Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Malin wiper - 20 november 2009 18:06

  

 

Denna lista hittade jag hos Sanna. Varsågoda och ta över den till era bloggar om ni har lust och tid.

 

      

 

Antal ätna pepparkakor: Inga alls än.

 

Antal urdruckna Julmustflaskor: Dricker inte julmust

Antal druckna muggar glögg: Ingen än så länge

Antal inköpta flaskor glögg: 4 st på marknader

Antal ätna lussekatter: Ingen alls i år

Antal köpta julklappar: Inte en enda än

Antal inslagna julklappar: Inga

 

Som ni ser så är julen långt borta för mig än så länge...Glad. Förr kunde jag doppa pepparkakor i mjölk hur många som helst Skäms det var supergott.

 

 


   Tina Charles är en discodiva från sena 70-talet då hon hade en hit med denna låt. Den här versionen är lite nyare och moderniserad. Hon föddes 1954 i London.

 

Ha en härlig kväll allihopa 

 

 

Av Malin wiper - 20 november 2009 08:38

Free Orkut and MySpace friday Graphics Glitters
click to get Orkut Myspace friday Comments & Graphics


Det hade varit toppen med ett badkar att sjunka ner i när kroppen värker. På måndag beställer jag tid till akupunktur för nu går det inte längre. Både rygg och nacke är uppspända och värker. Jag ser så dåligt nu att det nog inte blir så många inlägg i dag. Dessutom trodde jag att svininfluensan bröt ut i går. Jag var varm som om jag höll på att få feber. Fick lite hosta och det kändes som ett sår i halsen och tungandad. Febern var bara 36.1 Var tvungen att gå och lägga mig för jag kunde knappt hålla upp ögonen. Somnade nån timme och huvudvärken försvann och jag har inte fått tillbaka den än tack och lov. Nu är det bara jämmer och elände men jag känner mig inte i form och det är många nu som har influensa av olika slag så varför skulle inte jag drabbas. Nu var det lite (hypokondri) känsla Skäms 

 

  

 

Det är lite ångestladdat att man inte fått sprutan än eftersom det visat sig att alla åldrar drabbas hårt. Sånt snack det var före vaccinet att alla måste ta sprutan även för att skydda andra. Nu är det bara v 47 och jag får min tidigast v 50. Hur dåligt skött är inte detta så säg?.

Nej nu skall jag sluta att gnälla och ta mig lite frukost i lugn och ro för min man är nu på väg till Arbetsförmedlingen. Sen tvingar jag mig ut på promenaden hur jag än mår, har ju ingen feber.

 

Regnar gör det som vanligt och det känns nästan som det är kvällning så mörkt är det ute. Hoppas ni  har en härlig fredag att se fram emot. Ta hand om er


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards