Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Malin wiper - 19 november 2009 16:30

  


Kolla in denna roliga köksredskapsförvaring som ser ut som ett gigantiskt multiverktyg.

 

Klicka här för att kolla in sidan.

 

   

 

Vi åt en sen lunch i dag och eftersom vi inte ätit lasagne på länge så var vi jättesugna. Detta är en vegetarisk variant som jag haft inne förut med recept och allt. Receptet finns under kategorier "recept" i högerkanten. För första gången på flera år så har jag haft en hemsk huvudvärk. Hade nästan glömt bort hur det kändes. Panodilen hjälpte inte full ut så jag skall gå och vila en stund. Nu blir det nog till att beställa tid för akupunktur ändå. När han behandlar min nacke med nålar så sätter han alltid en uppe på huvudet också och det har hjälpt i flera år nu. 

 

   

 

Så här trassligt känns det i huvudet just nu. Detta är en massa tunna sidenband som jag använder till etiketter som jag sätter på julpostklänningarna. Jag led av migrän i många år och det är ingen höjdare och innan dom nuvarande migränmedicinerna kom ut så var det skyttetrafik till akuten med jämna mellanrum (lite överdrivet) kanske Skrattande.

  

 

Huvudvärk kan ha många utlösande orsaker. Ibland kan flera av nedanstående faktorer förekomma samtidigt:

 


  • Tyramininnehållande födoämnen som vin, stark ost, choklad och fisk kan utlösa migränanfall. Vissa människor är känsliga för citrusfrukter, avocado, plommon, körsbär och bananer. Många andra födoämnen kan utlösa migränanfall och det är en bra ide att fundera över om det finns något samband med den mat du äter.
  • Livsmedelstillsatser med Glutamat.
  • Stress, muskelspänning, bihåleinflammation (sinuit), förstoppning, högt blodtryck, premenstruell spänning, läkemedel och ett svängande blodsocker kan bidraga .
  • Dåliga arbetsställningar, felaktig syn och undermålig belysning.
  • En bakomliggande whiplashskada mot nacken.

  

Av Malin wiper - 19 november 2009 13:26

  


Jag hann gå 15 minuter på min promenad sen tog det stopp. Jag har just nu ont i både nacken, ryggen och benen. Kändes som jag inte kunde gå en meter till. Ringde min man som just då var på banken. Han kom och hämtade mig och vi åkte in och tog en fika på Ritz för jag ville inte åka hem direkt. Det är ju så sällan vi fikar ute...SkrattandeFörvånadSkäms.

 

  

 

Min väninna ia skickade dessa tröjor till oss för några månader sedan. Vi kunde inte närvara på Bluegrassfestivalen i Torsåker 2008. Min man gillar tröjan till tusen. Jag har den också men inte lika ofta som han. Vi deltog i festivalen 2007 och då gick jag med en krycka. Hade fått en ny höftled i april. Det var första gången jag träffade ia och hennes man live. Vi hade jättekul och musiken och stämningen var på topp.

 

  

 

Här står nu vår lilla röda bil. Vi har inget garage. Det var meningen att vi skulle bygga ett bakom huset för vi har rätt stor tomt men då blev vi båda sjuka. Sen dess har vi bara orkat det allra nödvändigaste. Så bilen får stå vid staketet ett tag till. Behövs det så kan vi köra in den under träden på kökssidan. 

 

   

Jag har alltid vurmat för vespor och hade jag möjlighet så hade jag köpt en.

 

   

Detta är en vespa från 1964 Acma Vbb 150. Ursnygg.  

 

Klicka här om ni vill se vespor från olika årtal.

 

  

Av Malin wiper - 19 november 2009 09:04

Free Orkut and MySpace goodmorning Graphics Glitters


I dag regnar det inte lika mycket men dan är ju inte slut än. På agendan står att jag skall sy, städa och promenera. Numera med skador och allt måste jag vila mellan alla moment. Min man var uppe tidigt för han hade ett möte med Arbetsförmedlingen. När han åkt iväg så kom han tillbaka  direkt. Han hade sett fel det är i morgon han skall vara där. I går hade vi ett möte med banken som vi helt glömt båda två och jag hade även glömt att titta i min almanacka. Vi som är så noga med tider och att komma till möten. Detta känns väldigt jobbigt så min man åker ner till banken när dom öppnar och pratar med dom.

 

  


click to get More goodmorning Comments & Graphics


Hör vår helikopter igen i närheten. Nu har den flugit ovanför husen tre mornar i rad. Varje gång låter de som den skall landa på gården.

Vet inte vad jag skall skriva om nu det står totalt still. Jag har inte läst nyheterna än så jag hoppas det inte har hänt nån stor katastrof. Hoppas ni alla haft en bra och sömnrik natt. Jag vaknade en gång i natt och då såg trädet utanför så konstigt ut, helt annorlunda och overkligt. Detta har hänt mig några gånger och hjärnan spelar ett spratt när man inte är helt vaken. Jag vaknade av att det smällde till och vårt husspöke var nog i farten...Glad

 

    

 

   

Den här gångvägen skall jag gå i dag för där är det mjukare och lite ojämnare terräng. Gick här med min promenadgrupp i flera år. Jag måste gå ner nån morgon till samhället och se om dom fortfarande promenerar. Funderar på att gå med igen men drar mig eftersom det var så länge sen vi träffades.  

 

Går in på era bloggar när jag kommer hem från min promenad. Ha en bra dag Kyss 

 

Ruzsa Magdi är en ungersk sångerska som vann ungerska IDOL. Hon är 24 år gammal. Hon sjunger här en duett med för länge sen bortgångna Janis Joplin. Kul att tekniken gör att man kan göra sånt numera.

 

Klicka här om ni vill läsa mer om henne.    

 

Janis Joplin föddes 1943 i Port Arthur, Texas Usa och dog 1970 hon blev bara 27 år gammal. 


Klicka här om ni vill läsa mer om henne.

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards