Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2023

Skallbergsfesten mimer, räven i Zootropolis, Röda Korset och Paolas bildspel

Av Malin wiper - 27 juli 2023 08:45



 

Vårt bostadsbolag mimer anordnade grillfest i somras och nu är det snart dags för nästa evenemang. Skallbergsfesten i Skallbergsrundeln Lördagen den 26 augusti 11-14. Som ni ser är det ett varierat program där det även bjuds på musik och dans. Om inget oförutsett händer så kommer vi att gå dit.

 

Dom håller på att byta ut lampor i vårt bostadsområde mimer och här håller dom på i den lilla parkeringen men vi har en större framför vårt köksfönster. I trappuppgången har dom redan bytt lampor så det lyser mycket bättre nu

 

 

Jag fick ett hjärnsläpp i tisdags då vi hade min mans bror här på lunch. Jag skulle ju fota maten  när vi satt vid bordet i köket men glömde helt bort. På bilden ovan så satt vi i tv-rummet och fikade efter maten så det blev en bild i alla fall

 

 

Denna bild passar bra för att visa hur jag kände mig då jag glömt att fota. Fast det kan ju vara bra ibland att lägga undan kameran och bara umgås utan störande moment

 

 

Efter ett tag så sa svågern att han skulle åka till Hälla Shopping för att handla lite mat. Då kände vi för att åka med och handla lite också. Här är vi på väg mot bussen och den går direkt till Hälla utan byten  

 

 

Denna figur i form av en räv fick jag av min son för några år sedan. Det är en av figurerna i min favoritfilm då det gäller animerat och den heter  Zootropolis. Räven har jag haft på mitt sängbord men när vi flyttade så hittade jag inte räven och blev jätteledsen. I måndags då min man dammsög så hittade han den under vår säng och jag blev jätteglad. Nu står den inte på sängbordet utan jag har den i hyllan ovanför datorplatsen. Jag har filmen på dvd och har sett om den flera gånger. Första gången jag såg den var hemma hos min son på hans 3D tv

 

Klicka här för att se min recension av filmen Zootropolis

 

     

Filmen är sanslöst rolig men har även ett budskap. Här en trailer till filmen

 

                                     

Clipart Library 

  

I går var det lite svalare så vi promenerade omkring i Västerås centrum. Här står vi framför Västmanlands teater för en selfie. Vi satt på bänkar och kollade stadslivet och tog en fika på Röda Korset. Jag är så ovan att vara utan glasögon så när jag tar av mig solglasögonen så kisar jag när det är för ljust och soligt

 

 

Allt detta får man för 50 kr och då ett kaffe som är jättegott från Arvid Nordqvist. Wienerbrödsbullen är supergod med vaniljkräm inuti, munken som Mr T tog var fylld med vaniljkräm, den var supergod. Nu har dom dessutom glass hos Röda Korsets second hand

 

  

Kolla in vilken rolig gås dom hade på Röda Korset. Jättestor i trämaterial och det ser ut som den har gummistövlar på sig. I går var det väldigt skönt ute för jag slapp svettas från ansiktet och då njuter jag. Det var lite svalare och torrare i luften

 

       

Jag lånade ett bildspel av min Youtubevän Paola. Det är så vackert 

 

#Skallbergsfesten #lampor #Zootropolis #Paola 

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 juli 2023 13:15

Både bra och trevligt med fest igen och så bra för dom som inte kan eller vill åka iväg för att få lite kul.

Så billigt fika då kan man allt passa på och gott därtill.

Räven tur du fann på den för så underfundigt söt den är. Filmen med alla goa djuransikten blir man glad av.

Trevligt med att ha närmare till svågern och kan få trevligt sällskap till kaffet. Ser så hemtrevligt där bröderna sitter.

Ha det så gott!

Varma kramar.

Malin wiper

27 juli 2023 13:49

Det är verkligen bra att dom har såna gårdsfester. Som du säger så finns det många som inte kan ta sig så långt.

Vi försöker spara lite pengar efter flytten och då är det toppen att dom har så bra och billig fika på Röda Korset.

Räven är verkligen underfundig och har en speciell blick och det är verkligen en film man blir glad av och det behövs i dessa tider

Det känns bra att vi kommit närmare både svågern och min son.

Ha det gott själv Gunilla
Varma kramar

 
Ingen bild

Gunilla

27 juli 2023 13:36

Fortsätter här för annars försvinner det jag skriver när det går
för lång tid innan jag är klar.
Fint bildspel med alla vackra blommor. Nu får vi vänta till nästa sommar att bli glada över när den första blåsippan och tussilagon sticker upp i jorden.

Tänkte bära med påsar till återvinningen med kläder som jag sorterat ut men skall det brännas är det onödigt.

Världen är upp och ner. Förstår inte detta med krig och offra söner och fäder och hela länder och sedan återuppbygga igen.

Vilket lidande folk får vara i för storgubbarna skall härja.

Själv har jag ramlat och slog i revbenen,så svårt att andas men det ger sig väl med tiden. Men jag får lära mig att inte fara fram utan bli en snigel.

Ha det så gott och hej igen!

Malin wiper

27 juli 2023 13:53

Vad tråkigt att det inte fungerar fullt ut med kommentarerna och försvinner. Vi har varit ute hela förmiddagen och då svarar jag inte på kommentarer förrens jag kommer hem. Det var verkligen ett fint bildspel. Snart är sommaren över men då kommer hösten som är min bästa tid ;)

Ja du då är det bättre att lämna till second hand så dom återanvänds

Det är verkligen svårt att förstå detta med krig och elände. Det är verkligen ett lidande

Så tråkigt att du skadat dig och just med revbenen i och med andningen. Jag antar att du har samma höga hastighet som mig ;) Vi får bli snigel i vårt nästa liv ;)

Ha det gott själv
Kramar!

 
Micke

Micke

27 juli 2023 19:40

Bra att de håller efter belysningen i området, säkerheten före allt.
50 kronor för två kaffe med tilltugg är ju billigt och bra..och gott framförallt. :)

Gårdsfest har vi aldrig haft här, det borde ju alla bostadsområden ha kan jag tycka.
Hoppas ni får kul. :)

Ha en fin afton Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

28 juli 2023 07:45

Det känns verkligen betryggande

Röda Korset i Västerås har verkligen fått ett uppsving. Folk träffas där och många lämnar in saker och dom får verkligen sålt. Trevlig personal dessutom

Jag tycker också att alla områden skulle ha gårdsfester. I vårt förra område hade dom också gårdsfest med grillning och levande musik

Det blir säkert kul

Ha en jättefin fredag Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards