Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Malin wiper - 3 november 2009 19:27

  

När vi var in till second hand så kändes det som rena julafton. Fullt med julsaker överallt Förvånad.

 

   

Jag köpte julgranskulor för 1:-/st. Dom såg ut som nya. Vi kommer inte att ha julgran men nåt slags julris som man kan sätta dom i. Annars gör jag nån komposition av dom och hänger upp kulorna nånstans.

 

   

Dessa var det samma pris på också. Det fanns bara 3 st tyvärr.

 

  

 

Detta är en Darth vader kaffemugg. Min son skulle bli galen om han såg denna. Han samlar på såna grejer.

 

Klicka här om ni vill kolla sidan.

 

  

Kolla in chokladtryfflarna  

 

Sen gick vi över till vårt älskade Café Lakatos och myste ett tag med gott kaffe och några chokladtryfflar.

 

  


Av Malin wiper - 3 november 2009 10:42

  

Det blev ingen cykeltur på morgonen utan i eftermiddag istället. Vi har abstinens och måste till storstan Glad. Jag har även en del jag skall handla där som inte finns i samhället. Nu blev i alla fall kuddfodralet ihopsytt så jag kan skicka det i morgon.

 

   

   

Det är meningen att det skall vara så mjukt och skönt som möjligt därför i tyget fleece. Det är gjort precis som ett örngott med en kant där kudden skall fixeras.

 

    

 

   

Jag stoppade in två handdukar för att se hur det blev.

Av Malin wiper - 3 november 2009 09:07

  


Jag är lite förgrymmad av att jag inte kommer upp i tid på morgonen. Annars är jag en morgonmänniska som vaknar tidigt men nu är jag inne i en period av nattsudd Rynkar på näsan. Mannen fixar frukosten igen så jag kan göra ett inlägg åtminstone innan jag tar min sedvanliga cykeltur som nu är inne på tredje dan Glad.

 

     

 

Vi har inget inplanerat utan fixar hemma och jag skall sy färdigt det jag håller på med. Ser fram emot fredag då vi förhoppningsvis kommer iväg till mamma och syrran. Möjligtvis att vi åker en dag till storstan denna veckan Glad.

 

     

 

Sen var det detta med vaccinationen som jag måste ta ett beslut om. Nästa vecka så får dom utanför riskgrupperna sin spruta. Jag lutar åt att ta den eftersom så många börjar insjukna nu och även att det även hänt en del dödsfall. Detta med den 3-årige pojken är så tragiskt att man vill gråta. Stackars föräldrarna bara det att dom blev hemskickade trots att han hade alla symptom. Sen står en läkare och säger att dom skall undersöka om nåt fel begåtts....Rynkar på näsan det är självklart att ett fel begåtts som har fått hemska konsekvenser. Läste just på Aftonbladet nätet att nu har det tredje konstaterade dödsfallet ägt rum i Sverige och det är en vuxen som tillhör riskgrupperna.

 

Nu måste jag rulla ut innan det är för sent och lunchen tornar upp sig.

Jag önskar er alla en skön tisdag.

 

  

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards