Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 juli 2023

Läsglasögon, Anastacia, Hästar, Pelargång, vin, snacks och David Garrett

Av Malin wiper - 21 juli 2023 08:30


 

Efter min starroperation så ser jag jättebra på långt håll men på nära håll måste jag ha läsglasögon. Dessa ovan köpte jag hos Synsam för några hundralappar och styrkan var 1,0. Helt plötsligt så ser jag sämre på nära håll så synen på nära håll har inte stabiliserat sig än så jag borde ha köpt ett par billigare läsglasögon istället. 


I går var jag in till butiken Normal och där hittade jag ett par läsglasögon för bara 45 kr och styrkan är 1,5 och det funkar perfekt. Det märkliga är när man läser broschyren man får med sig efter operationen är att man skall till optikern 6-8 veckor efter operationen. Det står även i broschyren att det tar 3 månader innan man vet fullt ut hur synen blir. Om man skaffar glasögon efter 6-8 veckor och dom inte fungerar efter tre månader då blir det dyrt. Jag skall fråga min väninna A-G hur det blev för henne. 

 

       

Anastacia i ett Medley. Hon är en av få kvinnor som för det mesta haft glasögon på sig av alla de slag.  Klicka här för att höra en nyare låt med henne. Klicka här för att höra en sångerska som heter Nana Mouskouri som inte heller skyggat för glasögon. Män finns det hur många som helst som har glasögon på scenen  


 

När vi skjutsade hem min son i söndags så stannade vi vid en hästhage så jag fick fota dessa två fina hästar. Vi åkte inte hem från Enköping direkt utan kollade runt där också och det kommer inlägg om detta senare

 

Dom kom fram och kollade in oss.


 

En gammal byggnad som dök upp och en kanot låg där i gräset framför

 

 

I tisdags stod jag vid svartåns broräcke och fotade ner mot en restaurangs uteplats. Det var så snyggt med blommorna hela vägen längs räcket. Detta ställe var förut ett café som hette Café Brogården dit vi var och fikade några gånger då vi besökte Västerås. Café Brogården har funnits sen 1988

 

Klicka här för att se när vi var dit i juni 2010

 

 

Jag är ett stort fan av pelare så denna pelargång njuter jag av att gå igenom. Fotade min man då han var på väg genom gången och till en busshållplats i närheten. Vi hade handlat så vi promenerade inte hem 

 

 

Vi hade själva rödvin i flaska hemma på barvagnen men min son hade ändå med sig en fyrkantig tetra med rött vin i helgen. Vinet heter Cocoon vin tetra. Både min man och min son tyckte inte att det var en 5 poängare men det gick an. Man vet ju inte sånt i förväg

 

                                                        

   

Min son hade även med sig Finn Crisp snacks garlic & herbs 60% mindre fett och vegan. Min man tyckte dom var goda men vitlöken var lite stark och jag kan inte äta sånt i och med min mage men det var gulligt av honom att ta med sig så Mr T kunde få testa när vi satt och såg på en serie på Disney Plus. En gång tog min son med sig mjölkbröd som sen dess är min favorit så jag köper på mig 3 förpackningar åt gången och fryser in

 

 

Så här ser mjölkbrödet ut som min son hade med sig slutet av maj i år. Det går att äta som det är men jag delar på brödet och brer på färskost och sen lägger jag tunna tomatskivor ovanpå, sen lägger jag överdelen ovanpå och äter och njuter. Då har vi fredag igen och en ny helg som väntar på oss. Njut och ha det bra

 

                                            See you later my visitors

 

                                          

 

      

David Garrett med Happy. En instrumental version av låten. David Garrett är en tysk klassisk violinist. Han började spela fiol redan vid 12 års ålder

 

 

#läsglasögon #Anastacia #hästhage #blommorna #pelare #rödvin #Crisp #mjölkbröd #David

 
 
Ingen bild

syrran

21 juli 2023 09:18

Tjena Syrran!
Det där mjölkbrödet ser ju väldigt smarrigt ut, var får man tag på det?
Så bra att du ser bra på långt håll, hoppas det snart stabiliserar sig på nära också.
Ha en bra dag!
kram från M

Malin wiper

21 juli 2023 09:35

Hej Syrran!

Vi köper vårt bröd på en butik i vårt område. Den heter Duhok Finns inte att köpa i dom vanliga butikerna. Så dom har säkert nån sån butik hos er också. Ser även recept på nätet så man kan baka brödet själv också.

Här en länk till den butiken

https://www.facebook.com/p/Duhok-Livs-100054385815718/

Ha en fin fredag
Kram från Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards