Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 april 2022

Stödkonsert för Ukraina, Pink Floyd Hammarteatern, Tjejkväll och Annie Lennox

Av Malin wiper - 23 april 2022 09:30

 

Det kommer att bli en stödkonsert för Ukraina på Sagabiografen 8 maj 14.00 Jag har letat efter en sida att länka till men det finns ingen. På Sagabiografens facebook står det ingenting. Det kostar 50 kr och dom har även kaffeservering. Klicka här för att komma in på en sida där det står vilka bioföreställningar som finns just nu


                               animated-ukraine-flag-image-0014               animated-ukraine-flag-image-0014               animated-ukraine-flag-image-0014

        

Pink Floyd med Hey Hey rise Up. feat Andriy Khlyvnyuk. Detta är Pink Floyds nya Ukraina-insamling med Andriy Khlyvnyk från Boombox 


 

Hammarteatern i Hallstahammar visar ett teaterstycke som heter Hotsy Totsy av Kajsa Wallin. Premiären gick av stapeln i går 22 april. Sista föreställningen visas 7 maj. Biljettpriset är 150 kr för personer från 0-100 år, och 120 kr 0-18 år. Vi har bott här i över 5 år och inte sett en enda föreställning och det måste vi råda bot på. 


                                                                              

Clipart Library

 

Hos Stilmark kan man köpa Naturpasset och det kostar 100 kr

 

 

Torbjörn på Stilmarks visade denna vackra bild han tagit från Åholmens Naturpark. Den är finare i verkligheten för jag glömde blixten. Vi fick sen reda på av honom hur man tar sig dit. Det är 18 km till stället så vi skall hyra bil en dag och ta med oss fika och gå runt där bland vitsippor och annat vackert


 

Det blir Tjejkväll i Hallstahammars centrum 28 april kl 17-20. I och med corona så har den varit inställd några år. Jag har varit på minst en av dom och  jag har även sett män där och min man har varit med. 


                               

Clipart Library

   

I går ställde dom ut dessa krukor med sommarblommor på Hammartorget. Det känns verkligen som vi går mot sommaren nu.


   

Nu har denna häck börjat blomma och den kommer att bli ännu gulare och lysande. Den finns i vårt bostadsområde. Jag kollade lite extra och såg att det hängde nåt på husväggen


Det var ett insektshotell och sånt behövs ju numera. 


 

Vi hade två kassar med blixtlås som vi köpte för ett tag sen hos Flying Tiger på Erikslunds shoppingcenter. Dom är rätt tjocka och går att regöra och dom kostar endast 20 kr/st. I dom har vi lagt våra vinterjackor som vi nu ställer in i kallförrådet på balkongen. Vi har fått slänga en del vinterjackor som gått ur tiden. 


 

Så här känner jag mig varje vår, en förlamande trötthet som gör mig risig. Värre blev det när jag började slarva med mina dagliga avslappningsövningar. Nu har jag tagit itu med detta och är igång igen och jag mår direkt bättre. Min man har också varit lite nedgången så jag har tipsat honom om dessa övningar och han mår mycket bättre och man blir lugn och lite dåsig efterråt.

 

Klicka här för att se ett av klippen på avslappning som jag använder. Savita Norgren har hur många klipp som helst på Youtube så det är bara att välja

 

       

Annie Lennox sings for Ukraina - Here comes the rain. Hon har en otrolig röst och vilket omfång. Hon har inte mist nåt av sina röstresurser och detta gav i alla fall mig gåshud. Jag har alltid gillat henne och att hon är en politisk och social aktivist gör inte saken sämre. Klicka här för att höra Annie sjunga med sin dotter Lola

 

                                               


Clipart Library 

Vi kom inte upp ur sängen förrens 08.30 i dag så nu är vi i full gång för att ta oss ut i naturen. Promenaden blev 5 km i går men det var lite för lite men det blåste rätt mycket i går och även i dag ser jag. Ha nu en skön lördag mina kära besökare 

 


#Sagabiografen #Ukraina #Pink #Hammarteatern #Hotsy #Stilmark #Tjejkväll #insektshotell #risig #Annie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards