Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2023

Av Malin wiper - 19 april 2023 09:00


 

En koltrast jag fotade när vi var ute och promenerade senast. Jag tycker koltrast är en vacker fågel med sin svarta färg, skarpt gula näbb och lite gult runt ögonen

 

         

Några koltrastar jag fotat förut. Klicka på bilderna så blir dom större

 

       

Blackbird The Beatles cover. Här med Bass Singer cover. Så himla snyggt och soft och vilket röstregister sångaren har. Klicka här för att komma in på sångaren Geoff Castelluccis facebook

 

                               

Clipart Library

 

Nu får man verkligen vårkänslor

 

 

En hög kran stack upp från en byggplats på vägen hem från centrum en solig dag


 

Det jobbas för fullt med byggen inte så långt ifrån skallberget där vi bor

 

 

I det området så finns Mälardalens Universitet, kårhus och andra skolor


 

En röd mopedbil rusade förbi på andra sidan gatan. Klicka här för att se lite mopedbilar jag fotade 2021

 

Klicka här för att se lite andra mopedbilar jag fotat


   

En liten flaska som innehållit Jägermeister låg på en trottoar och skräpade

 

                                   

Shotglas Jägermeister frostiga glas

 

Ett fint gult stenhus som hade lite annorlunda blomlösning. Under fönstren fanns hållare för blomlådor. Den lösningen har jag aldrig sett förut 


  

En fin balkong med ljusslinga   

 

 

I Vasaparken så jag denna stolpe med nåt slags elskåp. På det har nån skrivit: Varför inte? och ett hjärta under. Undrar vad personen menar med detta, kanske kärlek istället för krig och annat elände. Det som slog mig var att jag också börjar se mer hjärtan ute i olika former men inte så mycket som min bloggvän Wionlettan 


 

Den här skulputren har jag fotat ett antal gånger men nu hade nåt förändrats. Nån lustikurre hade satt en nackkrage på honom. Det var dessutom en snygg och ny krage som hade ett svart/vitt mönster. Visserligen har han suttit där i många år med sin stela nacke men det såg så gulligt ut så jag blev mest full i skratt  


Förut låg Brynolf Bagare till höger men nu finns en restaurang där som heter Hörnet


 

Här ser man honom på nära håll inne i centrala Västerås. Han hade sen förut fått lite nagellack också, som synes. Den här killen finns i verkligheten och Skulpturen heter Gzim och den frusna sjön och är skapad 2012 av Knutte Wester (f 1977). Klicka här för att se när jag skrev skupturen sist den 4 april i år

 

Klicka här för att se ett klipp och få en förklaring till verket. Klicka här för att se vad jag skrev ang denna skulptur 2019. Man får skrolla ner lite på sidan för att se

 

                                              

Det ser ut att bli toppenväder i dag också så det blir som vanligt promenad och först skall vi gå till Coop som ligger ca 600 mm sen har vi ju Tempo bara 300 m och dit går vi för det mesta och dom har ett bra sortiment. I går fick vi upp tavlor och lite annat på väggarna i tv rummet. Innan helgen så skall gardiner vara på plats både i tv rummet och köket. Nu börjar det mer och mer att likna ett hem och vi trivs otroligt bra så allt har fallit på plats. 

 

Mel's Garage  

Nu kör jag vidare denna onsdag och önskar er en riktigt härlig onsdag i vårt soliga vårväder

 

       

The Beach Boys med Don't Worry Baby. Jag har alltid gillat deras stämsång och speciella sound. Jag får alltid vår och sommarkänslor när jag hör denna grupp. Dom är ett amerikanskt rockband som bildades i Hawthorne, Kalifornien 1961. Klicka här för att läsa lite mer om denna grupp

 

 

#koltrast #Geoff #vårkänslor #kran #Mälardalens #mopedbil #Jägermeister #blomlådor #skulpturen #Beach

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards