Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 juni 2022

Regnjacka Soft Shell, Eurythmics, Promenadbilder, långhårig tax och Bill Withers

Av Malin wiper - 10 juni 2022 14:00


 

I morse då  vi tog vår första promenad så störtregnade det. Då var jag glad att jag för några månader sen köpte en regnjacka som är lite allväders på en second hand för endast 120 kr. Den var helt ny och har den där härliga lätta kvaliten som nu är populär. Det enda som var tråkigt var att den är så glödröd men när jag hade den på mig i dag så kändes det inte konstigt alls. Den var lite längre baktill och det gillar jag. Den kommer från Primark. Vissa av dessa jackor har kostat upp till 900 kr men jag vet inte om denna gjort det

 

                 

Blå Elefant

 

Så här ser den ut baktill. Den är så skön att ha på sig 


 

Jättefina stora fickor med ficklock som sitter lite snett

 

                                               

NWI SHOP

 

Så här ser den ut upptill. Den har samma kvalitet som en grå allvädersjacka som min son har men den är mycket dyrare. 

 

      

Eurythmics, Annie Lennox & Dave Stewart med Here comes the rain again 

 

 

Promenaden började med att vi gick centrumgatan hela vägen upp innan vi gick vidare på småvägar. Då hade det slutat regna men vädret går verkligen upp och ner.

 

 

Sen promenerade vi runt i olika områden och kom upp till 4,5 km. Senare i dag skall vi gå några km till. 

 

 

Vi gick igenom en stor lekpark där och där fanns det även bänkar bakom sandlådan och lite andra saker för barn. Det är så härligt att denna kommun har berikat sin utemiljö med extra många bänkar och lite överallt. 

 

 

Kul att få se lite gamla byggnader som fått stå kvar på en del hustomter

 

 

En fin gammal smidesgrind dök upp framför en ingång till ett fint hus

 

 

Här kunde jag inte låta bli att fota en vit fin bänk som stod i en trädgård som var så lummig och fin. Bredvid en stor vattenkanna och en blomma. Jag går aldrig in på tomter och jag talar aldrig om vart jag är men nu kände jag mig ändå som en "Papparazzo". Jag stod vid staketet och fotade mellan två träd. Det var sanslöst vacker i denna i verkligheten i denna bladrika trädgård

 

 

Utsmyckning med björnar och en igelkott, så fint

 

 

Utblommad men ack så vacker ändå. På sidan lite nya knoppar

 

 

Denna lyste som en sol

 

 

När vi sen kom hem så stod en av våra grannar utanför porten med sin långhåriga tax. Det är dom som vi fått köpa så fina och goda blåbär av i några år. Hunden heter Dego och är 2 år gammal och är en långhårig tax

 

 

Vi stod och pratade ett tag så jag fick ytterligare en bild på den fina taxen

 

     

Jag hittade en jättefin låt med Bill Withers och låten heter Just the two of us. Bill Withers var en amerikansk singer-songwriter och musiker som upptärdde och spelade in musik inom soul och R&B från början av 1960-talet. Withers gav ut skivor från 1971 till 1985.  Han dog 2020 i en ålder av 81 år. Med denna låt önskar jag er en antingen en soft och skön dag eller en festlig högvarvsdag


 

 #Promenad #regnjacka #Eurythmics #centrumgatan #lekpark #smidesgrind #bänk #björnar #Utblommad #tax #Bill

 
 
Veiken

Veiken

10 juni 2022 15:28

Jag tycker att färgen på din jacka är jättefin. ja hela jackan, där gjorde du ett fynd!
Eurythmics är ett favoritband. Hennes röst sitter som en smäck i de låtar hon sjunger.
Visst måste man få lov att ta bilder på fina blommor i andras trädgårdar, precis som du gjorde!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

10 juni 2022 16:01

Vad kul att du tycker det. Det var verkligen ett fynd för den var helt ny. Kul att du också gillar Eurytmics. Hon har verkligen en fantastisk röst och som du så bra säger att den sitter som ett smäck

Jag kan sällan låta bli att speja in i folks trädgårdar för dom har gjort så fint.

Ha en jättefin fredag och helg
kramar

 
Pisan

Pisan

10 juni 2022 15:40

Vilken fin jacka! Jag gillar ju när det är färgstarkt. Primark är ett irländskt lågprisvaruhus som finns i många länder i Europa men tyvärr inte här. Brukar handla en hel del där när jag är i Spanien. De har bra underkläder bl a.
Här har det regnat idag med, just nu är det uppehåll. Jag har ägnat dagen åt att packa, vi åker till Härjedalen imorgon bitti och om en liten stund blir jag upphämtad. Ha en fin helg! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 juni 2022 16:05

Kul att du gillar jackan. Jag vande mig ganska snabbt och nu gillar jag också färgen.

Tack för att du talade om för mig om detta med Primark för jag hade inte en aning om detta. Synd att vi inte får hit. Vad bra att du kunde handla i Spanien då du ändå var där. Vi hade regn i morse men sen blev det sol och 21 grader varmt

Så roligt att du skall ut på en resa. Ha en toppenfin helg vännen
Stor varm kram från oss båda

 
Karin Eklund

Karin Eklund

12 juni 2022 14:03

Den färgen är min favoritfärg, så jag skulle vara helnöjd med jackan! Ser sällan just den röda färgen på kläder nu för tiden, så jag hajade till ordentligt när jag fick se din snygging. Till ett så bra pris dessutom. Det är bara att gratulera!
Björnungarna är så gulliga, kunde gott ha dem här i vår lilla täppa också .)
Allt gott-kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 juni 2022 19:14

Nu gillar jag färgen på jackan och man syns ju verkligen. Det var verkligen ett fynd och känns så bra på.

Ja du såna skulpturer är fina på hustomter.

Ha det bra Karin
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards