Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Malin wiper - 16 november 2009 19:46

  


Nu har jag sett klart på "Halv åtta hos mig". Måste säga att förra säsongen var bättre för då var det en bättre blandning av folk och lite musik kom med på ett hörn också. Nu har det nästan bara varit samma männsikor och alla har dom swimmingpool och flera altaner.

 

  

 

Gjorde en chailatte till oss innan programmet. Vi köpte en ny sorts chaite i somras när vi besökte "Teboden" i Markaryd. Tet börjar nu bli slut och då köper vi vårt chaite på Café Lakatos igen. I chailatten har vi en halv bit råsocker var. Sen vispar vi lite av mjölken till skum och häller ovanpå. 

  

  

 

Vill önska er alla en fortsatt bra kväll Kyss

 

  

 

 

Av Malin wiper - 16 november 2009 15:19

  


Sen fortsatte min promenad in till samhället. Kände att jag inte orkade gå hem utan en kopp te och en smörgås från Café Ritz som hägrade framför mig. Först in på Spelbutiken bredvid för att köpa en tidning.

 

  

 

 

    

Dom tillhandahåller semlor året om och dom är hur frestande och goda som helst men helt förbjudna för mig...Obestämd.

 

    

Här sitter jag nu med mitt fika och undrar vart min man promenerar och vart han var just då.

 

   

 

Helt plötsligt står han där och stirrar på mig...Skäms

Jag har fått en skinkskiva extra så vi delar på smörgåsen efter att han köpt sig en kopp kaffe Glad


 

 

    

Jag tar gånvägen bredvid järnvägen.

 

    

Så här ser vår järnvägsstation ut. Numera är det en affär inhyst där men det finns en liten vänthall eftersom det går rätt många tåg förbi hos oss. Vårt lokaltåg har många turer/dag och jag har själv åkt mycket när jag gick på en utredning som F-kassan hade.

 

    

Detta lilla hus står bredvid ett modernare. Trähjulet som sitter på väggen symboliserar vårt samhälle "Där hjulen aldrig slutar rulla" men nu har vi en del nedgång också med arbetslöshet och annat.

 

    

Stannar för att fota en  häck med röda avlånga blomliknade grejer som jag inte vet vad det är. En gren hängde ner och blev ett rätt bra motiv.

 

   

 

Sen passerar jag det röda huset som snart är helt klätt med rött trä. Nu lyser det som en neonskylt. Allt annat är grått och åter grått Rynkar på näsan men jag är inte så förtjust i färgen ändå...   

 

         

Nu är jag hemma och tar lite kort  på rönnen och även lite annat som finns på gården.  

 

   

Vi har en betongtrapp ner till källaren utifrån och järnstaketet har sett sina bästa dar.    

 

    

Vårt toalettfönster har också sett sina bästa dagar. Som ni förstår så är utsidan av huset ingen vacker syn. Huset byggdes 1943 och inget har gjorts på utsidan innan vi flyttade in. Min man har byggt en ny trapp. Den förra var i betong och höll på att rasa ihop. Inomhus ser det lite bättre ut. Hade vi inte blivit sjuka båda två så hade huset fått sig en rejäl ansiktslyftning för länge sen.

 

    

 

Av Malin wiper - 16 november 2009 14:28

  


Det har tagit mig flera timmar att komma i form i dag. Efter en promenad på 50 minuter så håller vi nu på med en sen lunch. Innan jag gick så hade jag ont i hela kroppen och kände mig darrig och osäker. Nu är det betydligt bättre och jag måste ut på ytterligare en promenad innan kvällen.

 

   

På den här lilla gång och cykelvägen brukar jag gå men tog nu en annan väg som går till vänster istället som omväxling. 

 

   

Här fortsatte jag min promenad för att sen komma fram till en damm där det alltid simmar fina änder.

 

      

På min högra sida längre fram skymtar detta fina gamla hus som dom reparerat med stor omsorg.

 

   

Till vänster om vägen tornar upp sig en fin röd byggnad där dom snickrar möbler. Fabriken heter "Svedboms"

 

 

   

Här är jag nu framme vid vattnet och dom har tagit bort träd och annat som skymde så nu är står jag jättenära vattnet.

 

   

En liten översiktsbild med 2 änder. Räknade till sammanlagt 50 st.

 

  

 

   

Här ser man möbelfabriken framifrån.

 

   

Sen går man över en jättegammal bro med järnstaket och fin utsikt ner mot vattnet som forsar fram. 

 

    

 

   

Här har jag nu kommit in till samhället och går förbi Restaurang Martini. Mannen som står på bron är en kopia av min man och jag får bita mig i tungan för att inte spontant utbrista: Är du här?. Det var en dubbelgångare och jag stirrade nog för mycket...Skrattande

 

Fortsättning följer....

 

 

Av Malin wiper - 16 november 2009 09:59

Free Orkut and MySpace goodmorning Graphics Glitters
click to get More goodmorning Comments & Graphics

 

Filmen rann ut ur sanden i går. Jag kände mig inte i form och det blev värre framåt kvällningen. Vi får gå på Folkets Hus biografen vid ett annat tillfälle istället. Vi steg upp alldeles nyss och min man pysslar i köket så vi får nåt i oss Glad jag måste ju blogga...Skrattande. Jag är så uppspänd i nacken och yr så en promenad är nödvändig.

 

  

 

Jag lyckades i alla fall klippa till en hög med julpostklänningar. Jag tar en sak i taget och sicksackar dom i dag. Har lovat bort några stycken.

 

Jag gjorde få inlägg i går och det berodde på nacken. Dessutom har jag börjat få slut på bilder så jag måste sitta och spara ner lite nya. Julpostklänningarna blir lite försenade men skickas senast i slutet av veckan om ingen oförutsett händer.

 

  

 

Mr T städade på sitt kontor i går och fick så här fint på sin hylla för tidskriftssamlare. vi köpte såna på IKEA när dom var nedsatta i pris och skulle utgå ur sortimentet. Jag köpte röda.

 

   

Så här grått och trist är det ute och 7 grader varmt. Nu får gärna lite snö komma men det är önsketänkande. Förra året kom lite snö före jul men det var länge sen vi fick snö före jul. När vi flyttade hit för 9 år sedan så var det några snörika jular.

 

  

 

Min mans stökiga dataplats som såg ännu värre ut några timmar före den här bilden. Vi har båda köpt nya datorer för inte så länge sen men han har inte bytt sin skärm än.

t tvätta lite kläder med "Tvättnötter" och det gick jättebra och dom blev rena och fräscha. Det luktar ingen parfym så känsliga och allergiska personer rekommenderar jag att köpa dessa nötter. Det innehåller saponin=naturlig såpa. Indien, Pakestan och Nepal odlar dessa nötter. Kolla tidigare inlägg så kan ni läsa om detta. Fläckar är det nog värre med att få bort men tvätta i dom går superbra. 

 

  

  Önskar er alla en fin måndag. Sköt om er Kyss
http://www.thetam.net/glitter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards