Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 april 2023

Av Malin wiper - 14 april 2023 06:15


 

I går hade jag en tid hos Optalmica Ögonklinik för en ny bedömning efter över 4 månaders väntan. Det är en jättefin klinik med vänligt bemötande och dom är väldigt proffsiga. Efter första undersökningen hos den gulliga sköterskan så var det dags för att komma in till läkaren som verkligen kollar noga på datorn efter undersökning  innan han uttalar sig och det gillas. Han sa att nu är det dags för starroperationen och då på vänster öga först där jag ser jättedåligt. Jag skulle ha opererats tidigare men i och med att han hittade svagheter på hornhinnan på 3 ställen så fick jag vänta. Det tog några timmar efter besöket innan jag kunde gå ut på nätet för man ser så dåligt efterråt i och med ögondroppar inför undersökning

 

                                 

Ornament 

Förra gången sa han att det finns en risk för dimsyn resten av livet i och med svagheterna i hornhinnan men det kan även gå hur bra som helst. Han sa att svagheten på hornhinnan är medfött, det har jag inte vetat om förut. Dom har opererat starr många gånger på dom som har svagheter och det har för det mesta gått bra så jag hoppas det gör det för mig också. Efter operationen så får man bara ha läsglasögon i 6-8 veckor. Det kan bli så att jag bara behöver läsglasögon efter att allt läkt ut. Jag skall dit i dag igen 08.40 för en förberedande undersökning inför op och sen tar det inte lång tid innan op så det känns toppen

 

Klicka här för att se en jättehäftig ring i form av ett öga

 

          

Haroula Rose med Green Eyes. Jag har ju själv gröna ögon så den passar bra. Jag gillar hennes röst och även låten. Haroula Rose är en amerikansk regissör, författare, producent och musiker. 

 

                              

 Ornament

 

Här kommer lite fler bilder då vi var till min son i lördags. Vi har som tradition att åka till Svartkärret emellanåt och där fotar vi oss tillsammans. Här ser man att inga båtar har kommit i vattnet än.

 

 

Det är så vackert där

 

 

Det är just på detta ställe vid båthamnen på en brygga med utemöbler vi brukar fota oss på. Här ser ni min son och mig. Jag skall leta fram alla bilder jag tagit därifrån genom åren och kanske göra ett bildspel

 

Klicka här för att se när vi var till Svartkärret 2021. Klicka här för att se när vi var till Svartkärret 2018. Klicka här för att se när vi var dit 2020 men då med munskydd och inga kramar på grund av covid

 

 

Detta är en bild på mig och min son på Svartkärret 2018 och det är min man som fotade oss. Första gången vi var dit var 2010

 

    

Här en bild på min son och mig på Svartkärrets 2012. 

 

Här fotade jag min son och man och det blev en bättre bild på nära håll. Min man håller i kaninen jag fick av min son i lördags. Jag är så ovan att se min son i sånt långt stort skägg. Tyvärr blev det ingen bild på min man och mig denna gång för ingen blev bra

 

                                                          

Clipart Library 

 

Såg en fiskmås som landat på en gatulykta en bit från båthamnen

 

  

Här fortsatt båtbryggan med en smalare del där jag tror att en del båtar ankrar

 

        

Nu blir det lite rock and roll med Nikki Hill med låten Sweet little rock and roller. Hon har en häftig röst och till detta klipp är det svårt att sitta stilla. Nikki Hill kommer från Durham, North Carolina. Hennes musik är garagerock, blues, R&B, soul, pop och hiphop. 

 

Nu har vi fredag och en ny helg framför oss. Det har regnat i natt men vi hade redan 6 grader varmt 07,00. Jag önskar er nu en härlig fredag

 

                              

 

                                  

 

#Optalmica #Starroperationen #Haroula #Svartkärret #båthamnen #skägg #fiskmås #Nikki

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards