Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2022

Boson covidtest, Underlägg och Chris Rea

Av Malin wiper - 30 december 2022 08:00


                                 

Higimask

I tisdags så vaknade jag med 36,8 i feber. Det är feber för mig i och med att min normala temp är 36,6. Min man gick ut och köpte fler covidtester på vårt Apoteket Hjärtat. Min man fick ju två kraftiga ränder på sin test och då är det covid. Jag fick en kraftig linje och en som bara syndes lite men enligt bruksanvisningen så är det covid ändå. 

 

 

Så här ser covidtesterna ut som kommer från Boson

 

Jag blev sen så trött så jag tog febern igen och då var den över 37 och det är som 38 för mig. Då tog jag febernedsättande så den gick ner till 36,5. Jag är så otroligt trött så jag tar det bara lugnt och går inte ut så länge jag har feber. Min man mår lite bättre nu så det var han som fick gå ut och handla det vi behövde. Nu kommer vi att vara så försiktiga och det är munskydd som gäller när vi skall handla. Sen får man passa på att handla när butikerna öppnar men nu har vi allt vi behöver för ett tag framåt.

 

 

Här ser man mitt test som har en skarpare linje och en lite svagare. Vi köpte våra på Apoteket Hjärtat och dom verkar vara mer tillförlitiga än den jag hade hemma sen förut som inte visade nåt

 

 

Vi fick varsitt sånt här fint tallriksunderlägg av min son. Dom använder vi hela julen och kanske längre också för dom är så fina. 

 

         animated-christmas-line-image-0066

Vi kommer nog att ta en flyttstädning också för vi orkar inte städa denna lägenhet själva och det blir inte så dyrt genom att man får Rut avdrag. Vi tog flyttstäd även förra gången vi flyttade och det kändes så lättande. Detta inlägg har tagit mig flera dagar att skriva. 

 

I går så blev jag mycket sämre. Jag nyser mer än jag någonsin gjort, har snuva, huvudvärk, feber till och från men då tar jag febernedsättande. Är så trött så jag orkar inte nåt. Än om det är covid så måste det vara en annan variant än min man har för han är så mycket bättre nu och har inte fått snuva och hostan är borta för honom redan. Detta kommer att bli långvarigt känns det som. Hoppas ni mina besökare fått vara friska i jul och att ni haft det härligt. Sköt om er och ha ett fint slut på 2022

 

Jag kommer in till era bloggar så fort jag mår bättre

 

    

Chris Rea med Winter song 

 

animated-christmas-line-image-0129

 

 

#covidtester #febern #Piraten #tallriksunderlägg #Chris

 
 
Karin+Eklund

Karin+Eklund

30 december 2022 09:20

Stort krya på dig Malin! Ta vara på dig så gott du kan med hjälp av febernedsättande osv. Tack och lov att du är vacccinerad nu, det underlättar förloppet.
Vi finns här, det viktigaste är att du blir kry igen!
Varm kram
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 december 2022 10:57

Tack snälla gulliga du. Jag är verkligen glad att jag tog alla sprutorna.

Jag längtar efter att blogga på riktigt igen och även besöka din fina och intressanta blogg

Varm kram tillbaka
från Malin

 
Bittan

Bittan

30 december 2022 19:24

Hej Malin! Ķrya på dig och din man! Ta det lugnt och försök vila mycket så blir du frisk snart. Ni hinner packa till flytten. Men tyvärr så kommer sjukdom olämpligt.
Vi önskar Er ett Gott slut på detta år och Gott Nytt År!
Kram från Britt-Marie ❤🥂🎉🎆

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 december 2022 09:33

Jag har inte varit utomhus på en vecka nu och har noll ork. Febern verkar gå ner lite men tröttheten, snuvan och rethostan finns kvar.

Vi var sjuka före förra flytten också. Två förkylningar och jobbiga ländryggsbesvär.

Tack vännen för att du tittade in och din omtanke. Sköt om dig

Gott slut på året och ett Gott Nytt År önskar vi er

Stor varm kram från Malin

 
Veiken

Veiken

31 december 2022 04:19

Oj så himla tråkigt, men det är ju som det är! Covidtröttheten känner jag igen. Hoppas att ni snart är helt friska! Skönt att vaccinet finns så det blir "lättare" sjukdom!
Nu ska jag lyssna på Chris Rea och önskar därmed dig och din man ett fint 2023!
GOTT NYTT ÅR!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

31 december 2022 09:35

Ja du man blir verkligen trött så jag har varit inne i en vecka nu och kommer nog inte ut på ett tag. Det hade verkligen varit ännu värre om man inte tagit alla vaccinationer

Tack för att du tittade in och din omtanken

Gott Nytt År önskar min man och jag dig och din man

Kramar från Malin

 
Ingen bild

inger rozen-chintoh

31 december 2022 15:07

GOTT NYTT ÅR1
Lycka till ä krya på!

Malin wiper

31 december 2022 16:58

Tack snälla du för din omtanke Inger

Gott Nytt År till dig från oss båda

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards