Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 april 2023

Av Malin wiper - 13 april 2023 08:15



   

I lördags när vi var till min son i Enköping så promenerade vi även en bit på Gröngarnsåsen och Dyarna. Min son ville visa oss ett utsiktstorn och vi har förut gått på lite andra ställen

 

Klicka här för att se när vi promenerade med min son genom Dyarna 2022


 

Vi promenerade en bra bit på det fina naturområdet och vi träffade många andra som gick denna tur. Det var så härligt för alla som vi mötte hejade så vi började göra det också. Det är otroligt mysigt att promenera där och speciellt då det är antingen höst eller sommar


 

Sen dök det upp en gersgård och då fick min familj ställa upp som lutande modeller framför min kameralins


 

Sen dök då utsiktstornet upp som var i 2 två våningar och med bänkar och bord under


 

Min son klättrade upp till första våningen så jag kunde fota honom. 


 

Här ser ni både min son och man som tittar ut över nejden. Jag hade kunnat gå upp men jag har slagit mig så mycket under denna flytt i och med att jag knappt ser på vänster öga så allt blir fel. Desstuom har jag alltid för hög fart. Jag har skrubbsår på både ben och armar, blåmärken mm. Tur att jag har ett sånt bra läkkött och ingen benskörhet för det gör att jag ändå klarar mig rätt bra.


 

Här kan man fortsätta att promenera och det dyker upp olika fågelarter och även kor


 

Vi åkte en tur till Enköpings båthamn också men dom flesta båtar stod på land än så länge. En segelbåt som verkligen lyste upp med sin skarpa oranga färg. Vi gick ändå omkring där ett tag i solskenet


 

Min son kollade in en vattenskoter. Det känns så konstigt att min son inte längre har nån båt. Fast han säger att han saknar båt för han har ju seglat med sin pappa hela uppväxten och precis som sin pappa haft många båtar

 

  

Vi åkte in i ett nytt bostadsområde utanför Enköping och där fanns det lite fina färggranna hus men många var svarta och en del senapsfärgade i en nyans som inte var behaglig att titta på utan lite sorglig 

 

 

Avslutar med en annorlunda balkong insatt lite på sned i ett burspråk med bland annat bärande pelare. 

 

     

The James Hunter Six med Baby hold on (Balkony TV). Klicka här för att komma in på en annan sida med The James Hunter Six

 

                       


Clipart Library 

Det var redan 8 grader varmt tidigt i morse. Trots det fina vädret så har jag varit inomhus i 2 dagar men nu är det dags att rycka upp sig och göra nåt av dan. Det är så mycket pollen i luften så det är därför jag varit så trött men jag får tvinga mig ut och det lindras lite med tabletter och att jag sköljer ögon och näsa varje dag. Nu har vi torsdag och snart en helg igen framför oss. I helgen skall vi sätta upp en ny spotskena vi köpt till hallen så det lyser upp mer där. Den lampan vi köpte dit lyser inte upp tillräckligt. Sen har vi satt upp lite mer tavlor och tagit ner sånt vi sen skall rensa till förrådet. Nu önskar jag er en så bra torsdag som möjligt mina kära besökare. Sköt om er och tack för kommentarer

 

      

Nu har ytterligare en musiker gått ur tiden och det är Lasse Wellander. Låten han spelar i detta klipp heter Anthem och den känner ni säkert igen från Chess med Tommy Körberg. Lasse Wellander var en svensk musiker och musikproducent. Han hade bland annat ett mångårigt samarbete med ABBA. Vila på en bädd  av gitarrer minnen Lasse

 

                                                  

 

 

 #Grönåsen #gersgård #utsiktstornet #son #segelbåt #bostadsområde #balkong #James #Lasse

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards