Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Malin wiper - 1 november 2009 18:09

  


 

Vi fick i alla fall besök av utklädda barn i går och det var så synd att jag glömde säga till Mr T att han kunde fota istället för mig som låg tilll sängs med dåliga magen. Min man hade ju gjort iordning 6 påsar med godis för vi ville ju inte bli utsatta för bus...Skrattande. När han stod där med barnen så ropade jag åt honom att ge dom alla påsarna trots att dom bara var 4 st för jag trodde inte att det skulle komma fler, tji vad jag bedrog mig. Det kom två grupper till som vi gav pengar istället och det verkade funka bra det också Glad.

 

 Nu skall jag kolla på nästa film som jag berättar om i morgon.

 

  

 

Av Malin wiper - 1 november 2009 16:15

  


Jag känner mig lite bättre nu och har slappnat av med WWR:smusik. Blev lite    och kände att jag ville göra nåt annat också så min man var och hyrde några filmer till mig.

 

Nu har jag sett färdigt en av dom och det är en ny Wallanderfilm som heter "Prästen" från 2009. Det är nog en av dom bästa jag sett av alla Wallanderfilmerna. Krister Henriksson är suverän i sitt skådespel och får fram så mycket känslor att jag fick en tår i ögat. Han är verkligen karismatisk. Jag tycker även att dom andra skådespelarna var i toppform och filmen kändes lite längre än dom andra. Det hände mer och filmen var inte så forcerad som många av dessa filmer kan vara.

 

   

HANDLIGEN

 

En församlingspräst hittas skjuten utanför ett vandrarhem i Ystad, efter vad som ser ut som ett försök till kallblodig avrättning. Medan prästen, som tros kunna identifiera den skyldige, kämpar för sitt liv på lasarettet, söker Kurt Wallander och hans kollegor efter ledtrådar. Först när det går upp för polisen att prästen haft en utomäktenskaplig kärleksaffär, står det klart att det handlar om ett svartsjukebrott. Men var finns mordvapnet - och vem av de bedragna parterna har haft det starkaste motivet?

 

  

 

Filmen får 4 filmrullar av 5 möjliga. Jag brukar aldrig annars ge sånt högt betyg för en film i denna genre men det är den värd.

 

              

 

Tyvärr så finns inte trailern ute än på Youtube. 

 

Av Malin wiper - 1 november 2009 10:57

  


Jag är bara inne här för att säga att jag inte kan blogga i dag. Inte som det känns nu i alla fall, vi får se längre fram på dan. Vi kom inte iväg på Jan Johansen i går. Min IBS slog ut i full blom ändå försökte jag få på mig kläderna trots att magen var som en ballong och värkte. Jag borde ha förstått att jag inte skulle ha gått på kalas dan före detta evenemang. Var rätt dålig hela dan i går och det var blandningen av ätandet och att jag blandade vinet med en annan dryck. Tänk att man aldrig lär sig. Jag är så besviken och ledsen eftersom jag var så inställd på detta och verkligen såg fram emot att både lyssna på honom och få autograf och bilder. Nu får jag se fram emot nästa evenemang dom har istället på Martini. Jag saknar även att få vara på restaurang Martini som är ett sånt fint ställe med både god mat, toppenpersonal och härlig stämning.

 

  

 

Det är detta läge som skall intas idag än om inte i sån fin miljö. Kommer att vila min mage i dag så att jag kan gå ut i livet i morgon igen. Hoppas ni alla haft en bra halloweenhelg. Tack för era fina kommentarer. Jag kan skatta mig lycklig som har så gulliga bloggvänner Kyss. Sköt om er allihopa.

 

  

 

Klicka här om ni vill läsa om IBS. Allt som står där stämmer inte på mig eftersom vi är individuella individer.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards