Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2023

Åsby Hem & Trädgård och Imany och the Rumour said fire

Av Malin wiper - 7 februari 2023 09:00


  

Jag var även till klädavdelningen och fotade lite i torsdags 2/2 då vi var till Åsby Hem & Trädgård. Jag skall tillbaka dit innan vi flyttar för att bara fota blommor för det blev för rörigt för mig nu i och med synnedsättningen. Inget stämmer nu även vad gäller glasögonen och dom är så repiga på sidorna i och med att jag haft dom i 7 år nu och inte kan byta förrens allt är klart med ögonen. Det finns inga kläder till män där men då har vi Stilmark inne i Hallsta centrum som är suveränt bra på herrkläder

 

Klicka här för att komma in på förra inlägget jag skrev om Åsby Hem & Trädgård. Klicka här för att se när vi satt utomhus där och fikade juli 2022


 

En skyltdocka  med kläder som går i beige färgskala

 

                                 

UnoLiving

 

Klassiska marininspirerat.  

 

                                                          

Clipart Library

 

Lite mer i beige, vitt och ljust grönt


 

Inne på själva klädavdelningen fanns även lite mer färgstarka kläder

 

      

Imany med Don't be so shy. En låt jag haft inne förut men i en annan version (live). Jag gillar hennes röst


 

Jackan till höger ser rätt tuff ut och man får en känsla av college. Såna jackor har funnits i perioder men här ser den lite uppdaterad ut


 

Tra olika stilar på jackor


 

Lite blusar i blå nyanser och den första kan man tydligen knyta upp framtill. Såna fanns även när jag var ung och då var jag så smal så jag hade ofta midjekorta kläder

 

Lite krukor inför våren

 

 

Mera grönt

 

 

En vit tjusig orchidee 

 

    

 

Just nu håller dom på att färdigställa i stora lokalen inför våren och det skall bli spännande att se vilket tema dom valt nu. Att sen sitta ute och fika där är en lisa för själen. Man är omgiven av vacker grönska, blommor och skulpturer. Vi kommer absolut att åka dit från Västerås när andan faller på för det är ju bara 3 mil.

 

 

Nu har vi tisdag igen och vi har just nu 2 grader varmt och inte lika mycket snö som i går. Vi skall snart ta oss ut på promenad och det har blvit en bra vana sen sen ca 3 år tillbaka. Fast för 2 år sedan började vi gå mer regelbundet och längre streckor. Ha nu en så skön dag som möjligt kära ni. 

 

          

The Rumour Said Fire - The Balcony (balkong). Det är ett danskt band som grundades 2008 av sångaren, låtskrivaren och gitarristen Jesper Lindang 

 


#klädavdelningen #marininspirerat #Imany #färgstarka #jackan #krukor #orchidee #Rumour

 
 
wiolettan

wiolettan

7 februari 2023 11:35

En del kläder som du visar är ju rätt så fina och användbara, men jag tycker om lite mera färger. Den gröna kavajen är ju häftig. Jag trivs inte i gråa färger, måste ha färgglatt, vitt eller svart går också bra.
Häftiga krukor, jag har massor, men mest vita.
Orkidéerna så vackra.
Ha en finfin dag och sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 februari 2023 12:48

Jag gillar också färg precis som du gör. Grönt är min favoritfärg. Vi är ju lite rödblonda båda två.

Vi har också mest vita krukor numera för dom passar till allt och lyser upp lite.

Håller med om orchideer

Ha en toppenfin dag själv och sköt om dig

Varma kramar!

 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

7 februari 2023 13:09

Hej Malin,
nu har jag varit inne och läst alla dina inlägg för februari, ska ta tag i januariinläggen senare. Du är så flitig med pennan så jag vill ta mera tid på mig att läsa dina inlägg än att bara svischa förbi. Ni har fullt upp med flyttbestyren och snart så drar ni. Så roligt för er! Allt gott! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 februari 2023 14:44

Hej Karin!

Så roligt att se dig. Kul att du tycker jag är flitig men jag prioriterar bloggen så jag är sällan ute på fb.

Ja du snart drar vi iväg på nya äventyr. Kul att du tittade in. Jag skall kolla din fb och även se om du skrivit nåt i bloggen.

Tack för din peppning ang flytten

Ha en toppenfin dag
Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

7 februari 2023 18:36

Så mycket snyggt, den marina looken gillar jag.Beigea klänningen med jackan så snyggt men är för kort för långa klänningar.

Köpte en lång klänning och kortade av den men den blev kortare än kort innan den jag fick den rak, vet inte hur jag bar mig åt för helt borta med nål och tråd är jag inte.
Tråkigt det är med din syn och väntan innan det är gjort så du kan få ett par nya glasögon.Är som dig är lite rädd för mörker och låser aldrig en dörr.
Allt gott!
Kam!

Malin wiper

8 februari 2023 08:46

Detta var bara lite av allt dom har. Det var ju även modernt med långa klänningar ett tag på 1970-talet men dom såg lite mer färgstarka ut.

Ibland kan det bli fel när man skall ändra nåt och det har jag själv varit med om också.

I bästa fall så kan jag slippa glasögon helt men i värsta fall så blir vänster öga dimmigt i och med att hornhinnan var skadad. Då har jag bara ett öga att se på och det skrämmer mig för jag är mörkrädd

Då vet du hur det känns att vara mörkrädd också. Jag har flera nattlampor.

Ha en jättefin onsdag Gunilla
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards