbehandling. Jag kom ihåg att det var jätteroligt. När jag räknade ihop alla mina beyg så blev det 30 st....  Fast en del är utbildningar och en del är från när jag var riktigt ung och sommarjobbade och hade små vikariat på olika ställen. På 70-80 talet så var det lätt att byta jobb om man inte trivdes. Man sa upp gick till en ny arbetsgivares kontor och han/hon sa: kan du börja i morgon....  Det är ju inte klokt när man tänker på hur det funkar nu. Jag är glad att jag var ung i den bästa av tider för min personlighet skulle inte klara av att gå och vantrivas på ett arbete. Man går verkligen på minnenas allé när man rensar



Nu önskar jag er alla en händelserik och fin dag. Här regnar det och är grått och lite trist så det gäller att liva upp dan lite.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards