Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juni 2022

Åsby Hem & Trädgård, Pterygium, Roxette och Ricky Nelson

Av Malin wiper - 27 juni 2022 11:30



                                                


Nu skall det gå att kommentera för alla hos mig igen. Jag fick mejl från Bloggplatsen i dag att dom har fixat felet, tack för det. Flera kunde inte kommentera för det stod: Att min IP adress var svartlistad på grund av misstänkt spam. Jag har väldigt bra virusprogram och skydd så felet var inte hos mig. Singelfarsan hade ju samma problem

 

                                   

Jag har ringt Ögonmottagningen på morgonen men dom ringer inte tillbaka förrens 14.00 så jag förstår att kön är lång och det blir ju ännu värre under semestertider. Jag kommer att propsa på att få en telefontid med läkaren. Dom får åtminstone ta in mig för kontroll så det inte börjar gå för långt med Pterygium som är en bindvävsinväxt i ögats bindhinna. Märkligt att jag blivit drabbad av detta som aldrig solar och alltid skyddar mig med solglasögon, så jag är inte i riskgruppen för jag bor inte i ett tropiskt land. Jag har hela tiden trott att det var allergi så jag fick sluta sminka mig med mascara och ögonskugga. Tyckte ju ända från början att detta var konstigt för jag har haft som grus, sveda, klåda och ibland värk i ögonen. Det har varit så mycket annat som kommit emellan så jag väntade lite för länge. 

 

 

Jag har inte klart nåt inlägg nu så jag sätter in bilder sen några veckor tillbaka som inte kom in då. Dom tog jag med min gamla kamera men nu har jag ju en ny och jag ser skillnaden på dom bilder jag tar nu. Bilderna har jag fotat på Åsby Hem & Trädgård.

 

 

Dom har inte bara möbler, blommor och inredning utan också kläder, smycken, väskor, skor mm

 

  

Här följer lite blandat vad gäller sommarkläder

 

       

Roxette med Dressed for success 

 

 

Dom är skickliga på att dekorera snyggt runtomkring vad det gäller allt dom säljer där

 

En somrig kavaj och en kort blus med blommönster 


 

Långa sommarklänningar. 

 

Snygga sommar sneakers

 

 

Lite av många halsband dom har där. Det finns även armband och örhängen av många slag

 

 

Blomkrukor har dom hur mycket som helst att välja på

 

  

Dom finns i alla möjliga stilar

 

 

Grönt är skönt. Urnor som man kan sätta höga blommor i och sen lite mindre krukor bredvid med bladmönster. Vi brukar alltid ta en fika på deras välkomnande café som har väldigt gott fikabröd och en vänlig stämning är också utspritt över hela det unika stället

 

 

En soffa från möbelavdelningen och lite snygga kuddar. Vi var redan 11.30 uppe i 26 grader varmt, och jag svettas fast vi har fläktarna på. Vi har inte kommit ut än men dan är lång och det blir nog lite lunch först.

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit. Klicka här för att se när vi var dit i maj 2017 samma år som vi flyttade till Hallstahammar

 

       

Ricky Nelson med Garden Party. Med denna klassiska låt önskar jag er en härlig början på en ny helt oskriven vecka                            


 

 

#kommentera #Pterygium #Åsby #kläder #Roxette #sneakers #halsband #blomkrukor #Ricky

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

27 juni 2022 12:29

Så skönt om de har fixat felet, för jag har blivit utkastad och svartlistad p.g.a spam som jag inte har. Jag har testat ett antal gånger och försöker få iväg det här nu...
Ett härligt inlägg i övrigt med många vackra ting att vila ögonen på.
Kram till dig Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

27 juni 2022 12:53

Det känns verkligen toppen. Ser ju att du varit med om liknande också. Kul att du gillar inlägget

Ha en jättehärlig dag Karin
Varm kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

27 juni 2022 18:14

Oj, oj vad glad jag blir att det är ordnat.Har sett igenom, och som vanligt mycket trevligt.Snygga kläder den gröna tröjan står det mitt namn på.
Håller på att förgås av värmen, det är skönt men lagom skulle passa in här.
Ha det nu så bra och att maken får hjälp så det blir bättre.
Kram!

Malin wiper

28 juni 2022 08:23

Hej Gunilla!

Vad roligt att se dig igen. Hoppas du och din familj haft en underbar midsommarhelg.

Kul att du gillar inläggen. Kan inte hitta den gröna tröjan med namnet. Jag håller också på att förgås av denna tryckande värme. Håller med dig om lagom värme ;)

Tack för din omtanke

Ha nu en så bra dag med lite svalka från nån fläkt

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards