Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2023

Åsby Hem & Trädgård, bildspel, möbler och Ricky Nelson

Av Malin wiper - 3 februari 2023 14:00


 

I går åkte vi med gratisbussen till Åsby för att både fika och gå omkring och kolla runt på Åsby Hem & Trädgård. Vi tog kaffe och grillad smörgås med ost och skinka. Även med svarta oliver, rhode Islandssås och sallad. Deras grillade smörgåsar är supergoda och helt perfekt grillade. Det är en vänlig stämning som sprider sig ut på hela ställetNu flyttar vi ju men vi kommer ändå att åka tillbaka till Hallstahammar  emellanåt och även besöka detta ställe

 

                                  

Lantlig Living

 

Dom har en sån fantasi och sätter ihop allt så snyggt som ni ser ovan. Jag fotade så mycket så i detta inlägg blir det mest  från möbelavdelningen men det kommer mer senare. Tyvärr så blir jag negativt påverkad av den dåliga synen nu så jag spänner upp mig då jag fotar och blir då yr och får anstränga mig extra mycket. Om dom får till synen så kommer det att kännas som ett nytt liv. Tidigast i april vill dom operera mig och då blir det den tredje operationen sen förra våren


 

I en ljus soffa låg tre kuddar som påminner om batikmönster


 

En fin bänk där dom lagt lite passande kuddar och annat

 

       

Här är ett av mina bildspel från Åsby Hem & Trädgård, och det är från 19 januari 2020. Klicka här för att se när vi var dit 2019. Klicka här för att se lite bilder utomhus 2022. Klicka här för att se ett inlägg från 2017. Klicka här för att se ett inlägg med bildspel från 2022

 

Klicka här för att se mitt filmklipp från 2021


 

Ett annorlunda bord där det ser ut som en trädstam håller upp glasskivan


 

Det har tagit lite tid att få till inlägget i och med att jag måste beskära och även ta bort lite prislappar i fotoshop. Här en annan möbelinstallation


 

Dom har massor av kuddar/kuddfodral att välja på 


 

Ytterligare lite möbler 


 

Dom här kuddfodralen gillar jag men glömde kolla på priset. Nu har vi så vi klarar oss och har inte råd att köpa nytt annat än det nödvändigaste. Vi har köpt lite genom åren för man kan köpa det som satts ner i pris på deras fyndavdelning. Sen har vi köpt lite krukor, godis, blommor och lite annat under dom 6 år vi bott här


   

Några Buddha framför en passande bordslampa

 

 

Här har dom förberett inför Alla Hjärtans Dag 14 februari

 

 

Det är ett unikt ställe för dom har allt från möbler, kläder, fina godsaker, café både inom och utomhus, blommor både inne och ute. uppbyggnad av olika utställningar vår, sommar, höst och vinter. Dessutom massor av krukor, trädgårdsredskap mm

 

                                       

Clipart Library 

Vi har även sol i dag men det var minus 7 grader i morse men nu är det lite varmare. Nu är vi ju inne i februari så vi fortsätter i dag att packa ner lite mer och även ta ner alla tavlor, hyllor mm. Det känns lite tomt nu då vi bara har lapor kvar i fönstren och på byråer. Alla prydnadssaker är nedpackade. Vi promenerade drygt 4 km i morse och nu skall vi ut en tur till så vi kommer upp i minst 8 km. Vi går bara i väntans tider nu och har fjärilar i magen av spänning.

 

         

Ricky Nelson med Garden party. Hoppas ni får en fredag och helg som ger lite festkänsla eller bara lugnt och skönt. 

 

#Åsby #smörgåsar #kuddar #bildspel #bord #Buddha #Hjärtans #Ricky

 
 
Amor

Amor

3 februari 2023 14:59

Hej
Underbara bilder som vanligt.
God fortsättning önskar ERA.
Mvh
Amor

http://klockor.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 februari 2023 15:32

Tack snälla du ;).

God fortsättning själv Amor

Ha en härlig helg
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

3 februari 2023 15:06

Tur jag ätit precis för den smörgåsen hade gjort att jag gjort mig en toast.
Allt är vackert att titta på i den affären och så snyggt med ljusa soffor och kuddfodralet det gröna, så tjusigt.

Det blir en lugn kväll med Talang och så knappa på datorn, roligare blir det inte.
En trevlig helg önskar jag er!
Kramar!

Malin wiper

3 februari 2023 15:35

;) Ja du dom är suveräna på att grilla smörgåsar. Håller med dig om att det är så vackert där.

Jag skall också titta på Talang och det är rätt spännande. Det blir inte roligare än så här heller ;)

Jag önskar er båda en härlig helg också

Kramar!

 
Micke

Micke

3 februari 2023 15:39

Hoppas nu operationen blir av och att det fungerar, är inte så troende man jag slänger väl upp en bön iallafall.

Ha det fint nu Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

3 februari 2023 16:30

Jag är inte ett dugg troende ;). Du är för rolig ;) men jag tackar för din omtanke

Jag hoppas verkligen att dom lyckas i och med att dom hittade svagheter i hornhinnan. Tur att det bara är så på ett öga. Det blev en kedjereaktion i våras

Ha en skön eftermiddag och kväll Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards