Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Malin wiper - 5 november 2011 15:00

 


Min man hyrde en film till mig för ett tag sen på vårt "Video Hollywood" och det var en riktigt liten pärla än om  jag inte trodde jag skulle orka se en sån film som handlade om allvarlig sjukdom. Den var så varm, mänsklig och episk i sin karaktär. Det är ju klart man grät en skvätt men filmen var så hoppfull och vacker på nåt sätt  så jag njöt av varje sekund av filmen trots det svåra ämnet. Det går inte att förklara, den måste ses. Musiken i filmen är också jättevacker och njutbar. Filmen är en dramakomedi från 2010 och orginaltiteln är "Aashayein". För regin står Nagesh Kukunoor. Klicka här för att se vilka skådespelare det är med i filmen. Klicka här för att läsa mer om filmen


  


Här ser ni huvudrollsinnehavaren John Abraham som gjorde en topprestation i filmen. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1972 och är en indisk skådespelare och före detta modell. Klicka här för att läsa mer om honom


  


Här ser ni hans motspelerska som heter Anaitha Nair. Hon spelade otroligt bra och inlevelsefullt. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1984 och är en indisk film och teater skådespelerska och sångerska.


                        



Handlingen:


Wishes är en inspirerande och bitterljuv saga som påminner oss om att livet är kort och att göra det bästa av det. I Wishes möter vi Rahul Singh, en spelare som vinner 20 miljoner rupier på ett vad och ställer till med en stor fest för att fira vinsten. Alla äter, dricker och dansar till sen natt och under kvällen friar Rahul till flickvännen Nafisa. Han meddelar förlovningen inför alla närvarande och faller strax därefter ihop på golvet. På sjukhuset får han veta att han har cancer och endast 90 dagar kvar att leva. Han lämnar allt bakom sig och flyttar in på ett hospice. Patienterna han möter där får honom att se annorlunda på livet och han bygger relationer med var och en av dem. De sätter färg på hans sista resa. En resa som handlar om kärlek, hat, liv, död men framförallt hopp.


  


Här ses han med den som spelar hans fru i filmen. Hon hade en mindre roll..


Filmen var så överraskande bra så den får 4 indiska flaggor av 5 möjliga i betyg av mig


          


Det finns tyvärr ingen textad trailer så denna får duga men man får inte ut så mycket av denna trailer.



Av Malin wiper - 5 november 2011 09:00

 


Den här fina blomman fick jag häromdan av Mrs A-G och hennes man Mr L-G...  Det ringde på dörren men jag låg i sängen och hade behandlat min nacke så jag kunde inte gå till dörren. När min man kom hem från arbetet så stod  denna fina blomma på trappen...   Jag har haft en sån i den här krukan förut jättelänge men helt plöstligt så blev den dålig och nu har jag en likadan och det känns toppen för jag gillar dessa blommor...   Blomman heter cyklamen och är en lättskött blomma och det är därför min förra höll så länge.  Klicka här för att läsa om blomsorten. Vi har nyss varit på kaffe till dom och sen bjöd vi hem dom på kaffe men då kom detta med nacken så vi fick ställa in.  Först ställde jag den i köksfönstret men den passade bättre i "Cultkrukan"





Go Run - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Vi har sovit tills nu och skall nu till att äta frukost. Ute är det öde och vindstilla. Det är 8 grader varmt och vintern verkar långt borta.


  


Jag kommer inte att göra så mycket men min man skall rensa ur denna byrå som vi har på altan och sen skall den ges bort till nån eller också hamnar den hos second hand. Sen skall han rensa bort en massar verklyg som vi har dubbelt av och även sånt vi inte har användning för. Nu är det bara källaren kvar att rensa men vi har redan för några månader sen gjort en grovrensning så det är inte så betungande.  Det känns nästan som att börja på nytt igen när vi rensar bort så mycket av gammalt som legat sen vi flyttade in till huset. Ändå har vi rensat varje gång vi flyttat så det finns nästan inget kvar sen vi träffades för 21 år sedan. Endast lite minnessaker. Furubyrån på bilden hade min man när vi träffades men då var den omålad. Han har en byrå på kontoret som också skall bort.


    


Klicka här för att komma in på Nick Drakes hemsida. Han föddes 1948 i Rangoon, Burma och dog redan 1974 i tanworth-i-Arden, Warwickshire. han var en brittisk sångare och låtskrivare. Han hittades död i sin säng av en överdos antidepressiv medicin. Ingen vet om det var självmord eller om han av misstag överdoserade medicinen. På 80-talet började flera kända artister ange Nick Drake som viktig inspirationskälla. I dag har han blivit en kultartist inte minst bland de unga. Jag gillar själv hans röst.



Av Malin wiper - 5 november 2011 07:00


  


Klicka här för att kolla på olika bärkassar


  Klicka här för att läsa en artikel min syster skrivit i Markbladet. Den handlar om oseriös insamlingstaktik. Det är min systers man som förekommer på bild i artikeln. Han håller upp en insamlingspåse som dom fått i hans bostadsområde.


  


Klicka här för att komma in på Mark Knoplers hemsida. klicka här för att läsa om Dire Straits







Have a great Saturday - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards