Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 februari 2024

Arbetsintervju i Eksjö, The Police Mjölby, Lindas Grill och Dave Davies

Av Malin wiper - Torsdag 1 feb 10:15




                    

I går morse 06.00 kom min son till oss i hyrbil. Jag fick inga bra foton i och med mörkret och att jag använde blixt så jag lånade en bild från Clipart Library. Läget är som så att min sons arbete las ner innan jul så han är nu arbetslös. Dom var 11 st på kontoret och min son var IT handläggare/ansvarig och tillförde även egna animeringar, 4K, musik mm. Det gick så bra för dom så dom hade  hade jobb hela tiden men kommunen fick för sig att dom skulle spara pengar men i slutändan så kommer det inte bli så. 

                                   

Min son har nu sökt flera arbeten och i går så var han kallad till anställningsintervju hos polisen i Eksjö men det är ytterligare 9 st som blivit kallade. Det arbetet har han kvalifikationer till men det ingår även sånt som han inte sysslat med förut men det kan man ju lära sig. Skulle han få arbetet så är hans arbetsfält Eksjö, Värnamo och Jönköping. Vore det inte ironiskt när vi flyttat hit för att komma närmare min son och så kan han hamna där vi bodde förut i Småland. 

                                  

Min man följde med min son dit så han slapp köra hela vägen själv. Jag hade också tänkt följa med men det blir ju 62 mil sammanlagt och jag klarar inte att sitta i en bil så länge i och med ryggen, ländryggen och nacken. 

 

 

Här tar min man en selfie medans min son kör

 

        

The Police med Walking in the moon. Så passande med bandnamnet och även rymden som min son alltid varit ett fan av och läst allt han kommit över gällande rymden, farkoster och astrounater. The Police var ett brittiskt reggae/rock- och new waveband som bildades i London 1977. Klicka här för att läsa mer

 

 

Här har dom hamnat i Mjölby där dom tagit en fikarast med smörgåsar och kaffe som jag skickat med i en kylryggsäck. Det är min man som tagit bilderna med sin mobil men tyvärr inte så många som jag hade velat ha


 

Här intog dom sitt fika på en rastplats vid en sjö


 

När dom sen var framme så hade dom lite tid kvar så då gick dom in på  Lindas Grill och åt


 

Här står min son och beställer en vegoburgare med pommes frites. Både tyckte att maten var jättegod och min man valde en snitzel med mos. Min man glömde att ta bilder på maten tyvärr

 

                                               

 

Däremot fotade han denna läckra lampa som såg lite ut som en cowboyhatt eller mexikansk hatt

 

Allt gick bra så dom kom tillbaka helskinnade (gammalt uttryck). Nu är det bara att vänta och se om han har chans på detta jobb. 

 

                                           

 

Vi har 1 grad varmt och solen tittar fram. Klockan 13.00 skall jag vara hos Tandläkaren Reza Razifar i Hallstahammar. Vi tar bussen dit. Både tandläkaren och hans övriga medhjälpare är så vänliga och proffsiga så vi vill gå kvar där. Det är tre mil till Hallstahammar härifrån. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot. Ha det bra och sköt om er

 

         

Dave Davies med Flowers In the rain. Han har förut varit med i The Kinks  

 

#arbetslös #arbetsintervju #Eksjö #Police #Mjölby #Lindas #lampa #Dave

 
 
Ingen bild

syrran

Torsdag 1 feb 11:46

Ser ut som de hade en trevlig roadtrip :-) Kent var i Mjölby på 90-talet och han sa det var så fint vid en sjö, kanhända är det samma? Även om jobbet skulle innebära en flytt så håller jag tummarna för honom, det är ju alltid roligare att jobba :-)
Kanske flyttar ni i så fall efter honom, du saknar ju en vän därnere :-)

Ha en bra dag!
kram från M

Malin wiper

Torsdag 1 feb 15:22

Det hade dom verkligen ;). Det är nog samma ställe som Kent varit till. Jag håller med dig för det är huvudsaken att han får ett jobb och slipper vara arbetslös. Vi orkar inte flytta mer för vi trivs och med lägenheten.

Ha en bra dag

kram från Malin

 
Ingen bild

Bittan

Torsdag 1 feb 18:50

Hej Malin! Så tråkigt att läsa att din son blivit arbetslös. Vi får hoppas han får ett arbete snart.
Jag har skickat sms till dig idag och vet inte om du läst detta. Jag bara undrar om du fått post från mig till din födelsedag imorgon?
Idag har jag börjat städa i ett skåp här då min man var och spela boule.
Ha nu en fin torsdagskväll!
Kram från Britt-Marie ❤️🌷

Malin wiper

Torsdag 1 feb 19:18

Det är verkligen tråkigt och alla 11 där blir arbetslösa men nån har fått nytt jobb.

Jag har missat ditt sms för jag har varit så mycket i farten i dag och blev så trött. Jag har fått post från dig och hör av mig i morgon för jag öppnar det då

Då har ni fullt upp båda två.

Ha en fin torsdagskväll själva
Kramar från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Lördag 3 feb 17:15

Först tänkte jag att det va nära mellan lindas och polisen men sen kom jag på att polisen ju ha flyttat,haha. Ganska kul att polisen ligger ganska nära frubadet numera.

Malin wiper

Lördag 3 feb 17:23

Hej!

Jag visste inte att polisen flyttat där i Jönköping. Ja du det var rätt lustigt ;)

Tack för att du talade om detta. I Eksjö hade dom en helt ny byggnad, stor och fin

Ha en skön kväll
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Söndag 4 feb 05:17

Va dom både i Jönköping och Eksjö?

Har sett polishuset i Eksjö, dollarstore ligger numera ganska nära deras nya placering, för några år sedan fanns inte dollarstore i Jönköping och nässjö så då tog man en utflykt till eksjö någon gång ibland, numera finns dom ju tom i Jönköping så nu åkte vi mest till eksjö för se deras nya butik när dom invigde den för något år sedan.
Vet inte hur mycket polisen byggt om i Jönköping, nytt garage vet jag, nya domstolsbyggnaden framför är stor, tur att man slipper besöka den,haha. Polisen har jag bara varit inne i när sambon fixat nationellt idkort för han va tvungen ha det vid något tillfälle, sjukt att körkort inte räcker som leg på vissa ställen.

Malin wiper

Söndag 4 feb 09:30

Nu fick jag reda på mycket som jag inte visste och det tackar jag för. Det har hänt mycket sen vi flyttade därifrån för snart 7 år sedan. Hoppas kunna komma på en nostalgitripp dit i sommar. Vi tog utflykter till Eksjö några gånger också för det var så fint där. Nässjö var vi nog lite oftare till

Kul att dom har Dollarstore i Eksjö också

Ja du polisen är man inte ofta inne hos.

Tack för all information

Ha en skön söndag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards