Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 april 2022

Djur och natur, promenader, bildspel och Darin

Av Malin wiper - 3 april 2022 19:00


'  

Här kommer lite bilder från dagens promenad. Här går vi förbi Kolbäcksån där det finns en sluss, båtplats, långa bryggor och plats för att sitta med medhavd fika eller bara slappa.

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från april 2021 då vi hade med oss fika dit


  

 

Här ser man nästan hela den långa bryggan där båtar kan lägga till och där finns massor av sittplatser också, även på andra sidan ån


 

Det dök upp en kanadagås Klicka här för att se grågås


  

  

  

Allt som hänger på denna anslagstavla har blivit offer för klotter. All information är överklottrad av nån/några och det känns inte bra för det kostar oss skattebetalare. Nåt har hänt dom sista åren för man ser mer och mer klotter/nedskräpning och det sker överallt. Inget verkar göras åt detta utan det får fortgå. Är det ett missnöje med hur samhället ser ut eller vad är det?. Ilska, besvikelse, mobbning eller för lösa tyglar?. Jag förstår det inte och ingen verkar göra nåt åt detta fast det kostar stora summor pengar som borde gå till nåt som behövs. Det verkar inte få några konsekvenser


 

Jag zoomade in en katt som vände sig om precis då. Den gick över ett trappsteg mot en trädgård

 

   

       

Ett bildspel jag skapade av några djurbilder jag tagit. Bildspelet  är från 12 oktober 2019

 

 

Min man testade sin nya kameraväska som han köpte på Läkarmissionens second hand. Den var helt ny och kostade endast 40 kr. Han har sin lilla kamera där plus lite annat han behöver ha med sig ut. Det verkar funka jättebra men på sikt behöver han nog en lite plattare väska och en sån hade min son som såg jättebra ut

 

 

Jag bad min son mejla över en bild för jag glömde fota hans väska. Den har han köpt på en butik i Enköping där han bor, Den är inte så stor som den ser ut på bilden

 

 

Sen jag började promenera så har hälsan förbättrats och jag har inte ont längre i mitt skadade vänstra knä. Jag hade dessutom fått lindrig artros i det skadade knät. Nu är det helt värkfritt och jag går obehindrat och jag är lika snabb som jag alltid varit. Nacke och rygg har också förbättrats än om det aldrig blir riktigt bra i och med att jag har en nackskada som även påverkar ryggen. Fast med min mans bindvävsmassage och mina avslappningsövningar som innehåller både meditation, yoga och fokusering, andningsövningar så har det stadigt förbättrats. 

 

                              

Clipart Library  

Sen sitter jag inte vid datorn mer än högst en timme åt gången och sen går jag upp och gör nåt annat. Jag har inte behövt gå till nån kiropraktor eller på fysioterapin på länge. Man blir gladare och starkare när man rör på sig. Utan min nackskada, utbrändhet och mögelskada så hade jag varit oförskämt pigg.  . Alla har vi vårt och man går igenom saker som påverkar ens liv. Många har det sju resor värre och kan inte påverka lika mycket. Ha nu en skön kväll önskar jag er som tittar in till mig

 

         

Jag zappade igenom gårdagens "Hela sverige skramlar för Ukraina" och då stannade jag till vid denna låt med Darin. Den heter Tänk dig som har en ständigt aktuell text 

 

                                                   

Clipart Libray


#promenad #bryggan #kanadagås #andhona #anslagstavla #katt #bildspel #hälsan #Darin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards