Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 november 2020

Svartkärrets Koloniområde och Båthamn, glashammare och Tommy Körberg

Av Malin wiper - 1 november 2020 15:00


 

I går hämtade vi upp min son då vi hyrt elbilen hela helgen och vi åkte först till Svartkärrets koloniområde och båthamn. Vi har som tradition sen flera år tillbaka att besöka detta ställe


 

Här burkar vi sitta och fota varandra men denna gång blev helt annorlunda för vi står upp och har munskydd på oss Anno 2020. Min son och jag visar upp våra maskerade ansikten. Vi spexade lite för vi har inte börjat använda munskydd hela tiden än. Bara när vi har extra passagerare i bilen. Det var ju Halloween så vi måste ju spexa lite 

 

Klicka här för att se när vi var dit sist


 

Min son Mr C och hans styvpappa Mr T. Det såg lite ruffigt ut denna gång vid bryggplatsen där dessa möbler står varje år. Ett år var dom så fula men året därpå så var dom uppmålade och såg ut som nya.

 

        

Jacke Sjödin Munskydd


 

Sonen tog en bild på oss med sin kamera eller det kanske var mobilen


 

En sjöräddningsbåt i den andra lilla båthamnen. Det finns två stycken

 

 

Vi åkte även en sväng till Enköpings småbåtshamn men nästan alla båtar var upptagna ur vattnet

 

 

Här ser det ut som båtarna står omlott  uppe på fast mark


 

Min son gav oss en present i form av denna nödhammare som man skall ha med sig i bilen. Om man råkar ut för en bilolycka så krossar man fönstren med denna och det är även en kniv där man kan skära av sig säkerhetsbälterna och även en ficklampa inbyggd i hammaren. Vad gulligt och omtänksamt av honom. Jag visste inte att det fanns såna och nu skall vi köpa en till så båda har en i fickan om det händer nåt


 

Vi skulle ha besökt minneslunden nedanför min sons bostad och vi hade köpt tre gravljus med text. Tyvärr var det smockfullt på hela kyrkogården så vi tordes inte utan min son fick ta med sig ett gravljus som han kan gå ner till veckan och sätta där. Vi har varsitt kvar så vi kommer att besöka minneslunden här i Hallstahammar till veckan. Det var jättesynd för vi hade velat gå till den vackra minneslunden i Enköping tillsammans

 

 

Vi åkte förbi ett hus där det hängde ett skelett fast man såg det bara bakifrån

 

Det kommer fler bilder och inlägg för vi var ute på restaurang och åt också plus lite annat. Det har duggregnat hela dan och nu är det beckmörkt men jag är så nöjd med denna helg så jag känner mig upprymd mitt i allt elände. Ha nu en skön kväll mina härliga besökare

 

      


Tommy Körberg med Inget är för evigt. Han gjorde så bra ifrån sig med denna låt på "Så mycket bättre" i går. 

 

#Elbilen #Svartkärrets #Munskydd #Jacke #Båtarna #Nödhammare #Skelett #Tommy

 
 
Veiken

Veiken

1 november 2020 16:18

Så bra att ni har bilen hela helgen och kunde träffa sonen. Vi har munskydd hemma, men har ännu inte använt något.
Jag gillar Jacke Sjödin. Jag prenumererar på hans kanal på youtube! Han är makalös att få ihop texten!
Tommy Körberg är en annan favorit. Vilken stämma han har!
Så bra med en nödhammare. Om något händer är det till stor hjäp!
Sköt om er!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

2 november 2020 09:12

Det var verkligen toppen men vi träffade min son på lördag och min svåger på söndag. Det går ju inte att ligga över hos nån nu.

Vi har bara använt munskydden då vi haft sonen eller svågern i bilen. Vi spexade bara lite där i svartkärret ;)

Jag hade nästan svårt att andas i skydden och mina glasögon blev helt immiga

Tommy har verkligen en fantastisk stämma. Jag blev verkligen glad för nödhammaren

Ha nu en fin början på veckan Veiken
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

1 november 2020 18:53

Vad roligt ni kunde träffas visst lever man upp när man kan ses.
Blir lite deppigt men sedan barnen ringer känns det bättre.
Själv har jag en liten yxa och en sax i bilen om det skulle behövas men det där var en mycket fin pryl.
Tommy Körberg gillar jag och Caspar på Idol i går jösses när han sjön fick ståpäls som de unga uttrycker sig.
God kväll och ha en bra dag i morgon!
Kram!

Malin wiper

2 november 2020 09:15

Vi levde verkligen upp för det går så långt mellan gångerna nu då vi ses. Ja du bara att få prata lite extra med barn/barnen är skönt. Vad bra att du saker som kan rädda i din bil. Tommy är verkligen bra och Caspar är min favorit i Idol, vilka inlevelsefulla bra nummer han kör men får ju gåshud.

Ha en fin början på veckan Gunilla
kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 november 2020 09:09

Tommy Körberg hör till en av mina favoriter. Den killen kan han.
Härligt att ni har fått träffa sonen och en så passlig present ni fick av honom. Omtanke och kärlek, verkligen.
Ha en bra måndag Malin, här blåser det småspik allra minst.
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 november 2020 09:16

Han är verkligen bra och har en röst som aldrig låter ansträngd utan han tar sig an sina låtar med bravur. Det känns verkligen härligt att ha fått träffa min son igen så det lever jag på ett tag. Vi blev jätteglad för presenten och det känns som han är rädda om oss.

Ha en fin måndag själv Karin
kramar från Malin

 
wiolettan

wiolettan

2 november 2020 10:28

Så härligt. Men det är ju faktiskt så att man livas upp med utflykter, se nya platser, eller nygamla platser och träffa de som står oss närmast.
Vi har skaffat munskydd men inte behövt använda dom ännu. Jag håller mig ifrån andra så gått det går och grannarna som vi möter i trappan eller hissen, går så fint åt sidan, eller väntar tills vi har gått förbi.
Omtänksamt av din son med presenterna. Det är något som är bra att ha, i fall att.
Sköt om er.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 november 2020 10:39

Det har du helt rätt i och Svartkärret har blivit ett ställe vi alltid åker tillbaka till och tar foto på varandra

Vi använder inte heller munskydd utan bara i bilen då vi har med passagerare. Att vi tog på dom ute var för att spexa och det var ju Halloween ;) det glömde jag skriva

Vi gör precis som ni vänder oss om och håller avståndet.

Ja du han är jätteomtänksam och vi har så kul tillsammans alla tre

Ha en jättefin början på veckan

Sköt om dig kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards