Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Malin wiper - 8 november 2011 17:00

 


I går när vi var ute och promenerade så träffade vi på chäferhunden Willy som ägs av det gulliga grannparet längre ner på gatan som vi får kantareller av varje år. Det är en kraftfull och långhårig schäfer. Vi stod och pratade och hade trevligt en lång stund. Har inte kunnat blogga så mycket i dag men ingen idé att skriva varför för det blir för mycket negativt. Skönt att man nu kan skriva inlägg i förväg och tidsinställa.



Schäfer är (tyska för  "herde"), och är en hundras som ingår i den tyska vallhundsgruppen. Fortfarande vallas får med "icke rasrena" schäferhundar i Tyskland, fast dessa hundar inte ställs ut eller har stamtavlor, är ättlingar till arbetande fårhundar vars anor kan spåras till bronsåldern. Klicka här för att läsa mer



  


Mannen till vår grannfru som vi får kantareller av var ute och gick med en Springer Spaniel som heter Signe...  . Hon var också så fin och go och vi kunde knappt slita oss ifrån dom två hundarna.  Springer spaniel är en hundras tillhörande grupp 8 (stötande och apporterande hundar samt vattenhundar) Den anses vara en av de mest ursprungliga spanielraserna, härstammar från äldre jaktspaniels. Klicka här för att läsa mer.



Klicka här för att komma in på ytterligare en sida. Det är inte lätt att fota djur för dom håller sig inte stilla tillräckligt länge...  


  


Här en bild på dom båda med lite mer fart i.



Av Malin wiper - 8 november 2011 08:14

 


God morgon gott folk. I går blev det en långpromenad. Vi gick först på strandpromenaden bort till biblioteket för att lämna tillbaka mina filmer som jag lånat där. Det var så dimmigt i när jag vaknade så man såg ingenting ute. Nu börjar dimman lätta lite. Jag sysslar bara med nackövningar, avslappning och promenader.


 


Jag lånade två nya filmer på biblioteket som jag skriver om senare. Just nu tittar jag på serien "Kojak" som jag lånat av A-G. Serien håller än och kvaliten var fantastisk och även färg och foto. Det känns lite technicolor som är lite mer färgmättat


Från wikipedia:


Technicolor är dels ett varumärke för tre färgfilmprocesser utvecklade av amerikanska Technicolor Motion Picture Corporation mellan 1916 och 1932, dels namnet på Technicolor Inc, det stora filmlaboratoriebolag som i sin tur ägde färgfilmsprocessbolaget, samt sedan januari 2010 även det nya företagsnamnet för franska bolagsjätten Thomson SA, som sedan 2001 är ägare av det amerikanska bolaget.


  


Här står Mr T och vinkar på strandpromenaden.


   


      


   


   


Så här långt har det nu kommit för vårt "Netto" som öppnar i slutet av december.  


   


   


  


Utanför biblioteket stod en tunna för hundpåsar och där hängde ett lakan. Det var nog nåt kvarlämnat från Halloween.

  


Här kommer Bee Gees med låten Technicolor dreams. Den passar så bra till det jag skrev om Kojak. Klicka här för att se en färgstarkare version av låten. Den var inbäddad så jag kunde inte ta in den här  Klicka här för att komma in på deras hemsida. 



Nu önskar jag er en riktigt färgstark dag. Jag får komma in på era bloggar lite senare i dag för jag har så mycket som skall hinnas fram till lunch  

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards